Липень 2022 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Липень 2022 р.

За матеріалами: University World News, Daily Trust, AllAfrica, The Cityzen, News Ghana, The Star, MONITOR, EDHE, The North Africa Post, Vanguard, Nigerian Tribune

  1. Іспанія планує залучати більше студентів із країн Африки на південь від Сахари

University World News

Іспанія приступила до реалізації амбітного плану із залучення іноземних студентів і висококваліфікованих працівників з Африки в рамках своєї нової стратегії Focus Africa 2023, метою якої є встановлення міцніших академічних, економічних і дипломатичних зв’язків з африканськими країнами, особливо з країнами Африки на південь від Сахари.

За даними ICEF Monitor, ринкової аналітичної платформи для залучення міжнародних студентів і тенденцій мобільності, уряд Іспанії хотів би приєднатися до Сполученого Королівства, Франції та Німеччини як напрямок вибору для іноземних студентів з Африки.

Для досягнення цієї мети розробляються плани щодо полегшення візового процесу для іноземних студентів і випускників. 

Але в очікуванні запропонованого нового законодавства про університетську систему, яке набуде чинності в 2023 році, уряд Іспанії має намір почати надавати дозволи на проживання іноземним студентам на час їхнього навчання та продовжити права на роботу на один-два роки після закінчення навчання.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220628040826456

  1. У списку U-Multirank представлено 36 африканських університетів

University World News

Загалом 36 університетів Африки були серед 2202 університетів у 96 країнах світу, результати яких оцінювали U-Multirank, індекс рейтингу, який регулярно аналізує заклади вищої освіти з точки зору викладання та навчання, досліджень, передачі знань, міжнародної орієнтації та регіональне залучення.

Результати дев’ятого рейтингу U-Multirank World University Rankings 2022 були оприлюднені 21 червня і ґрунтувалися на двох опитуваннях: одне охопило всі заклади-учасники, а інше охопило 62 тис. студентів із 314 навчальних закладів.

В африканському контексті Південна Африка та Єгипет мали по 10 університетів у рейтингу, Марокко – п’ять, Туніс – три, Ангола та Гана – по два. Алжир, Кенія, Намібія та Уганда були представлені одним університетом.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220628204846823

  1. Вирішальне значення для майбутнього науки має трансдисциплінарна співпраця

University World News

Заклики інвестувати в міждисциплінарні дослідження в Африці з метою досягнення прогресу в науці та інноваціях як інструментів для вирішення проблем, що перешкоджають соціальній та економічній трансформації континенту, домінували на Конгресі з досліджень та інновацій у галузі сталого розвитку (SRI2022).

Змішаний конгрес, який відбувся в кампусі Університету Преторії, Південна Африка, був скликаний у співпраці з Future Earth, глобальною мережею вчених, дослідників та інноваторів, які зосереджуються на сталому розвитку та Belmont Forum, який є партнерством для проведення екологічних досліджень, як платформи для впровадження «значущих рішень» для суспільних проблем.

На конференції також було зазначено, що необхідно прискорити розвиток співпраці як всередині Африки, так і з зовнішніми акторами, зазначивши, що Африці необхідно терміново розгорнути науково обґрунтовані заходи для вирішення найнагальніших проблем.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220623082110454

ГАНА

  1. Участь Гани у 4-й промисловій революції вимагає реформ освіти, спільного навчання

AllAfrica

Африканські країни повинні вивчати передовий досвід одна в одної та решти світу, особливо в сферах освіти та набуття навичок, щоб належним чином підготуватися до мінливої инаміки Четвертої промислової революції, заявив віце-президент Гани  Махамуду Бавумія.

На зустрічі, на якій зібралися міністри фінансів і освіти з 22 країн, що представляють Західну та Центральну Африку, обговорювала ключові висновки Стратегії Світового банку в галузі освіти в Західній і Центральній Африці на 2022-2025 рр., сформульовані навколо стратегічних тем фінансів і управління, вирішення проблем навчання бідність та базові навички, технічну професійну освіту та підготовку, а також вищу освіту та навички.

Виступаючи у понеділок, 27 червня 2022 року, на організованому Світовим банком Міністерському засіданні з питань освіти для Західної та Центральної Африки в Аккрі, доктор Бавумія сказав, що в той час як окремі країни розгортають освітні реформи, співпраця збільшить темпи впровадження таких реформ і мають більший вплив на їхні прагнення створити потужну базу людських ресурсів.

«Ми не зможемо здійснити зміни без створення та підтримки політичного імпульсу в регіоні. У багатьох країнах регіону потрібні додаткові зусилля для раціоналізації управління системами освіти для досягнення більшої узгодженості, співпраці та координації».

