Березень 2023 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Березень 2023 р.

За матеріалами: University World News, The PIE News, International News.az, Themedialine, Journal du Cameroun, The Conversation, Polity, Space in Africa, Vanguard

АФРИКА

  1. Звіт ЮНЕСКО та Африканського Союзу ставить справедливість у центр освітньої політики

University World News

На 36-му Саміті Африканського Союзу, що відбувся в Аддис-Абебі, Ефіопія, були оприлюднені висновки спільного звіту ЮНЕСКО та Африканського Союзу під назвою “Освіта в Африці – справедливість у центрі політики”.

У звіті міститься всебічний аналіз прогресу, досягнутого системами освіти (включаючи університети) на шляху до досягнення цілей, визначених у Континентальній стратегії освіти для Африки на 2016-2025 роки та Цілі сталого розвитку 4 (ЦСР 4 – “Якісна освіта”).

Основні висновки звіту: Коли йдеться про вищу освіту, Африка продовжує страждати від майнової та гендерної нерівності. Про це свідчить “дуже різна якість” приватних закладів вищої освіти, а також низький рівень інвестицій. Крім того, невідповідність між навичками та освітою працевлаштованої молоді вимагає кращої фінансової підтримки, яка б ставила питання справедливості та якості в центр політичного планування та інвестиційних рішень.

Основні проблеми вищої освіти Африки:

  • Низький рівень охоплення вищою освітою

За останні п’ять десятиліть охоплення вищою освітою в Африці зросло майже вдесятеро, але пропозиція все ще залишається недостатньою для задоволення цього попиту. Згідно зі звітом, це є наслідком розширення середньої освіти на тлі зростання чисельності молоді.

У переважній більшості країн, за якими є дані, загальний коефіцієнт відвідуваності (GAR) у вищій освіті нижче 10%.

  • Диверсифікація ландшафту вищої освіти

У звіті зазначається, що низький рівень інвестицій у вищі навчальні заклади також викликає занепокоєння через зростаючий попит на післядипломну освіту, що в деяких країнах призвело до “диверсифікації” ландшафту вищої освіти.

“Іноді це виражається у “підвищенні статусу державних установ, які часто не мають достатніх ресурсів, до рівня університетів”, а також у появі величезної кількості розрізнених приватних закладів вищої освіти”.

Кількість університетів на африканському континенті зросла з 784 у 2000 році до 1 682 у 2018 році. Значна частина цього зростання відбулася в приватному секторі.

“Збільшення кількості приватних закладів вищої освіти та їхня “дуже мінлива якість” викликали певне занепокоєння і призвели до того, що політична увага приділяється нормативно-правовій базі, механізмам акредитації та забезпечення якості, а також створенню сприятливого операційного середовища для приватних провайдерів, щоб задовольнити зростаючий попит з боку молодих людей”, – йдеться у звіті.

  • Витрати на вищу освіту

Рамкова програма дій “Освіта 2030” встановлює витрати на освіту на рівні 4%-6% від ВВП (валового внутрішнього продукту) та/або 15%-20% від загальних державних видатків.

Аналіз державних видатків на вищу освіту у відсотках від ВВП свідчить про значні відмінності між країнами. Якщо Ефіопія витрачає на вищу освіту близько половини свого бюджету на освіту, то Маврикій – лише близько 5%.

Танзанія виділяється як країна з найнижчим коефіцієнтом відвідуваності вищих навчальних закладів, витрачаючи на цей рівень освіти лише 0,7% свого ВВП.

Африканський Союз ставить за мету інвестувати в дослідження і розвиток 1% ВВП, але кілька африканських країн, включаючи країни з середнім рівнем доходу, такі як Південна Африка і Туніс, і країни з низьким рівнем доходу, такі як Буркіна-Фасо і Сенегал, вже перевищили рівень 0,5% і продовжують рухатися вгору, йдеться в доповіді.

  • Нерівність на основі багатства

В країнах, де загальний GAR нижчий за 5% (таких як Чад, Гвінея-Бісау, Малаві, Руанда і Танзанія), молоді люди, які не належать до найзаможніших домогосподарств (найбідніші домогосподарства, домогосподарства з доходами нижче середнього і вище середнього), мають майже нульові шанси отримати вищу освіту.

