Квітень 2021 р. – Західна Європа

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Західної Європи
Квітень 2021 р.

 НІМЕЧЧИНА

  1. Літній семестр в університетах Берліна почався у цифровому форматі

Літній семестр в університетах Берліна почався у цифровому форматі.

Лекційний період літнього семестру розпочався, як і планувалося, 1 квітня 2021 року для вищих навчальних закладів та 12 квітня 2021 року для університетів та мистецьких навчальних закладів.

Крім того, відповідно до резолюцій урядів федеральних земель щодо стримування пандемії коронавірусу існуючі обмеження на діяльність університетів продовжені до 24 квітня 2021 року. Про це оголосили 30.03.2021 р. у канцелярії Сенату та Конференція ректорів та президентів університетів землі Берлін (LKRP ).

Джерело інформації: https://www.berlin.de/special/jobs-und-ausbildung/uni-und-studium/news/6491690-999260-sommersemester-an-berliner-hochschulen-b.html

   2.  Заборона на службові відрядження у Вільному Університеті

Для захисту всіх співробітників Вільного університету (Freie Universität, м. Берлін) через напружену ситуацію, пов’язану з пандемією коронавірусу, керівництво ЗВО продовжило на квітень заборону на відрядження, яка була запроваджена у березні 2021 р. Вказана заборона діяла на період до 30 квітня 2021 р. Усі відрядження, затверджені на цей період, були відкликані.

Керівництво Вільного Університету заявило, що усвідомлює велике значення ділових поїздок для академічного обміну. При цьому продовжувалась координація роботи з іншими університетами землі Берлін, продовжувався моніторинг поточних події, пов’язаних із зараженням, та їх оцінка.

Джерело інформації: https://www.fu-berlin.de/sites/coronavirus/news-start/news/2021-03-05.html 

  1. Федеральне міністерство освіти і науки надає допомогу студентам в умовах пандемії.

Федеральне міністерство освіти і науки ФРН надає допомогу студентам у надзвичайних ситуаціях в умовах пандемії. Це включає два елементи: студентську позику та гранти, які розподіляються студентськими службами. 

Студенти, які мають право на кошти в рамках програми BAföG (стипендія-позика), але не подали заявку, мають можливість зареєструватись для отримання коштів.

Джерело інформації: https://www.bmbf.de/de/wissenswertes-zur-ueberbrueckungshilfe-fuer-studierende-11509.html

ВЕЛИКОБРИТАНІЯ

  1. За даними опитування, 40 відсотків студентів “серйозно думали” залишити університет під час пандемії

Згідно з новим опитуванням, близько 40 відсотків студентів серйозно задумалися залишити університет під час пандемії коронавірусу.

Більше 80 відсотків опитаних заявили, що пандемія негативно вплинула на їх освіту, причому більшість з них вказують на зменшення часу перебування в університеті, меншою кількістю  з викладачами та більше онлайн-навчання. Вказані висновки були зроблені служба студентської підтримки Studiosity та Red Brick Research.

Опитування, проведене серед понад 2000 студентів, виявило, що 15 відсотків “рішуче” погодились із заявою, про те, що вони “серйозно обдумували” можливість залишити університет під час пандемії коронавірусу.

Джерело: https://www.independent.co.uk/news/education/education-news/university-coronavirus-pandemic-quit-poll-b1830652.html

  1. Кількість скарг студентів на університети збільшилась до найвищого рівня

Згідно зі щорічним звітом наглядача університетів, студентами було направлено 2604 скарги у 2020 році, що на 10% більше, ніж у 2019 році.

З них 43% – порівняно з 29% у 2019 році – стосувалися питань обслуговування, включаючи обладнання, час викладання та академічний нагляд, а також зриви, спричинені пандемією коронавірусу, на частку якої припадало 12% скарг. Студентам як компенсацію виплатили загалом £ 742 132.  

