Лютий-травень 2022 – Азія

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Азії
 Лютий-травень 2022 р.

За матеріалами: University World News, The Korea Herald, Global Times, The Times of India, Express News Service, NDTV, Brisbane Times, Kyodo News, Nikkei, The Japan Times, VietNamNet, The Straits Times.

Китай

  1. Жорсткі заходи щодо боротьби з COVID-19 викликають студентські протести в Пекіні

(University World News)

Оскільки частина Пекіна після Шанхая та десятків інших міст була закрита відповідно до суворої політики Китаю щодо нульового COVID-19, гнів студентів через відсутність попереднього попередження з боку влади університетів та жорсткі заходи, спрямовані на недопущення студентів до кампусу або виходу з нього, призвели до протестів в університетах у столиці.

Велика кількість із понад 50 університетів у Пекіні цього місяця наклали обмеження на переміщення студентів у кампуси та з них, включаючи елітний університет Цінхуа та Пекінський університет.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022051715235878

  1. Три великих університети вийшли з міжнародних рейтингів

(University World News)

Після багатьох років отримання додаткового державного фінансування для підвищення вибраних найкращих університетів у міжнародному рейтингу університетів, три основні китайські університети більше не будуть брати участь у закордонних рейтингах – цей крок, за словами вчених, може зробити рейтинги менш репрезентативними, оскільки китайські університети йдуть іншим шляхом.

Три престижних університети Китаю, Університет Женьмінь, Університет Нанкіна та Університет Ланьчжоу, вийшли з «всіх міжнародних рейтингів університетів» згідно з офіційними китайськими ЗМІ, а офіційні джерела вказують на акцент на «освітній автономії» та «освіті з китайською специфікою».

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220511170923665

  1. Міські університети та компанії – партнери на складному ринку праці

(Global Times)

Хоча епідемія Omicron у Шанхаї порушила нормальний процес пошуку роботи випускників коледжів, університети в Шанхаї роблять усе можливе, щоб налагодити зв’язок між випускниками та їхніми потенційними роботодавцями, у відповідь на найскладніші умови працевлаштування.

Шанхай з кінця березня унеможливив для студентів місцевих коледжів особисту співбесіду з потенційними роботодавцями. Але місцеві коледжі зуміли створити платформи як для спілкування, так і для двостороннього відбору.

Рекордно високі 10,76 мільйона випускників – збільшення на 1,67 мільйона в порівнянні з аналогічним періодом минулого року – збираються покинути кампус цього літа і знайти роботу в умовах численного тиску, викликаного епідемією COVID-19.

Джерело інформації:
https://www.globaltimes.cn/page/202205/1264903.shtml

  1. Імовірність повернення індійських студентів до Китаю найближчим часом залишається низькою

(University World News)

Індійські студенти, яким довелося залишити свої університетські курси в Китаї під час спалаху COVID-19 на початку 2020 року і залишаються в Індії більше двох років, навряд чи повернуться найближчим часом, незважаючи на недавнє оголошення Китаю про те, що він планує дозволити повернення деяких індійських студентів.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220506084804623

  1. Карантини призводять до зривів міжнародних іспитів і відтоку персоналу

(University World News)

Школи в Китаї, які дотримуються міжнародних навчальних програм, таких як рівень International Baccalaureate (IB) і International A, сподівалися на повернення до нормального режиму, але в деяких великих містах та областях Китаю іспити знову скасовано. Університетам по всьому світу доведеться повернутися до систем, запроваджених для іноземних абітурієнтів у 2020 році, коли значна частина світу була заблокована, а випускні іспити призупинено.

За словами експертів освітнього бізнесу, ситуація в Китаї ускладнюється повідомленнями про те, що іноземні викладачі міжнародних шкіл залишають країну через жорсткі заходи карантину та тривале закриття шкіл під час останньої хвилі коронавірусу в деяких великих китайських містах.

Експерти кажуть, що багато хто з них їдуть назавжди, що є серйозним зрушенням після років шаленого розширення таких шкіл, які спрямовані на підготовку студентів до вищої освіти за кордоном.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022050515575141

  1. Коли геополітична напруженість перериває академічний проект

(University World News)

Хоча розвиток знань часто вимагає мобільності та співпраці між вченими через кордони, геополітична напруженість іноді може перервати або навіть зупинити процес для багатьох.

Сполучені Штати та Китай є двома провідними виробниками та співавторами досліджень. Проте конфлікти між цими двома країнами загострюються. Існує також хвиля антиазіатських інцидентів і настроїв, які проникають в академічні кола США.