Хоча майнова нерівність у доступі до вищої освіти є значною і поширеною, розмір розриву в доходах між молодими людьми з найбідніших і найбагатших домогосподарств варіюється в різних країнах”, – зазначається в доповіді.

Наприклад, такі країни, як Малі, Мавританія, Сенегал, Уганда та Уганда характеризуються відносно меншим розривом у доступі до вищої освіти, ніж Ангола, Камерун, Ефіопія та Нігерія, які характеризуються відносно більшим розривом у доступі до вищої освіти, зумовленим майновим станом.

  • Гендерна нерівність

Лише в кількох країнах Африки, включаючи Камерун, Лесото і Мадагаскар, жінки і чоловіки мають рівні можливості здобувати вищу освіту, йдеться у звіті. “У всіх інших країнах ми спостерігаємо гендерну нерівність”.

Крім того, “у більшості з них диспропорції на користь чоловіків, і ці відмінності особливо значні в Беніні, Чаді, Гвінеї, Мавританії, Малі, Сенегалі, Сенегалі та Того”.

У кількох країнах, зокрема в Ефіопії, Сан-Томе і Принсіпі, але особливо в Південній Африці та Тунісі, гендерна нерівність у відвідуванні вищих навчальних закладів свідчить на користь жінок, йдеться у звіті.

  • Рівність як наступний рубіж

Згідно зі звітом, загальна проблема, з якою стикається вища освіта в Африці, полягає в тому, що вона часто надає перевагу студентам з більш заможних, освічених і міських середовищ.

“Крім того, хоча гендерний паритет покращився, прогрес був повільним, особливо в африканських країнах з низьким рівнем доходу і в науково-технічних галузях, де жінки все ще недостатньо представлені”.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230227114128553

  1. Африка в центрі уваги конференції ENIC у Великобританії

The PIE News

На першій з початку пандемії щорічній конференції UK ENIC (Національний інформаційний центр Великої Британії з визнання та оцінки міжнародних кваліфікацій та навичок) Африка була поставлена в центр майбутнього міжнародного освітнього простору.

Директор Африканського науково-дослідного інституту Едвард Пейс звернувся до майже 500 делегатів з понад 20 країн на заході в Лондоні, підкресливши, як на сектор може вплинути африканська демографічна “революція”.

Доводячи, що історія Африки все більше визначає світову історію, він пояснив, що між 1950 і 2050 роками населення Африки зросте в 11 разів. Глобальне населення за той самий період збільшиться лише в 3,8 рази.

До 2050 року близько 40% всіх дітей, народжених у світі, будуть африканцями, і в цей час на континент припадатиме третина глобальної пропозиції робочої сили. Ці факти в значній мірі ігноруються засобами масової інформації в західних країнах.

https://thepienews.com/news/africa-in-focus-at-uk-enic-conference/

  1. Обмежений прогрес Африки в досягненні ЦСР

University World News

Міністри та високопосадовці країн Африки, відповідальні за освіту, науку і технології, а також навколишнє середовище, разом з експертами, що представляють уряди і міжурядові організації, зустрілися з 28 лютого по 2 березня на дев’ятій сесії Африканського регіонального форуму зі сталого розвитку (ARFSD).

Для досягнення цілей сталого розвитку африканські країни закликали у найближчі 10 років використовувати науку, інновації та новітні технології, такі як штучний інтелект,.

Форуму передував п’ятий Африканський форум з питань науки, технологій та інновацій (НТІ), який відбувся 26-27 лютого 2023 року в гібридному форматі також у Ніамеї, Нігер.

Обидва заходи були спільно організовані Комісією Африканського Союзу, урядом Нігеру та іншими установами системи ООН.

Учасники дискусії відзначили обмежений прогрес, досягнутий у досягненні Цілей сталого розвитку (ЦСР), та значні виклики у сфері розвитку, з якими стикається Африка.

Вони також відзначили, що прогрес держав-членів у впровадженні Порядку денного до 2030 року був нерівномірним, і тому вкрай важливо сприяти обміну досвідом і кращими практиками.

За результатами зустрічі було прийнято Ніамейську декларацію та прокламацію про науку і технології.

