Листопад 2020 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Листопад 2020 р.

За матеріалами: University World News, KBC Channel, IT Web, Devdiscourse, Engineering News, The Star, Egypt Today

АФРИКА

  1. Фінансисти прогнозують зміни у порядку підготовки міжнародних Ph.D.

University World News

Оскільки внаслідок COVID-19 міжнародне фінансування докторської підготовки та досліджень в Африці скорочується, експерти передбачають цілий ряд змін у порядку навчання в  аспірантурі , а новою нормою, як очікується, стануть змішані та сендвіч-варіанти.

Зміни у фінансуванні змусять студентів з метою економії замість виїзду для навчання за кордон обирати університети на континент.

Студенти-стипендіати можуть протягом декількох місяців зустрічатися зі своїми іноземними керівниками для виконання практичних робіт, а потім навчатися очно. В інших випадках студенти певний час  навчатимуться за кордоном, а потім повертатимуться до Африки для проведення досліджень та написання дисертацій.

Очікується, що ці альтернативи замінять популярний спосіб навчання, згідно якому багато студентів проводять весь період навчання в іноземних університетах, виконуючи як курсові роботи, так і дослідження.

Ці зміни щодо навчання в аспірантурі та його фінансування були обговорені під час вебінару, проведеного Африканським центром дослідження населення та охорони здоров’я спільно з Консорціумом з підвищення кваліфікації дослідників в Африці.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201104193200191

  1. Студенти-біженці борються за доступ до освіти під час пандемії

University World News

Щоб протистояти впливу пандемії COVID-19, Агентство ООН з питань біженців закликало уряди, приватний сектор, громадянське суспільство та інші ключові зацікавлені сторони покращити доступ біженців до університетської освіти. Експерти з вищої освіти повторили цей заклик, особливо підкреслюючи вразливість африканських студентів у таборах біженців.

Речник Верховного комісара ООН у справах біженців Шабіа Манту, нещодавно в Женеві, заявила, що без підтримки університетської освіти біженців “їх майбутнє буде поставлено під загрозу”.

Манту сказала, що біженці повинні бути включені до національних систем освіти, а також необхідна більша міжнародна підтримка, щоб допомогти країнам, які приймають біженців, працювати над цим. “Нам також потрібно більше донорів, університетів та вищих навчальних закладів, щоб вони пропонували місця та стипендіальні програми для біженців, щоб вони могли навчатися”, – сказала вона.

Намагаючись підтримати біженців, Агентство ООН з питань біженців запустило першу в своєму роді платформу “Стипендії для біженців”, яка надає глобальну базу даних програм вищої освіти, доступних для біженців як у країнах їхнього притулку, так і за кордоном.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201103101

  1. Що потрібно для того, щоб жінки досягли успіху в науці в Африці

University World News

Жінки становлять 49,6% населення світу. За оцінками, 70% працівників охорони здоров’я та соціального обслуговування складають жінки; вони надають допомогу приблизно п’яти мільярдам людей. Жінки також перебувають на передовій битви з пандемією COVID-19 – як медичні працівники, дослідники, науковці та політики.

У науці, техніці, техніці та математиці існує давно визнана гендерна диспропорція. Це спонукало Альянс за прискорення досконалості в науці в Африці (AESA) провести дослідження щодо факторів, що сприяють чи стримують кар’єру жінок у цих ключових галузях в Африці.

Дослідження показало, що на успіх жінок у цих ключових сферах впливали особисті, сімейні, соціальні та робочі фактори. Сюди входили особисті можливості та академічна підготовка. Доступ до фінансування та наявність зразків для наслідування жінок також стали чинниками.

Було виявлено, що 78% жінок мали підтримку сім’ї, 7% сімей не підтримували та лише 2,4% були дуже негативними. Це свідчить про те, що особисті можливості або відсутність підтримки сім’ї не перешкоджають успіху жінок у цих сферах.

Близько 80% повідомили, що жінки стикаються з перешкодами в робочому середовищі, яких не мали чоловіки, і що 63% постійно повинні доводити себе такими ж здібними, як і чоловіки.