Офіс незалежного наглядача (Office of the Independent Adjudicator- OIA), діяльність якого охоплює Англію та Уельс, заявив, що це був “неповторно складний рік” для студентів.

“Глибокий вплив коронавірусу породив складні питання щодо того, як виглядає справедливість для студентів у цьому контексті”, – йдеться у звіті наглядача. “Багато студентів зазнали величезних порушень у своєму житті, а також у навчанні”.

Викладання в університеті перейшло в Інтернет мережу в березні 2020 року, коли було оголошено про перше національне блокування, і лише студентам, які вивчають більше практичних курсів, дозволено повертатися до студентського містечка з початку начального року.

На початку квітня 2021 р. студентам в Англії було повідомлено, що вони можуть повернутися на всі університетські курси не раніше 17 травня.

Джерело: https://www.bbc.com/news/education-56928980

ФРАНЦІЯ

  1. Paristech збільшує свою онлайн-присутність завдяки фейсбук-аккаунту

У провідному французькому ЗВО “Паризький технологічний інститут” (“ParisTech”) у квітні розпочалась міжнародна вступна кампанія ParisTech 2021.

Вступна кампанія 2021 р. розгорнута другий рік поспіль виключно в Інтернеті і являє собою двоетапний процес:

  • просування найкращої інженерної підготовки “ParisTech”-шкіл для учнів у географічних регіонах, на які націлена мережа цих шкіл: в Південній Америці – Аргентина, Бразилія та Колумбія; в Європі – Росія; Китай, а також нові регіони/країни Азії – Камбоджа, Гонконг, Індія, Індонезія, Японія, Лаос, Макао, Малайзія, Сінгапур, Південна Корея, Тайвань, Таїланд та В’єтнам.
  • збір заявок та відбір кандидатів на різних етапах вступної програми.

ParisTech, який вже присутній в Twitter, Linkedin, Youtube, Bilibili, Weibo та Wechat,  запускає свою сторінку у Facebook з метою інформування потенційних кандидатів, особливо в країнах Азії та регіонах, де ParisTech відкриває свою програму на 2021 рік.

Джерело інформації: https://www.paristech.fr/en/actualites/paristech-strengthens-its-online-presence-facebook-account 

  1. E-health – дуже бажана послуга під час пандемії для студентів

Служба охорони здоров’я студентів університету PSL (Paris Sciences et Lettres), яка розпочала свою роботу у вересні 2020 р., надає студентам доступ до безкоштовних очних та віртуальних медичних оглядів. Керівництво університету спостерігає за результатами цієї гібридної політики, яка вже довела свою цінність під час пандемії.

Наразі занадто багато факторів, які можуть перешкодити студентам отримати допомогу чи проконсультуватися з медичним працівником, включаючи вартість відвідування, конфлікти з розкладом занять та побоювання щодо пошуку правильної форми вибору послуг. Студенти  повинні мати легкий доступ до медичної допомоги, однак, щоб мати можливість лікувати все, від сезонних простудних до нервових захворювань. Особливо студенти постраждали від 12-місячного пандемічного життя та його наслідків для фізичного та психічного здоров’я.

7 квітня 2021 р. PSL спільно з представниками Qare (французької системи онлайн-медицини) провели вебінар зі студентами PSL, викладачами та керівниками кафедр, щоб поділитися своїми початковими враженнями. До кінця навчального року буде проведено опитування цих груп, щоб підвести підсумки перших результатів та покращити сервіс до початку навчального року 2021-2022 рр.

Джерело: https://psl.eu/en/news/its-almost-become-automatic-e-health-very-welcome-service-students-during-pandemic

  1. Міжнародна магістерська програма стипендій IDEX

Університет Université Paris-Saclay (UPS) надає сприяння доступу іноземних студентів до своїх магістерських програм, що пропонуються  факультетами, навчальними закладами та асоційованими університетами, а також прагне полегшити доступу до навчання в університеті висококваліфікованих іноземних студентів, особливо тих, хто бажає розвиватися в напрямі продовження академічної освіти через проведення досліджень і отримання докторського ступеня.