“Закликати всі африканські країни використовувати науку, інновації та найсучасніші нові технології, такі як штучний інтелект, а також потенціал молоді для забезпечення необхідних трансформаційних змін протягом наступних 10 років і досягнення цілей сталого розвитку, а також збільшити національні інвестиції в цифрові системи метеорологічних і кліматичних спостережень, щоб допомогти забезпечити системи раннього попередження для всіх громадян континенту”, – йдеться в частині декларації.

Декларація також запропонувала партнерам з розвитку підтримати африканські країни в отриманні доступу до джерел інноваційного фінансування і закликала міжнародне співтовариство дотримуватися своїх зобов’язань щодо зміни клімату в рамках Паризької угоди і подвоїти свої зусилля зі скорочення викидів парникових газів, щоб людство могло і надалі насолоджуватися стабільною кліматичною системою.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230308214634415

  1. Ініціатива щодо посилення екосистеми відкритої науки в Африці

University World News

Африканські бібліотечні та інформаційні асоціації та установи (AfLIA) у співпраці з онлайн-репозитарієм відкритого доступу Figshare запустили нову ініціативу, спрямовану на підвищення обізнаності про відкриті наукові дані та сховища даних, а також на підтримку дослідницьких та освітніх спільнот в Африці.

Нова ініціатива AfLIA-Figshare має на меті сприяти створенню сильнішої екосистеми відкритої науки в Африці на благо її спільнот і всього світу.

Для цього вона зосередиться на підвищенні обізнаності про принципи і практики відкритої науки і відкритих даних в африканському контексті, включаючи ефективне управління даними в сховищах даних, права інтелектуальної власності, принципи даних FAIR (Findable, Accessible, Interoperable, Reusable) і суверенітет даних.

Ініціатива також сприятиме розвитку і використанню професійних навичок і розуміння зацікавлених сторін у вищій освіті та науково-дослідних установах Африки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230226153528191

  1. Мобільність студентів з країн Африки на південь від Сахари до 2050 року може подвоїтися

University World News

У дослідженні Campus France “Les grandes tendances de la mobilité étudiante en Afrique Subsaharienne” (“Основні тенденції студентської мобільності в Африці на південь від Сахари”) зазначається, що прагнення отримати кваліфікацію зі світовим визнанням спонукає студентів з країн Африки на південь від Сахари здобувати університетську освіту за межами своїх країн походження.

Підкреслюючи стрімке зростання кількості мобільних студентів з країн Африки на південь від Сахари, у звіті зазначається, що з 2016 по 2021 рік кількість студентів, які виїжджають з регіону, зросла на 21%, а до 2050 року кількість таких студентів, яка становить 430 000 осіб, збільшиться і подвоїться

Але якщо на Європу припадає найбільша частка студентів з країн Африки на південь від Сахари (27%), то на рівні окремих країн Франція є основною країною, яка приймає студентів з регіону, зараховуючи 92 000 студентів, за нею йдуть США (41 700), Південна Африка (30 300) і Велика Британія (27 800).

За даними Campus France, зростання кількості іноземних студентів з країн Африки на південь від Сахари у Франції збільшилося на 40% між 2016 і 2021 роками. В даний час, з 15 264 студентами, Сенегал має найбільшу кількість студентів з країн Африки на південь від Сахари у Франції, за ним слідують Кот-д’Івуар (10 725) і Камерун (9 037). Серед інших країн, де у Франції навчається понад 5 000 студентів, – Конго (6 864), Габон (5 687) і Бенін (5 072).

Багатьох африканських студентів звернути свої погляди на Францію надихають історичні зв’язки, географічну близькість і престиж французьких університетів, а також чудові університетські ресурси, якість викладання і доступна вартість навчання в порівнянні з іншими напрямками за кордоном, а також пошук кращої якості життя.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230301202553233

  1. Подолання бібліометричної колоніальності Глобальної Півночі

University World News

Нова книга про академічні дослідження, виробництво знань та академічне книговидання в Гані під назвою “Хто має значення?” (“Who Counts?”). Академічне книговидання в Гані та глобальна наука” висвітлює виклики, з якими стикаються африканські системи вищої освіти, інституції та науковці в неолібералізованому глобальному академічному видавничому просторі, який значною мірою контролюється корпораціями, організаціями, закладами вищої освіти та науковцями з Глобальної Півночі.