Висновки також полягали у тому, що практика найму та підвищення кваліфікації та ґендерні стосунки на роботі відіграють важливу роль у визначенні успіху жінок. Незважаючи на те, що 90% респондентів погодились з тим, що їх набрали за заслугами, лише близько 57% сказали, що вони були достатньо винагороджені, виходячи з їх кваліфікації. Вони також мали менше можливостей для кар’єрного зростання, ніж чоловіки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201102

  1. Тиждень африканських університетів – час поглиблювати співпрацю

University World News

За останні кілька десятиліть попит на вищу освіту в Африці зріс, і сьогодні університети по всьому континенту беруть участь у світовій економіці знань і мають партнерські відносини по всьому світу. Під час глобальної пандемії 12 листопада відзначався День Африканського університету, і університети на континенті повинні активізувати свої зусилля для співпраці у наукових дослідженнях і навчанні.

Хоча зусилля з питань інтернаціоналізації південноафриканських університетів в основному були зосереджені на побудові партнерських відносин з університетами Європи та Америки, останніми роками увага все частіше звертається на установи в іншій частині Африки.

Співпраця та партнерські відносини між африканськими університетами пройшли довгий шлях. Вже у вересні 1963 р. Створення Асоціації африканських університетів (AAU), серед інших стратегічних цілей та завдань, мало на меті об’єднати керівників африканських вищих навчальних закладів для забезпечення більш широкої співпраці. Також AAU у 2005 році встановила День Африканського університету як засіб роздумів про прогрес, виклики та можливості вищої освіти в Африці.

Цього року пандемія COVID-19 спричинила багато додаткових проблем для африканських університетів, особливо при швидкому переході від очних до онлайн-лекцій у контексті, коли студенти часто борються з доступом до даних та інших технологій, щоб брати участь у навчанні та навчанні в цифровий простір.

Такі виклики дають можливість активізувати наші зусилля у співпраці з метою пошуку африканських рішень для африканських проблем, будь то конкретно пов’язані з роботою університетів або дослідженнями, що вирішують проблеми в будь-чому – від охорони здоров’я до техніки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201110054424201

  1. Цифрова освіта повинна бути метою сталого розвитку Африки

University World News

Асоціація університетів Співдружності (Association of Commonwealth Universities – ACU) хоче, щоб доступ до цифрової освіти був включений до Цілей сталого розвитку ООН (ЦСР) для досягнення рівності у доступі до освіти, включаючи вищу освіту.

Асоціація подаватиме клопотання до ООН про включення доступу до цифрової освіти до ЦСР 4, які прагнуть забезпечити інклюзивну та рівноправну якісну освіту та сприяти можливостям навчання протягом усього життя до 2030 року.

Д-р Джоанна Ньюман, генеральний секретар ACU, сказала, що представить результати свого недавнього опитування ООН, щоб продемонструвати ступінь нерівності, яка існує у доступі до цифрового навчання. Петиція також продемонструє вирішальну роль дистанційного навчання у сприянні освіті для всіх та попросить розподілити більше ресурсів, щоб дати можливість студентам навчатися віддалено, коли б у цьому виникла необхідність.

Опитування виявило, що доступ до широкосмугового зв’язку мали 83% респондентів з країн із високим рівнем доходу, к 63% респондентів із країн із високим рівнем середнього доходу та 38% із країн із нижчим рівнем, і лише 19% опитаних з АФрики.

Не дивно, що ACU рекомендувала урядам інвестувати у подолання цифрового розриву шляхом додаткового фінансування та державно-приватного партнерства. Вона закликала об’єднатись керівників університетів, телекомунікаційних компаній, глобальних роботодавців та студентів, щоб „розробити спільний порядок денний для майбутнього цифрової вищої освіти”.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201111023337237

  1. Освітня супермагістраль з Африки до Китаю прискорюється

University World News

Кількість африканських студентів, які здобувають вищу освіту в Китаї має найшвидший темп зростання серед міжнародних студентів, бо якщо у 2003 році до університетів Китаю було зараховано лише 1793 африканських студентів, то у 2018 році їх кількість зросла до 81 562, збільшившись за 15 років у 45 разів.