Стипендії будуть призначені для студентів на 2021-2022 навчальний рік, Сформовані за рахунок фінансування IDEX як третьої програми Investissements d’Avenir на основі академічних досягнень, ці стипендії призначені для студентів, які приймаються на магістерські програми, що проводиться в Університеті і поширюються на такі установи: AgroParisTech, CentraleSupelec, Ecole Normale Supérieure Paris-Saclay (ENS Paris-Saclay), INSTN-CEA, Institut d’Optique Graduate School (IOGS), Université d’Evry-Val-d’Essonne (UEVE), Université Paris-Saclay (UPSaclay), Université de Versailles-Saint-Quentin-en-Yvelines (UVSQ).

Ці стипендії виділяються на 1 або 2 роки студентам, які навчаються на магістерській програмі в Університеті UPS, залежно від умов їх прийому (M1 або M2), і за умови наявності необхідної кількості кредитів для продовження навчання у наступному році.

Джерело: https://www.universite-paris-saclay.fr/en/admission/bourses-et-aides-financieres/international-masters-scholarships-program-idex

  1. Corps et Esprit, Esprit de Corps (тіло і дух, дух і тіло): найкращий міждисциплінарний підхід

8 та 9 квітня 2021 р. в Паризькому університеті (Université de Paris) відбулась п’ята флагманська ініціатива Стратегічного партнерства InnovEd4TS. Запрошені експерти з трьох французьких університетів, які входять до Circle U, та Лісабонського університету мали можливість дізнатись більше про курс “Corps et Esprit, Esprit de Corps”. Цей курс пропонує студентам бакалаврату можливість розвивати свої навички, навчаючись у кількох професорів з різних академічних курсів.

Курс “Corps et Esprit, Esprit de Corps” – це щорічний курс, розроблений Енн Ване (Anne Vanet), віце-президентом Паризького університету, відповідальним за цифрову трансформацію, а також професором біології. Курс фокусується на одній конкретній темі, різній щороку. Цей міждисциплінарний курс призначений для студентів магістрантів з усіх дисциплін університету. Він спрямований на те, щоб поінформувати студентів про мультидисциплінарний підхід на декількох рівнях завдяки  :

  • поєднання курсів з науки, охорони здоров’я та соціальних наук навколо основної теми;
  • змішування аудиторій з цих трьох основних секторів університету
  • озвучення академічних курсів, курсів фізичної культури та театру.

Джерело: https://u-paris.fr/en/corps-et-esprit-esprit-de-corps-interdisciplinary-approach-at-its-best/

 ІСПАНІЯ

  1. Кількість студентів університетів Іспанії із повними стипендіями зросла за три роки: з 90  до 215 тисяч

Студенти вважають, що з кризою кількість звернень за допомогою зросте в наступному році ще більше, і збільшення суми на 128 мільйонів євро буде недостатньою.

Засідання з обговорення кількості стипендій, в якому взяли участь представники міністерства освіти Іспанії, університетів та освітньої спільноти, завершило 14 квітня 2021 р. хорошими новинами завдяки збільшенню бюджету на цю статтю витрат на 22% і досягло 1900 млн. євро допомоги на навчання. Таким чином, кількість студентів університетів з повною стипендією, які отримують фінансову допомогу на проїзд або на компенсацію низького рівня сімейних ресурсів, різко зросла за останні три роки – з 89 376 бенефіціарів у 2018-2019 навчальному році до 215 729 у 2020 – 2021 році. Загалом це майже 363 000 студентів зі стипендіями (частковими або загальними), що на 40 000 більше, ніж минулого року.

Джерело : https://elpais.com/educacion/2021-04-14/el-numero-de-universitarios-con-becas-completas-se-dispara-en-tres-anos-de-90000-a-215000.html