Автори книги зазначають, що “академічне книговидання домінує під контролем невеликої купки глобальних компаній і структуроване за принципом, який можна описати як бібліометричну колоніальність”.

Під бібліометричною колоніальністю вони мають на увазі домінування бібліометричних індексів Глобальної Півночі, які рідко індексують африканські журнали, що робить більшість африканських журналів і знань, вироблених на континенті, невидимими на світовій арені.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2023030708041595

  1. Добре підтримувані цифрові репозитарії можуть сприяти дослідженням

University World News

Відбувся  вебінар з управління дослідницькими даними, організований Західно- та Центральноафриканською мережею наукових досліджень і освіти (WACREN) та Регіональним форумом університетів з розвитку потенціалу в сільському господарстві (RUFORUM).

За словами бібліотекарів і менеджерів даних, надійний план управління та зберігання дослідницьких даних під час і після дослідження, заснований на принципах відкритих даних, забезпечує легкий доступ до інформації, її пошук, а також розширює можливості повторного використання та обміну тими самими даними.

Крім того, сховища даних дозволяють завершити дослідницький цикл, від збору даних до їх аналізу, а також полегшують відстеження інформації.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2023031412040091

АЛЖИР

  1. Азербайджан і Алжир обговорили перспективи співпраці у сфері освіти

International News.az

Міністр науки і освіти Азербайджану Емін Амруллаєв зустрівся з послом Алжирської Народної Демократичної Республіки в Азербайджані Абделуахабом Османом, повідомляє News.Az.

Під час зустрічі співрозмовники обговорили перспективи розвитку співробітництва між Азербайджаном та Алжиром в галузі освіти.

https://news.az/news/azerbaijan-algeria-discuss-prospects-for-educational-cooperation

ЄГИПЕТ

  1. Нова наукова стратегія – це перехід до сталого розвитку

University World News

Єгипет запустив стратегію вищої освіти та наукових досліджень, спрямовану на модернізацію закладів вищої освіти та розвиток єгипетських університетів 4.0 для досягнення Цілей сталого розвитку (ЦСР) та “Бачення Єгипту до 2030 року”.

Стратегія була оприлюднена 7 березня на офіційній сторінці Міністерства вищої освіти та наукових досліджень Єгипту у Facebook.

Айман Ашур, міністр вищої освіти і наукових досліджень, заявив, що запуск стратегії стане початком “серйозного суспільного діалогу щодо модернізації вищої освіти і наукових досліджень” в країні відповідно до стратегії сталого розвитку Єгипту і промислових революцій в усьому світі.

Стратегія 2030 базується на семи основних напрямках, серед яких інтеграція, міждисциплінарність, комунікація, партнерство, сталість, інтернаціоналізація, підприємництво та інновації.

В рамках стратегії буде започатковано кілька ініціатив, включаючи створення регіонального альянсу ЗВО для досягнення інтеграції між потребами семи географічних регіонів, економічною діяльністю та академічними програмами, які вони пропонують.

Стратегія також зосередиться на активізації ролі ЗВО та науково-дослідних центрів у підтримці інновацій та підприємництва шляхом створення бізнес-інкубаторів та інноваційних центрів, а також інтеграції підприємництва в навчальні програми.

Окрім налагодження зв’язків між університетами та промисловістю з метою підготовки готових до ринку випускників, стратегія зосереджена на посиленні інтернаціоналізації через сприяння залученню інвестицій у сферу вищої освіти шляхом сприяння створенню філіалів для міжнародних університетів.

Стратегія також фокусується на інтеграції сучасних наук в університетські навчальні програми, включаючи штучний інтелект, аналіз даних, програмування і технології фінансової інклюзії, а також на створенні університетів четвертого покоління.

Згідно зі стратегією, в Єгипті налічується 28 державних університетів, 27 приватних університетів, 20 некомерційних національних університетів, 10 технологічних університетів і сім філій іноземних університетів, а також понад 7 000 іноземних студентів і понад 4 000 єгипетських студентів, які навчаються за кордоном.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230308201903825

  1. Національна стратегія розвитку вищої освіти Єгипту до 2030 року

Themedialine

В Єгипті відбулась конференція, присвячена презентації національної стратегії Єгипту в галузі вищої освіти під назвою “Бачення Єгипту 2030”. Були присутні міністри освіти, планування, охорони здоров’я та інших.