«Справді, взаємозв’язок між соціально-економічним розвитком і людським капіталом є критично важливим, і політика Гани щодо доступу до освіти, якості, справедливості, актуальності, отримання навичок і фінансування освіти відображає те, як Гана використовує освіту як важіль для розвитку людського капіталу та соціально-економічного трансформація”, – зазначив він.

https://allafrica.com/stories/202206300409.html

  1. Понад 1000 студентів UG отримують користь від програми підвищення кваліфікації

News Ghana

Понад 1000 студентів Університету Гани (UG) в Легоні отримають користь від програми підвищення кваліфікації, розробленої для того, щоб навчити, надихнути та озброїти їх навичками створення робочих місць.

Це гарантує, що вони вийдуть з університету як кваліфіковані професіонали та випускники з підприємницькими навичками, готові до ринку праці та зможуть заснувати власний бізнес у малому та середньому секторах.

Студентська представницька рада (SRC) Університету Гани  ініціювала та розробила Навчальний табір SkillUp for Jobs, експериментальне навчання та програму ознайомлення, яка дозволить зацікавленим студентам пройти чотиритижневу програму у вихідні дні, що включає: особисті практичні навички, які будуть зосереджені на навичках працевлаштування у вибраних дисциплінах.

https://newsghana.com.gh/over-1000-ug-students-to-benefit-from-skill-up-training-programme/

ЕФІОПІЯ

  1. Проект Kefeta: Уроки інтегрованого розширення можливостей молоді

University World News

В Ефіопії USAID нещодавно профінансувала інтегровану програму молодіжної діяльності під керівництвом Amref Health Africa. Програма інтегрованої молодіжної діяльності, яка називається проектом «Kefeta» (що означає «підняти» амхарською мовою), є п’ятирічної багатогалузевою ініціативою з метою розширення можливостей ефіопської молоді володіти, керувати, керувати та розвивати власну соціальний, освітній, економічний та громадянський розвиток.

Африканський союз також зосередився на темі того року «Використання демографічного дивіденду через інвестиції в молодь».

Тим часом африканські країни розробляють молодіжну політику, і Ефіопія є однією з них. Національна молодіжна політика Ефіопії була прийнята в 2004 році з метою надання можливості «молоді бути громадянами з демократичним світоглядом, професійною компетентністю, навичками та етикою, щоб вони могли активно, ефективно і широко брати участь і отримувати користь від країни поточна діяльність, спрямована на досягнення демократичного ладу та прискорений розвиток».

Вища освіта є одним із секторів, залучених до проекту, а університети, а також студенти коледжів технічної та професійної освіти та навчання (TVET) є одними з основних цільових груп молодіжної програми.

У секторі вищої освіти проект Kefeta спрямований на покращення працевлаштування студентів, громадянської активності, соціального та економічного розвитку та здоров’я.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220629205809171

КЕНІЯ

  1. Університети Кенії скорочують персонал

The Star

Звіт парламенту Кенії свідчить, що більшість університетів можуть виявитися неплатоспроможними, якщо уряд не збільшить фінансування для них.

Уряд фінансує лише 80 %, а решту 20% відсотків має бути отримана за рахунок плати за навчання та інших проектів.

«Якщо комітет 13-го парламенту забезпечить повне фінансування, державні університети будуть фінансово стабільними та звільняться від величезних накопичених боргів», — йдеться у звіті департаментського комітету Національної асамблеї з питань освіти.

У 2019/2020 фінансовому році Генеральний аудитор визнав 12 державних університетів технічно неплатоспроможними.

Комітет доручив новому парламенту налагодити зв’язок із казначейством для адекватного фінансування університетів.

https://www.the-star.co.ke/news/2022-07-10-more-varsities-could-go-moi-university-way–staff-cuts/

  1. Президент відхилив законопроект, спрямований на здешевлення студентських кредитів

University World News

Кенійські студенти зазнали великого удару після того, як президент Ухуру Кеніатта відклав розгляд законопроекту, який би здешевив студентські позики та подовжив термін погашення.

Президент повернув законопроект про внесення змін до Ради з позик на вищу освіту (HELB) для повторного розгляду парламентом у той час, коли Національна асамблея перебуває на канікулах перед серпневими загальними виборами.

Це означає, що студентам доведеться почекати після виборів, коли Національна асамблея відновить свою роботу, перш ніж розглянути рекомендації президента щодо законопроекту, який, серед іншого, пропонує збільшити пільговий період для погашення кредитів до п’яти років.