Як показує наше нещодавнє дослідження, повноцінна участь китайських вчених у наукових дослідженнях у Сполучених Штатах знаходиться під загрозою, а майбутнє американо-китайських наукових обмінів і співпраці також є невизначеним.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220412151253746

  1. Більше університетів отримують статус «світового класу», щоб задовольнити амбіції Китаю

(University World News)

Китай розширив свій список університетів світового класу, додавши сім нових закладів до 140, які отримають спеціальне фінансування для навчання та досліджень у конкретних предметних областях та інші переваги, щоб конкурувати з великими університетами світу.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220217082128415

Корея

  1. 18 ЗВО заборонили приймати іноземних студентів

(University World News)

Перелік університетів Південної Кореї, на які були накладені санкції, поповнився через «неналежний нагляд» за іноземними студентами, які в’їжджають в країну на мовне навчання або вступають на бакалаврат, але потім зникають.

За даними влади, особи, які мають студентські візи, скористалися перевагами переходу на онлайн-освіту під час пандемії, що ускладнило для закладів контроль відвідуваності.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220325102141568

  1. Професор та студенти влаштовують концерти біля посольства на підтримку України

(The Korea Herald)

18 березня, чиновники оголосили, що один із професорів і студенти Музичного коледжу Жіночого університету Іхва в Південній Кореї почнуть проводити обідні концерти кожного буднього дня перед посольством Росії в центрі Сеула, щоб побажати миру в Україні.

Концерти відбуватимуться в один і той же час кожного буднього дня, за сприятливої погоди, доки Росія не припинить вторгнення в Україну. У заході візьмуть участь струнний квартет, ансамбль корейської традиційної музики та інші музиканти.

Джерело інформації:
http://www.koreaherald.com/view.php?mp=1&np=1&ud=20220318000163

  1. Кандидат на посаду міністра освіти відмовляється від роботи через звинувачення

(University World News)

Кандидат на посаду міністра освіти та віце-прем’єр-міністра Південної Кореї Кім Ін Чхоль був змушений відмовитися від посади через звинувачення у неналежній поведінці під час його перебування на посаді президента Університету іноземних досліджень Ханкук та окремих звинувачень у тому, що він надавав членам сім’ї престижну стипендію Фулбрайта для навчання в університеті Сполучених Штатів.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220504085514851 

Індія

  1. Університет відсторонив від роботи викладача, який поставив питання про фашизм

(The Times of India)

Асистент професора університету Шарда в Індії був відсторонений за «несприятливе» питання в середній політологічній роботі для студентів.

У газеті було вісім запитань, які мали загалом 50 балів. Але питання шосте привернуло увагу. «Чи знаходите ви подібності між фашизмом/нацизмом та індуїстським правим крилом? Конкретизуйте з аргументами». Викладач був відсторонений після того, як деякі студенти поскаржилися керівництву університету.

Джерело інформації:
https://timesofindia.indiatimes.com/city/noida/noida-sharda-university-suspends-assistant-professor-over-fascism-question/articleshow/91409056.cms

  1. Загальні вступні випробування: чи суперечить це національній політиці?

(University World News)

Привертає увагу оголошення про обов’язкове складання загального вступного іспиту (CUET) для тих, хто бажає вступити на програми бакалаврату 45 центральних університетів Індії, з відкритим запрошенням державним та приватним університетам приєднатися найближчим часом.

Обгрунтування, яке пропонує UGC, полягає в тому, щоб усунути нерівність у розподілі балів різними екзаменаційними комісіями та забезпечити «рівні умови». Стверджується, що через поблажливість оцінювання в деяких системах оцінювання одні студенти мають перевагу перед іншими при вступі до відомих університетів і коледжів.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220503143616109

     13. Цього року єдиного вступного випробування до державних вишів немає

(The Times of India)

Державні університети Одіша не будуть приєднуватися до центральних університетів Індії, щоб пропонувати вступ студентам, які проходять через загальний вступний тест (CUET). Ці вищі навчальні заклади продовжать процес вступу за існуючими нормами. Хоча Комісія з університетських грантів заохочує університети дотримуватися цього нового процесу вступу з навчальної сесії 2022-2023 років, заклади можуть приймати рішення з цього питання самостійно. Офіційні джерела повідомили, що департамент вищої освіти не прагне брати участь у процесі CUET. Держава не проводить жодних загальних вступних випробувань для студентів, які хочуть подати заяву на вступ на курси бакалаврату в державних університетах та дочірніх коледжах. Учні відбираються на основі балів або оцінок, отриманих у XII класі.

Джерело інформації:
https://timesofindia.indiatimes.com/city/bhubaneswar/state-varsities-not-to-be-part-of-cuet-this-year/articleshow/91329009.cms

  1. Індія більше не визнаватиме дипломи з Пакистану

(University World News)

Регулюючі органи вищої освіти Індії попередили, що дипломи індійських студентів із закладів у Пакистані більше не будуть визнаватися, а це означає, що ці випускники не матимуть права на вищу освіту чи працевлаштування, коли повернуться до Індії.

Експерти стверджують, що цей крок пов’язаний із напруженістю між Індією та Пакистаном щодо Кашміру.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220429084852532

  1. За винятком України, медичне навчання за кордоном все ще привабливе

(Express News Service)

Хоча війна в Україні негативно впливає на індійських студентів, які там навчаються, вона не зупинила інших, які бажають вивчати MBBS (медицина) за кордоном, якщо говорити про кількість запитів, які консультанти з питань освіти продовжують отримувати від тих, хто хоче займатися медициною в чужій країні.