Нова стратегія спрямована на те, щоб випускники єгипетських університетів мали кваліфікацію, необхідну на єгипетському та арабському ринках праці.

Другий напрямок цієї стратегії стосується побудови більш чіткого взаємозв’язку між вищою освітою, науковими дослідженнями і всеосяжним планом розвитку. Це допоможе відповісти на питання, що виникають серед єгипетської громадськості. Наприклад, якими були результати наукових досліджень в Єгипті? Чому бракує нових наукових досліджень у певних галузях?

Ця стратегія спрямована на те, щоб єгипетський народ міг скористатися знаннями і досвідом своїх університетів. Мета – подолати розрив між освітніми програмами та потребами кожного регіону Єгипту відповідно до його економічної діяльності, а також вирішити складні проблеми всередині суспільства за допомогою розвитку освітніх програм. Зрештою, ця стратегія спрямована на збільшення темпів виробництва та досягнення цілей “Бачення Єгипту до 2030 року”.

Стратегія також передбачає залучення університетів до діалогу з суспільством і міжнародними спільнотами для створення передового освітнього середовища. Сьогодні необхідно розробити нормативно-правові акти, які б підтримували та винагороджували інновації, а також забезпечували людські та матеріальні ресурси для підтримки цих досягнень. Нещодавно міністерство підкреслило важливість поєднання академічного наукового шляху університетів з дослідженнями та інноваціями, а також розробкою нових методів освіти та викладання. Обмін і передача знань між університетами та бізнес-сектором також можуть бути досягнуті завдяки співпраці між академічними установами та бізнес-сектором Єгипту.

https://themedialine.org/mideast-mindset/the-national-strategy-for-higher-education-2030/

КАМЕРУН

  1. Уряд Камеруну розпочав набір викладачів у новостворені державні університети

Journal du Cameroun

Прем’єр-міністр Джозеф Діон Нгуте підписав комюніке 2 березня 2023 року, розпочавши спеціальний набір 150 викладачів у три новостворені державні університети.

За словами президента Центральної наглядової комісії, кожен з цих державних університетів візьме на роботу 45 викладачів, а 15 посад будуть зарезервовані за квотою академічного регулювання. У конкурсі можуть брати участь громадяни Камеруну віком від 45 років, які мають ступінь доктора філософії.

https://www.journalducameroun.com/en/cameroon-government-launches-special-recruitment-of-150-teachers-in-newly-created-state-universities/

НІГЕРІЯ

  1. Нігерія: витрати на міжнародну освіту у 2022 році зменшились

The PIE News

Фінансуючи студентів для отримання ступенів і дипломів в університетах і коледжах за кордоном, за перші дев’ять місяців 2022 року нігерійці витратили 1,38 мільярда доларів США. Це на 0,5 млрд доларів США менше, порівняно з таким же період 2021 року, коли країна заплатила за міжнародну освіту 1,88 мільярда доларів США Nairametrics.

Згідно даних Центрального банку Нігерії, сайт повідомляє, що  загальна сума у 2022 році є найнижчим показником витрат нігерійців на навчання за кордоном з 2016 року.

Сценарій погіршується тим, що країна натомість не отримала жодних значних грошових надходжень від іноземних студентів, а наведені дані поєднуються з високою мобільністю нігерійців, які переїжджають в інші країни, використовуючи “освітній маршрут”.

Ця однобічна тенденція також є результатом того, що “освіта стала для нігерійців найпростішим способом отримати візу до європейських країн, особливо до Великої Британії”, куди найбільша за економікою і найчисельніша за населенням країна Африки відправляє найбільшу частку своїх студентів.

https://thepienews.com/news/nigeria-international-education-spending-fell-in-2022/

  1. Основна порада новому президенту Нігерії – серйозніше ставитися до науки

The Conversation

У травні 2023 р. буде приведений до присяги новий президент Нігерії.

Експерти вважають, що одним з його обов’язків має стати більш серйозне ставлення до науки, і перш за все збільшити фінансування наукових досліджень.

Наука має стати точкою опори розвитку Нігерії. Новий уряд повинен швидко використовувати науку, технології та інновації як інструменти для національного розвитку.

Сьогодні наука і технології серйозно недофінансовуються і мінімально використовуються в національному розвитку.