Якби запропонований закон побачив світло, HELB, агентство, яке видає позики студентам від імені уряду, було б припинено стягувати відсотки за позиками, якщо випускник не отримав роботу або минуло п’ять років з моменту випускник залишив університет, залежно від того, що відбулося раніше.

Законопроект, який спрямований на внесення змін до Закону про раду з позик на вищу освіту, також передбачає скасування нарахування відсотків на основну суму позики, наданої молоді та особам з інвалідністю, до тих пір, поки вони не знайдуть свою першу роботу.

В рамках однієї з найбільш трансформаційних змін запропонований закон також має на меті зменшити відсотки за студентські позики з нинішніх чотирьох до трьох відсотків.

Це зробить бідним студентам доступнішим шукати та отримувати кредити за ціною, значно нижчою, ніж ринкові комерційні кредитні ставки, які в Кенії становлять у середньому 12%.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220707223922217

МАРОККО

  1. Марокко отримує кошти на будівництво нового університетського містечка

The North Africa Post

Світовий банк через своє Багатостороннє агентство з гарантій інвестицій (Multilateral Investment Guarantee Agency – MIGA) оголосив про гарантію виділення 570 мільйонів євро на будівництво нового університетського містечка для Політехнічного університету Мохаммеда VI поблизу Рабату. Ці кошти складаються з кредитів, гарантія яких триває до 10 років.

Новий кампус запропонує високоякісну освіту для 2000 студентів у сферах економіки, управління, політичних наук, міжнародних відносин, поведінкових та соціальних наук, гостинного бізнесу та менеджменту. Крім того, у кампусі розміститься новий факультет управління, а також перша в Марокко школа та бізнес-інкубатор штучного інтелекту. Заклад також матиме мультиспортивні центри, цифрові навчальні лабораторії, мовний центр, бібліотеку та готелі для прийому гостей університету та навчання студентів у Школі готельного бізнесу та менеджменту.

https://northafricapost.com/59087-moroccos-ocp-gets-e570-million-for-the-development-of-a-brand-new-college-campus-for-um6p-close-to-rabat.html

 

НІГЕРІЯ

  1. Понад 200 закладів видають незаконні сертифікати про освіту

Daily Trust

Національна комісія з коледжів освіти (NCCE) повідомляє, що виявила понад 200 незаконних закладів, які видають нігерійський сертифікат з освіти (NCE) без схвалення.

Виконавчий секретар Комісії, професор Паулінус С. Оквелле, оголосив про це під час інтерв’ю під час програми розвитку потенціалу, організованої Цільовим фондом вищої освіти (TETFund) для педагогічних коледжів-бенефіціарів (CoE) у співпраці з NCCE.

https://dailytrust.com/over-200-illegal-institutions-awarding-nce-without-approval-ncce

  1. Для розвитку Нігерії необхідно інвестувати в освіту

Vanguard

Кандидат у президенти від Народно-демократичної партії, PDP Алхаджі Атіку Абубакар, знову заявив про необхідність належної освіти в країні.

Колишній віце-президент сказав, що «ми не зможемо рости, якщо не будемо інвестувати в освіту».

https://www.vanguardngr.com/2022/07/we-cannot-grow-nigeria-if-we-do-not-invest-in-education-atiku/

  1. Програма базової освіти Нігерії потребує термінового перегляду

Nigerian Tribune

На конференції, організованій нещодавно Педагогічним факультетом Лагоського державного університету колишній виконавчий секретар Комісії національних університетів (NUC) професор Пітер Окебукола закликав Нігерійську раду з досліджень і розвитку освіти (NERDC) провести комплексний перегляд навчальної програми базової освіти та зробити її придатною для досягнення справжньої соціальної економічне процвітання для країни.

Він також закликав Національну комісію з коледжів освіти (NCCE) і Національну раду з технічної освіти (NBTE) зробити те ж саме у своїй відповідній юрисдикції так само, як це зробив NUC, щоб зробити програму реінжинірингу, яка охоплює освіту всієї країни система.

Окебукола, виступив на тему конференції: «Розширення можливостей освіти: побудова майбутнього».

Він зазначив, що освіта настільки важлива, що жодна нація світу не може зростати та розвиватися вище рівня якості своєї освіти.

https://tribuneonlineng.com/nigerias-basic-education-curriculum-needs-urgent-review-okebukola/

 

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. Вартість вищої освіти в Південній Африці зростає

The Cityzen

Протягом останніх кількох років вартість вищої освіти неухильно зростає, і немає ознак того, що ця тенденція сповільниться.