Станом на два роки тому, 16,5% з приблизно півмільйона іноземних студентів у Китаї були вихідцями з Африки.

Гана, Нігерія, Танзанія, Замбія та Зімбабве увійшли до п’ятірки африканських країн з найбільшою кількістю студентів у Китаї. В даний час Китай поступається лише Франції як найпопулярнішому напрямку для африканських студентів, які шукають вищу освіту за межами континенту.

На відміну від багатьох інших великих країн призначення студентів, політика Китаю щодо залучення іноземних студентів відрізняється, оскільки вона не зумовлена інтенсивним маркетингом вищої освіти. Африканські студенти, які їдуть до Китаю, головною причиною свого рішення називають доступність навчання. Вартість навчання нижча, ніж у середніх вищих навчальних закладах, таких як Малайзія та Україна, тоді як стипендії отримати порівняно легко.

Швидкому зростанню кількості африканських студентів в китайських університетах також сприяла відсутність бар’єрів, таких як Міжнародна система тестування англійської мови (IELTS), яка є обов’язковою умовою для африканських студентів, які бажають вступити до програм з викладанням англійською мовою в європейських університетах. В Китаї відсутні має жорсткі візові правила для африканських студентів, а для отримання студентської візи не вимагається підтвердження наявності коштів.

За словами професора Ілейн Лін-Е Хо, старшого наукового співробітника Інституту досліджень Азії Національного університету Сінгапуру, африканські іноземні студенти прагнуть накопичити культурний капітал на основі китайського міського досвіду. “Разом із китайським університетським дипломом це дозволить виділити себе в країні походження або якщо потрібно буде розвивати кар’єру в третій країні”, – сказала Лінн-Е Хо.

Однак існує припущення, що вивчення китайської мови та оволодіння соціально-культурними взаємодіями можуть бути вигідними з точки зору перспективи працевлаштування для випускників в африканських країнах, що працюють у компаніях, які ведуть бізнес з китайськими партнерами або в міжнародному дипломатичному секторі. Були також випадки, коли африканські студенти під час навчання в Китаї займались торгівлею.

У зв’язку з цим Китай не буде першою великою державою, яка застосовує обмін освітою як зовнішньополітичний інструмент для формування політичних уподобань за кордоном замість військових засобів чи економічного примусу. Дійсно, академічні та наукові обміни надихнули те, як Сполучені Штати, Франція, Великобританія та колишній Радянський Союз здобули друзів в Африці в минулому.

Протягом десятиліть іноземних студентів розглядали як молодих послів, які з більшою симпатією ставляться до економічних та політичних інтересів країни, де вони навчались. Але чи навчання студентів у Китаї призведе студентів до співчуття китайським інтересам в Африці – це вже інше питання.

Окрім студентів університетів, щороку навчання на короткострокових курсах у Китаї за різними темами в галузі сільського господарства та розвитку проходять близько 10 000 африканських чиновників.

“Налагодження зв’язків з багатьма тисячами африканських учасників з різних урядових відомств та програм та різного рівня стажу з усього континенту створює величезний ресурс, який слід використовувати в майбутньому”, – зазначено у дослідженні “Китайські курси сільськогосподарського навчання” для африканських чиновників: між владою та партнерством ”.

Однак, оскільки Китай продовжує позначати себе як потужний ринок для африканських студентів, що розвивається, то наростає занепокоєння щодо академічної якості цих студентів у порівнянні з китайськими студентами, набраними до кращих університетів країни. Величезна розбіжність у вимогах до вітчизняних та іноземних студентів для вступу до провідних університетів Китаю привернула широку увагу громадськості та спричинила бурхливі дискусії.

Виникає спротив щодо щедрої фінансової підтримки, яку отримують іноземні студенти, а їх погані академічні досягнення викликають соціальні занепокоєння в Китаї щодо справедливості.

Якщо раніше більшість африканських студентів отримували стипендії, то зараз більшість платить за навчання, і в даний час лише близько 12% отримують китайські державні стипендії. Китайські урядові стипендії є привабливими, оскільки вони покривають повну плату за навчання та надають студенту безкоштовне житло в університеті з щомісячною стипендією від 380 до 535 доларів США.