Нігерія повинна щорічно збільшувати бюджетні асигнування на фінансування науки і досліджень з нинішніх 0,14% ВВП до щонайменше 1% протягом наступних чотирьох років.

Вона також повинна розширити сферу діяльності та фінансові можливості Цільового фонду вищої освіти для стабільного фінансування довгострокових міждисциплінарних досліджень, спрямованих на вирішення проблем охорони здоров’я, навколишнього середовища та інших викликів розвитку Нігерії.

Новий президент повинен також подбати про те, щоб пропозиція про створення Нігерійського національного фонду досліджень і розвитку була реалізована до кінця першого року його перебування на посаді.

Новий президент повинен визнати необхідність надання пріоритету збереженню потенціалу над його розбудовою. Це має відбуватися шляхом створення і підтримки наукового і дослідницького середовища, яке дозволяє нашим висококваліфікованим працівникам проводити дослідницьку діяльність продуктивно і актуально.

Занадто багато нігерійських науковців залишають країну через відсутність можливостей працевлаштування, соціально-культурні проблеми, низьку оплату праці та неможливість професійної самореалізації.

Дослідницьке середовище можна покращити, полегшивши доступ до іноземної валюти та знизивши ввізні мита на імпортне дослідницьке обладнання, витратні матеріали та реагенти.

https://theconversation.com/nigeria-needs-to-take-science-more-seriously-an-agenda-for-the-new-president-200748

  1. Короткострокові кредити в Нігерії для обходу візових перевірок

The PIE News

Компанії, що пропонують студентам короткострокові позики, щоб довести, що вони мають достатньо коштів для навчання за кордоном, продовжують працювати в Нігерії, і агенти стурбовані тим, що студенти, які вступають до університетів, не мають коштів для забезпечення себе після прибуття в країну.

Минулого року повідомлялось, що нігерійські компанії пропонують майбутнім іноземним студентам короткострокові позики, щоб довести імміграційній службі, що вони мають мінімум коштів, необхідних для забезпечення себе після прибуття в країну. Ці позики потім повертаються після прийняття рішення про видачу візи.

Агенти стверджують, що студенти продовжують брати такі позики, і знайдено додаткові докази того, що компанії пропонують такі послуги в соціальних мережах.

https://thepienews.com/news/nigeria-short-term-loans-on-offer-to-bypass-visa-checks/

ПІВДЕННО-АФРИКАНСЬКА РЕСПУБЛІКА

  1. “Корумповані: Дослідження дисфункції в університетах Південної Африки”

University World News

Опубліковано нову книгу Джонатана Янсена “Корумповані: Дослідження хронічної дисфункції в університетах Південної Африки”, яка розкриває неприємну, але дуже важливу тему – як корупція може просочитися в академічні установи.

Дослідження дисфункціональних університетів, проведене видатним професором освіти Стелленбоського університету, показує, що в період після 1994 року відбулося не менше 20 втручань з боку уряду в 15 з 26 державних університетів Південної Африки.

На думку Янсена, видимі ознаки хронічної дисфункції включають: нескінченні конфлікти між зацікавленими сторонами, постійні студентські протести, насильницькі протистояння, періодичні підпали будівель, присутність поліції та закриття кампусів. Серед наслідків – втрата навчального часу, відхід спонсорів, затримки в дослідженнях, від’їзд найкращих викладачів і студентів, падіння морального духу персоналу і втручання уряду з призначенням адміністратора.

Важливим внеском книги є те, що в ній визнається, що деякі корені дисфункції лежать в історичній нерівності між установами, яка ґрунтується на їхній колоніальній історії та історії апартеїду.

Ця незвичайна книга є обов’язковою до прочитання для науковців у галузі вищої освіти, практиків вищої освіти, політиків та уважних громадян, які цікавляться і переймаються майбутнім південноафриканських університетів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230221184555640

  1. Нові шляхи модернізації інженерної освіти в Південній Африці

Polity

Світ стрімко розвивається, і технології знаходяться в авангарді цього прогресу. Як наслідок, роль інженерів у формуванні нашого майбутнього ще ніколи не була такою важливою. Щоб забезпечити їх новітніми знаннями та навичками, необхідними для конкуренції на світовому ринку, інженерна освіта також повинна розвиватися та адаптуватися до сучасних технологій.