У статті, опублікованій Південноафриканським журналом вищої освіти, дані були зібрані з довідників і календарів Університету Кейптауна (UCT), де аналізувалися тенденції плати за навчання за період з 1923 по 2019 рік. За цей час вартість освіти зросла на понад 400%.

Це викликає занепокоєння у багатьох студентів та їхніх сімей, оскільки це свідчить про те, що вища освіта стає все більш недоступною для багатьох студентів у Південній Африці.

Існує кілька причин поступового підвищення вартості вищої освіти в південноафриканських університетах. Однією з головних причин є те, що країна має дуже низькі темпи економічного зростання. Це означає, що на освіту залишається менше грошей.

Незважаючи на ці труднощі – і хоча навчання може здаватися дуже дорогим – є кілька способів, якими студенти можуть фінансувати своє навчання в Південній Африці.

Найпоширенішим способом є позики від фінансових установ, таких як банки, але студенти також можуть подати заявку на стипендії та стипендії від різних організацій.

Таким чином, хоча вартість вищої освіти зростає, все ще можна отримати освіту, необхідну для досягнення успіху.

https://www.citizen.co.za/business/3128370/tertiary-education-costs-in-south-africa-on-the-rise/

  1. Уряд не має грошей: університети закликають знайти нові моделі фінансування, орієнтовані на підприємництво

EDHE

Оскільки державне фінансування університетів щороку зменшується через фінансові обмеження країни, необхідно докласти всіх зусиль, щоб протистояти цьому, щоб університети не потрапили в глибоку фінансову скруту. Це стосується закладів, які позиціонують себе як підприємницькі університети.

З цим вступним словом на 6-й щорічній зустрічі африканських університетських лідері програми «Розвиток підприємництва у вищій освіті»  (Entrepreneurship Development in Higher Education – EDHE) Lekgotla , яка відбулась у кінці липня 2022 р. виступила виконуюча обов’язки заступника генерального директора з університетської освіти д-р Марсія Соціква від імені міністра вищої освіти, науки та інновацій д-ра Блейда Нзіманде. Д-р Соціква запропонував що університетам у підприємницькому контексті необхідно зосередитися на перетворенні досліджень у програми, які можна було б комерціалізувати. «У такому середовищі є широкі можливості для взаємовигідного партнерства з промисловістю, наприклад, шляхом надання ресурсів і нематеріальних активів університету, які державні кошти зазвичай не можуть собі дозволити».

 «Основна увага приділяється підтримці університетів у підготовці студентів і випускників до участі в економіці через підприємництво; підтримка вчених у різних дисциплінах для розвитку підприємництва через викладання, навчання та дослідження; а також підвищення потенціалу університетів як екосистем для підприємництва та інновацій. Для цього, звичайно, потрібні інвестиції. Наш департамент виділив фінансування цієї важливої програми, і ми сподіваємося, що в майбутньому вона розшириться, щоб охопити всі галузі післяшкільної освіти та навчання.

«Департамент пишається великим ентузіазмом, який університети продовжують демонструватинині, про що свідчить масштаб участі університетів у діяльності EDHE. Це не залишає у мене жодних сумнівів у тому, що програма досягне своїх цілей».

За її словами, на національному рівні два департаменти Міністерства вищої освіти, науки та інновацій почали співпрацю, щоб забезпечити повну підтримку та посилення програми.

 «Lekgotla — це платформа, де налагоджується нова співпраця та партнерство, надихаються нові дослідження та вдосконалюється практика підприємництва в різних дисциплінах».

https://edhe.co.za/cash-strapped-government-universities-urged-to-find-entrepreneurship-driven-new-funding-models/

УГАНДА

  1. Спікер просить університети віддати перевагу практичним курсам

MONITOR

Спікер парламенту Аніта Амонг звинуватила у високому рівні безробіття в країні нинішню систему освіти, яка наголошує на теорії, а не на практиці, зазначивши, що багатьом випускникам бракує практичних навичок для працевлаштування.

Вона закликала вищі навчальні заклади інтегрувати більше практичних курсів, які озброять учнів професійними навичками, які зроблять їх самовпевненими та активними.

Згідно зі статистичними даними Бюро статистики Уганди та Управління інвестицій Уганди, з понад 400 000 молодих угандійців, які щороку виходять на ринок праці, лише близько 113 000 зайняті офіційною роботою, залишаючи решту шукати роботу в неформальному секторі.

https://www.monitor.co.ug/uganda/news/national/speaker-asks-universities-to-prioritise-practical-courses-3873028