Згідно з Глобальним звітом ЮНЕСКО про моніторинг освіти за 2020 рік під назвою „Інклюзія та освіта: все означає все”, Китай є одним із найкращих постачальників стипендій.

Але оскільки Китай продовжує рухати свою м’яку силу в Африці, все ще залишається питання: чи має потік африканських студентів до китайських університетів якесь відношення до майбутньої глобальної політики, чи це просто економічний мотив зберегти Африку як ринок і джерело сировини.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201118132655210

  1. Успіх африканських студентів на ІКТ-конкурсі Huawei

The Star

За останні п’ять років компанія Huawei підписала угоди про співпрацю з понад 250 університетами в 14 країнах на південь від Сахари, включаючи Нігерію, Кенію та Південну Африку.

Цього року африканські студенти на глобальному онлайн фіналі престижного конкурсу ІКТ Huawei стали одними з найкращих.

Дві команди з Нігерії вибороли гранд-призи, а команди з Кенії, Уганди, Танзанії та Маврикію вперше попали до переможців.

І якщо минулого року лише п’ять африканських команд дійшли до світового фіналу і зібрали лише третину призів, то цього року 13 команд загалом виграли сім медалей.

https://www.the-star.co.ke/news/2020-11-26-african-students-shine-at-huawei-ict-competition-global-final/

  1. Гейміфікація* освіти могла б залучити студентів під час COVID-19

University World News

*Гейміфікація – це застосування ігрових методик в неігрових ситуаціях (навчання дітей, професійні тренінги, вивчення іноземних мов і не тільки). Вона впливає на збільшення залученості та мотивації учнів.

Африканські університети починають приєднуватися до руху щодо цифрового навчання на основі ігор (digital game-based learning – DGBL) і визнають його потенціал у розвитку навичок та підвищенні мотивації. DGBL збільшує насолоду та залучення, особливо під час заходів із стримування COVID-19, але освіта також стикається зі значними проблемами.

Дік Нгамбі, керівник програм освітніх технологій Південноафриканського університету сказав: «Ігри є освітніми інструментами, оскільки вони безпосередньо стосуються трьох сфер навчання: когнітивної, емоційної та психомоторної Ігри приховано навчають рахунку, творчості, критичного мислення, дизайнерського мислення, знайомлять з цінностями , культурною спадщиною тощо.

Однак більшість африканських університетів не готові до гейміфікації їх освітніх програм, і лише деякі університети в Південній Африці, Нігерії та Кенії вже використовують цифрове навчання на основі ігор. Невеликий масштаб обумовлений низькою доступністю корисного контенту та фінансування проектів. Застосовується в основному через прихильність окремих викладачів та на конкретних курсах, а не як частина університетської політики чи навіть через вимоги школи чи коледжу.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201123063309960

ЄГИПЕТ

  1. Єгипет та Мексика обговорюють питання розвитку співпраці у сфері вищої освіти

Egypt Today

Президент університету Айн Шамс Махмуд Аль Метіні обговорив на зустрічі з послом Мексики в Каїрі Хосе Октавіо Тріппом способи активізації співпраці у сфері вищої освіти.

https://www.egypttoday.com/Article/1/94670/Egypt-Mexico-discuss-boosting-higher-education-cooperation

ПІВДЕННО-АФРИКАНСЬКА РЕСПУБЛІКА

  1. Південна Африка впроваджує нову стратегію інтернаціоналізації вищої освіти

University World News

На початку листопада 2020 р. набрала юридичної сили проголошена раніше політика Південно-Африканської Республіки  щодо інтернаціоналізації вищої освіти.

Стратегія передбачає позиціонування південноафриканської системи вищої освіти для конкурентоспроможності у глобалізованому світі, а також підвищення якості освіти. Інші заявлені цілі – підвищення інтелектуального різноманіття у вищій освіті, сприяння суспільному благу та сприяння вирішенню глобальних викликів.

ЗВО повинні розробляти політику або стратегію інтернаціоналізації, в яких вони визначають конкретні цілі інтернаціоналізації. Потім вони інтегруються у трирічні цикли планування університетів.