Однак це не позбавлене певних труднощів. Однією з найбільших проблем є фінансування. Інженерні школи та вищі навчальні заклади часто стикаються з труднощами в отриманні необхідного фінансування для інвестування в новітні технології та інфраструктуру. Це обмежує доступ студентів до можливостей практичного навчання та ознайомлення з новітніми технологіями і галузевими практиками.

Щоб вирішити цю проблему, всі зацікавлені сторони повинні об’єднатися. Уряди повинні інвестувати в освітній сектор, тоді як компанії можуть спонсорувати дослідницькі проекти та надавати фінансування навчальним закладам. Неприбуткові організації, філантропи та приватні інвестори також можуть відігравати важливу роль у фінансуванні стипендій, досліджень та розвитку інфраструктури.

Крім того, професійні організації, такі як Інженерна рада Південної Африки (ECSA), можуть допомогти у вирішенні проблем, що стоять перед системою інженерної освіти. ECSA може акредитувати інженерні програми, які відповідають її стандартам, сприяти співпраці між промисловістю та академічними колами, надавати можливості для професійного розвитку викладачів та заохочувати залучення промисловості до освітнього сектору.

Науково-промислова співпраця пропонує безліч переваг як для академічних установ, так і для бізнесу. Ці партнерства забезпечують доступ до нових технологій, спільне фінансування та можливості для студентів отримати практичний досвід. Співпраця також допомагає компаніям залишатися конкурентоспроможними та інноваційними, а академічним установам – проводити передові дослідження, що мають реальне практичне застосування.

Безумовно, інвестиції в систему інженерної освіти мають вирішальне значення для Південної Африки, щоб залишатися конкурентоспроможною на світовому ринку і готувати випускників з найсучаснішими знаннями та навичками, які відповідають вимогам індустрії. Лише працюючи разом, усі зацікавлені сторони можуть забезпечити успіх системи інженерної освіти в країні та вирішити проблеми, що виникають у зв’язку з розвитком сучасних технологій.

Однак недостатньо просто інвестувати в систему інженерної освіти. Пріоритетом має бути постійне оцінювання та вдосконалення з регулярним переглядом навчальних програм, вимог до професійної компетентності та ініціатив щодо співпраці між промисловістю та академічними колами. Це гарантуватиме, що система освіти і надалі реагуватиме на потреби галузі та готуватиме випускників до успішної кар’єри в інженерії.

Насамкінець, інвестиції в систему інженерної освіти є надзвичайно важливими для майбутнього Південної Африки та світу. Всі зацікавлені сторони повинні працювати разом, щоб вирішити проблеми, які створюють сучасні технології, і забезпечити випускників найсучаснішими знаннями та навичками, щоб вони могли конкурувати на світовому ринку. Майбутнє нашого світу залежить від підготовки та освіти інженерів, які будуть його формувати, і наш обов’язок – забезпечити їхню готовність до цього.

https://www.polity.org.za/article/education-is-improving-but-the-message-is-hard-to-convey-2023-03-02

  1. Південна Африка підписала спільну декларацію про наміри з Німеччиною щодо сприяння науці, технологіям та інноваціям

Space in Africa

Міністр досліджень і освіти Німеччини Беттіна Старк-Ватцінгер і міністр вищої освіти, науки та інновацій Блейд Нзіманде підписали Спільну декларацію про наміри створити основу для заснування двосторонньої дослідницької кафедри на тему “Справедливий енергетичний перехід” під час запланованої зустрічі за вечерею в Кейптауні. Крім того, партнерство між країнами дозволить здійснювати постійні інвестиції для просування “Південноафрикансько-німецької угоди про співпрацю в галузі науки, досліджень і технологій”, підписаної e 1996 році.

Крім того, декларація між країнами сприятиме переходу від системи виробництва енергії на основі викопного палива до вуглецево-нейтральної енергетичної системи, необхідної для соціально-економічного розвитку обох країн.

Були обговорені такі питання:

  • Науковий моніторинг соціальних, економічних та екологічних наслідків структурних змін, особливо в гірничодобувних регіонах;
  • Розробка цілісного дослідницького підходу до розуміння численних наслідків і ефектів цього складного перехідного процесу;
  • Залучення відповідних соціальних і політичних зацікавлених сторін до дослідницького процесу з метою сприяння поліпшенню рамкових умов для соціально справедливого енергетичного переходу;
  • Сприяння розвитку конструктивної культури дискурсу між суспільством, політикою і наукою та зміцнення наукової комунікації; і
  • Посилення наукового та соціального обміну з метою сприяння розвитку суспільств, заснованих на знаннях, а також соціальної, економічної та екологічної стабільності.

https://africanews.space/south-africa-signs-a-joint-declaration-of-intent-with-germany-to-promote-science-technology-and-innovation/

  1. Південноафриканські студенти протестують проти високої вартості освіти

Vanguard

Студенти Університету Вітватерсранда в Йоганнесбурзі (ПАР) штурмували кампус і пройшли маршем до офісу віце-канцлера на знак протесту проти підвищення вартості навчання в навчальному закладі.

Вони заявили, що вартість навчання в південноафриканському університеті стає непідйомною для студентів, оскільки вона зростає з кожним роком.

Згідно з даними групи фінансових послуг Old Mutual, студенти університетів Південної Африки у 2023 році сплачують за навчання в середньому з $3,000.

Один зі студентських лідерів заявив, що вони вимагають, щоб університет не залишав у скрутному становищі студентів, які заслуговують на академічну успішність.

працювати разом, щоб розглянути питання про безкоштовну освіту”, – вимагає Магагула.

https://www.vanguardngr.com/2023/03/south-africas-varsity-students-protest-high-cost-of-education/

ТАНЗАНІЯ

  1. Впровадження відкритої науки у Східній Африці набирає обертів

University World News

Східноафриканська комісія з науки і технологій (EASTECO), Комісія з науки і технологій Танзанії (COSTECH), Публічна наукова бібліотека (PLOS) і Навчальний центр комунікації в Африці провели в середині лютого 2023 року Національний багатогалузевий діалог високого рівня з питань відкритої науки для академічних і дослідницьких установ Танзанії, щоб обговорити це питання – через три роки після початкового рішення укласти партнерство, яке б сприяло просуванню принципів відкритої науки в регіоні.

Ключова мета полягає в тому, щоб сприяти прийняттю та адаптації відкритої науки для прискорення економічного розвитку східноафриканських партнерів за допомогою наукової комунікації. Завдання полягає в тому, щоб розширити і поглибити застосування тих же принципів в регіоні, щоб забезпечити поширення наукових даних та інформації для прискорення соціально-економічного розвитку.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2023030608093011

УГАНДА

  1. Уганді потрібна комплексна стратегія підготовки PhD

University World News

Опубліковані результати дослідження “Траєкторія докторської освіти і підготовки в Уганді”.

“Докторська освіта має бути інтегрована з реалізацією загальної національної стратегії розвитку, яка ґрунтується на науці, технологіях, дослідженнях та інноваціях як важелях для досягнення глобальної конкурентоспроможності та статусу країни з середнім рівнем доходу”.

Прагнучи до сталого розвитку, суб’єкти розвитку в Африці закликають державний і приватний сектори інвестувати в спроможність надавати докторську освіту і випускати дослідників, здатних знаходити місцеві рішення для викликів, що стоять перед континентом.

Важливість підготовки докторів філософії на континенті підкреслюється офіційними деклараціями, такими як Кігальське комюніке від 13 березня 2014 року, в якому уряди Ефіопії, Мозамбіку, Руанди, Сенегалу та Уганди домовилися збільшити випуск PhD, а також Дакарська декларація від березня 2015 року, в якій уряди африканських країн зобов’язалися збільшити підготовку докторів філософії з метою розбудови потенціалу в галузі досліджень, науки, технологій та інновацій.

Але, незважаючи на зусилля, що докладаються на континенті для підготовки більшої кількості PhD, випуск все ще залишається низьким, а в докторській підготовці існує кричуща нерівність щодо гендеру, науки, технологій, інженерії та математики, або STEM-предметів порівняно з мистецтвом, гуманітарними та соціальними науками, а також між приватними та державними провайдерами, згідно з результатами дослідження, проведеного в Уганді. У дослідженні було проаналізовано державні докторські ступені за останні чотири десятиліття в Уганді.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230301032633763