Всі заклади повинні щорічно звітувати про свої досягнення перед Південноафриканським департаментом вищої освіти та підготовки. Роль цієї урядової установи полягає в тому, щоб сприяти та допомагати, а не забезпечувати пряме управління.

Незважаючи на те, що політика надає ЗВО широкі повноваження щодо розробки моделі інтернаціоналізації, яка відповідає контексту та конкретним потребам закладів, певні аспекти не підлягають обговоренню:

  • інтернаціоналізація навчальних програм, яка повинна вдосконалюватися в поєднанні з іншими імперативами перетворення навчальних програм, стає обов’язковою.
  • ЗВО зобов’язані захищати права та інтереси як іноземних приїжджаючих студентів, так і місцевих, які їдуть навчатися закордон.
  • сектор повинен пом’якшити ризики, пов’язані з інтернаціоналізацією. Наприклад, він зобов’язаний “вирішити проблему„ відтоку мізків ”і намагатись компенсувати її негативні наслідки” як за допомогою національної стратегії, так і інституційної політики.

Співпраця у сфері здобуття кваліфікацій регулюється, а існуюча практика присудження спільних ступенів у деяких вищих навчальних закладах Південної Африки в цілому підтверджується. Крім того, нова нормативно-правова база заохочує присвоєння спільних дипломів та послідовних кваліфікацій, але підтверджує, що подвійні ступені в країні залишаються забороненими.

Всі програми співпраці, пропоновані вищими навчальними закладами Південної Африки, повинні бути схвалені Південноафриканською радою з вищої освіти та Департаментом вищої освіти та підготовки та підлягають детальному регулюванню.

Інноваційна політика концептуально спрямована на передовий міжнародний дискурс та інтегрує мислення кількох провідних експертів у цій галузі. Вона може підняти систему вищої освіти Південної Африки на провідні позиції, коли мова йде про просування інтернаціоналізації у країнах, що розвиваються. Чи вдасться повністю реалізувати цей потенціал, значною мірою залежатиме від стратегії впровадження даної системи.

Стратегія спонукає підтримувати установи, особливо ті, що перебувають у неблагополучному історичному стані, для розвитку спроможності впровадження. Дух міжінституційного співробітництва для просування інтернаціоналізації та впровадження принципів політичної бази має важливе значення для успіху.  Співпраця між ЗВО є ключовим фактором, і надзвичайно важливо, щоб кожна установа розробляла конкретну модель фінансування, оскільки інтернаціоналізація повинна фінансуватися внутрішньо.

Політика забезпечує простір для інновацій та інтеграції цифрової мобільності і традиційних практик мобільності на всіх рівнях. Вона не лише забезпечує простір для інтернаціоналізації для приватних та державних установ, але також розглядає негативний вплив комерціалізації на вищу освіту, що практикується під виглядом інтернаціоналізації.

Успіх політики, однак,  буде залежати від ходу її впровадження та нарощування потенціалу, що має відбуватися як на інституційному, так і на національному рівні.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201113114234338

 

  1. Розслідуються непомірно високі зарплати керівників університетів

University World News

Парламентський комітет з питань вищої освіти, науки та технологій Південноафриканської Республіки ініціював розслідування щодо невиправдано високого рівня заробітної плати керівників ряду ЗВО країни.

Доктор Блейд Нзіманде, міністр вищої освіти, науки та інновацій, зазначив, що під час нещодавнього брифінгу для ЗМІ дослідження буде оцінювати та/або надавати поради щодо щорічних даних про винагороду проректорів та вищих керівників виконавчих органів та щорічне збільшення зарплат. Очікується, що Рада з вищої освіти, статутний орган, який консультує міністра з питань вищої освіти за його проханням, надасть відгуки до 31 березня 2021 року.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201109045218991

  1. Фонд UTF буде комерціалізувати університетські технічні проекти

IT Web

Фонд університетських технологій (The University Technology Fund – UTF),  венчурний фонд, заснований на початку 2020 р., забезпечив фінансування 15 млн USD для сприяння комерціалізації технологій, досліджень та інтелектуальної власності, що походять від університетів Південної Африки.

UTF заявляє, що з моменту свого запуску вона досягла значного прогресу, інвестуючи в ряд компаній, які входять до складу місцевих університетів, включаючи BioCODE (університет Стелленбоша), Phagoflux (університет Стелленбоша), Cape Bio Pharms (університет Кабо Town), Водневі енергетичні програми (Університет Кейптауна), Hyrax Biosciences (Університет Західного Капського провінції) та Компанія нановолокна Stellenbosch (Університет Стелленбоша).

Більшість із цих компаній бере участь у вирішенні проблем, пов’язаних з пандемією COVID-19.

https://www.itweb.co.za/content/5yONP7EgPwEqXWrb/G3mYZRXM9yMOgA8L

  1. Підтримку отримають найкращі студенти

Devdiscourse

Після того, як Національна схема фінансової допомоги студентам (National Student Financial Aid Scheme – NSFAS) через складну економічну ситуацію в країні не отримала додаткових коштів від уряду, вона прийняла  рішення забезпечити у першу чергу фінансування для кваліфікованих студентів університетів, яким для завершення навчального року потрібні додатковий час.

За словами міністра вищої освіти, науки та інновацій доктора Блейда Нзіманде, NSFAS буде тісно співпрацювати з університетами з метою виявлення постраждалих студентів та продовження часу фінансування для кожного студента, який потребує підтримки.

Однак, за словами Нзіманде, процес фінансування на 2021 навчальний рік через ще не завершений через невизначеність, спричинену пандемією COVID-19.

https://www.devdiscourse.com/article/education/1332462-engineering-courses-in-mother-tongue-from-next-academic-year-in-some-national-institutes-education-ministry

  1. Створено мультидисциплінарну команду для контролю захворювань на Covid-19 у вищій освіті

Engineering News

Команда мультидисциплінарних розслідувань, до складу якої входять члени Всесвітньої організації охорони здоров’я, Міністерства охорони здоров’я та Національної служби лабораторій охорони здоров’я, сформована для управління та стримування спалахів Covid-19 у секторі вищої освіти.

За словами міністра вищої освіти, науки та інновацій Блейда Нзіманде, це буде зроблено шляхом виявлення контактів студентів та надання їм допомоги на ранній ізоляції та на карантині, щоб мінімізувати подальше розповсюдження інфекції.

Нзіманде також повідомив, що початок 2021 навчального року для коледжів технічної та професійної освіти та навчання будуть відкладені на 3 тижні, а кампуси відкриються 25 січня 2021 року.

ЗВО розглядають можливість знижки на оплату житлових внесків через незайняття студентами деяких помешкань протягом певного періоду.

https://www.engineeringnews.co.za/article/nzimande-announces-multidisciplinary-team-to-manage-covid-19-outbreaks-in-tertiary-education-2020-11-26

КЕНІЯ

  1. З наступного року університети планують подвоїти плату за навчання

University World News

За поточний фінансовий рік, який розпочався в липні, уряд Кенії скоротив фінансування державних університетів з 1,53 млрд.до 1,13 млрд.  USD, тобто на  400 млн USD.

Фінансові труднощі привели до відновлення планів щодо підвищення плати за навчання для студентів, які навчаються в державних, так і приватних університетах з 2021-го року.

Проректори та голови рад університетів звернулись до парламенту з проханням санкціонувати запропоноване збільшення зборів, яке повинно гарантувати стійкість установ.

Рішення проректорів домагатися втручання парламенту слідує за роками торгу між ними та міністерством освіти, яке проти цього збільшення. Якщо парламент схвалить цю пропозицію, міністерству доведеться виконати це рішення.

Наприкінці минулого року міністр освіти Кенії, професор Джордж Магоха, попросив університети не збільшувати плату за навчання, а замість цього застосовувати жорсткі заходи, спрямовані на звільнення коштів для інвестицій в академічні проекти.

Очікується, що парламент винесе свій вирок щодо збільшення в найближчий місяць.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2020112422123632

  1. Кенійські студенти отримають стипендії від Угорщини

KBC Channel

Міністерство освіти та уряд Угорщини підписали меморандум про взаєморозуміння на 2021-2023 роки.

Міжвідомча програма Hungaricum пропонує для кенійських студентів щорічно 100 стипендій для навчання в різних університетах Угорщини на різних рівнях навчання:

  • 20 стипендій для бакалаврських досліджень у галузі сільського господарства, комп’ютерних наук та інформаційних технологій, економічних наук, технічних наук, охорони здоров’я, спорту та природничих наук;
  • 40 стипендій для аспірантури в галузі сільського господарства, комп’ютерних наук та інформаційних технологій, юридичних наук, економічних наук, технічних наук, медичної та медичної наук та природничих наук;
  • 20 стипендій на рік для повного докторського (PhD) навчання в будь-якій галузі інтересів;
  • 20 стипендій щорічно на ступінь магістра у галузі загальної медицини, стоматології, фармакології, архітектури та ветеринарної медицини.

Виступаючи під час церемонії підписання, головний секретар університетської освіти та досліджень амб. Саймон Набуквесі сказав, що двостороння угода про освіту сприятиме співробітництву між двома країнами в галузі науки, досліджень та інновацій.

https://www.kbc.co.ke/kenyan-students-to-benefit-from-kenya-hungary-scholarship-pact/

ЗАМБІЯ

  1. Скорочення субсидій, закриття приватних ЗВО

University World News

 «Державні університети недофінансовані. Уряду потрібно переглянути своє управління та фінансування державних університетів, оскільки це вплинуло на забезпечення якісної освіти. Це збільшило витрати на навчання, а також заохочує розвиток приватних установ, що пропонують неякісну освіту », – заявив д-р Келвін Мамбве, генеральний секретар Профспілки викладачів і дослідників Замбійського університету.

Як результат, в даний час викладачам заборгували виплату зарплати.

Однією з причин цього збільшення стала спроба уряду наростити вищу освіту Замбії. Уряд за останні вісім років збільшив кількість державних університетів з двох – UNZA та Університет Копербелта – додавши сім нових установ: Університет Халімбана, Університет Кваме Нкрума, Медичний університет Леві Мванаваси, Університет Мукуби, Університет Мулунгуші, Університет Палабани та Університет Роберта Капаси Макаса.

Зрозуміло, що це розширення вимагало більших фінансових ресурсів для управління цими установами, але уряд намагався знайти гроші. І можливості цих університетів збирати гроші самостійно були обмежені, що призвело до збільшення плати та обмеження можливості підвищувати стандарти.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201103050851759

РУАНДА

  1. Онлайн програма навчання забезпечує 90% працевлаштування випускників

University World News

Однією з гострих проблем вищої освіти країн Африки є труднощі з працевлаштуванням випускників.

Дослідження Британської ради 2016 року оцінило безробіття випускників у Кенії у 16%, Міністерство державної служби та праці в Руанді повідомило, що 13% випускників університетів не можуть знайти роботу. У звіті Індексу людського розвитку ООН за 2017 рік підраховано, що 12,9% випускників у Танзанії були без роботи.

Однак бувають і приємні винятки. Це – університет Кеплер. Роботодавці готові найняти студентів “Кеплера” негайно, коли вони закінчать свою програму, оскільки студенти здобули високу репутацію в регіоні. Майже 90% випускників працевлаштовується протягом шести місяців після закінчення навчання..

Програма, яка реалізується у співпраці з Південним Нью-Гемпширським університетом США, значною мірою фокусується на компетентностях учнів і при підготовці своїх студентів до ринку праці надає пріоритет освіті навичок, на відміну від багатьох вищих навчальних закладів регіону.

Програма Кеплер, яка проводиться дистанційно, надає студентам м’які навички, щоб доповнити дипломні програми. Вони включають навички спілкування, технології або цифрову грамотність, критичне мислення та навички вирішення проблем, дослідницькі та аналітичні навички та професійні компетенції, а також культурну грамотність.

Характер структури програми допомагає студентам вчитися на практиці. Студенти можуть взаємодіяти з реальним світом та отримати досвід роботи.

Програма також має компонент розвитку кар’єри, що полегшує підготовку учнів та перехід на ринок праці.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201030102710294