Єдина відмінність тепер полягає в тому, що батьки та абітурієнти перемістили увагу з України на інші напрямки, як-от Філіппіни чи Грузію. Україна була кращим напрямком через такі фактори, як вартість та визнання диплома кількома країнами тощо. Завдяки цьому легкому варіанту разом із можливістю Китаю, яка зараз, здавалося б, недоступна, батьки перемістили увагу на інші країни.

Джерело інформації:
https://www.newindianexpress.com/states/telangana/2022/mar/25/despite-ukraine-mbbs-abroad-remains-as-alluring-2433939.html

  1. Університетам доручено створити місця для сиріт через COVID-19

(NDTV)

Комісія з університетських грантів Індії (UGC) доручила університетам створити додаткові місця для розміщення дітей-сиріт через COVID-19 в рамках програми PM Cares for Children. За даними UGC, вищим навчальним закладам рекомендовано створювати такі місця для дітей, коли вони отримають право здобувати вищу освіту.

Джерело інформації:
https://www.ndtv.com/education/ugc-directs-universities-to-create-supernumery-seats-for-covid-orphaned-under-pm-cares

  1. Вчені залишають інститут через проблеми академічної свободи

(Brisbane Times)

Група вчених звільнилася з Інституту Австралії Індії в Мельбурнському університеті, посилаючись на занепокоєння щодо академічної свободи та звинувачення у втручанні Верховної комісії Індії.

У листі, підписаному 13 афілійованими співробітниками, надісланому віце-канцлеру Дункану Маскеллу 29 березня, стверджується, що Верховний комісар Індії в Австралії втручався в діяльність інституту.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220409093955994

Японія

  1. Університети покращують мовні навички іноземних працівників

(Kyodo News)

Три університети на північному сході Японії утворили альянс з міжнародними організаціями з обміну, щоб покращити навчання японською мовою для іноземних працівників і стажерів, які допомагають країні подолати гостру нестачу робочої сили.

Університет Івате, Міжнародний університет Акіта, Університет Ямагати та чотири міжнародні групи обміну з державного та некомерційного секторів об’єднають зусилля для підготовки японських викладачів, щоб надати іноземним громадянам північно-східних префектур кращий доступ до японської освіти.

Джерело інформації:
https://english.kyodonews.net/news/2022/02/d3db2528d656-universities-collaborate-to-improve-japanese-skills-of-foreign-workers.html

  1. До кінця травня планується залучити 100 000 іноземних студентів

(Nikkei)

Японія планує прийняти приблизно 100 000 іноземних студентів, які чекають на в’їзд в країну до кінця травня, скориставшись перевагами відкритих місць на комерційних рейсах.

Близько 152 000 власників студентських віз чекали на в’їзд в Японію станом на 4 січня, повідомляє Агентство імміграційних служб. План полягає в тому, щоб залучити близько 100 000 з них, які прагнуть якомога швидше прибути в рамках спрощеного процесу перевірки.

Джерело інформації:
https://asia.nikkei.com/Spotlight/Japan-immigration/Japan-aims-to-bring-in-100-000-foreign-students-by-end-of-May

  1. Іноземні студенти збираються повернутися, але труднощі “вже створені”

(University World News)

Японія збирається пом’якшити свою сувору заборону на в’їзд іноземців у зв’язку з COVID-19 з березня напередодні нового навчального року в університеті 1 квітня.

Суворий прикордонний контроль не дозволив потрапити у країну тисячам іноземних студентів університетів, завдаючи удару по інтернаціоналізації вищої освіти Японії, і багато університетів стурбовані тим, що репутації Японії як країни, яка вітає іноземних студентів, уже завдано шкоди.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220224140714779

  1. Найкращі університети готуються подати заявку до нового національного фонду

(University World News)

Найкращі університети Японії готуються подати заявку на фінансування з нового та амбітного проекту фінансування університетів, що фінансується через державний дотаційний фонд для розвитку науки та технологій.

Національний університетський фонд, який, за оцінками уряду, з часом досягне 10 трильйонів JPY (82 мільярди доларів США), почне приймати заявки від університетів з квітня. Успішні університети зможуть отримати доступ до більших бюджетів на дослідження у 2023 фінансовому році.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220324122110227

  1. Високий попит на ступені STEM викликає занепокоєння щодо гуманітарних наук

(University World News)

У червні минулого року 24-річна Мідорі Коя перейшла з аспірантури з історії в престижному приватному університеті Японії на цифровий маркетинг, заявивши, що це допоможе їй отримати більш оплачувану роботу. «Докторська ступінь з історії, моя кінцева мета, по суті обмежує мої перспективи роботи», – сказала вона.

Експерти з вищої освіти в Японії відзначають, що рішення Коя не є рідкістю і навіть може стати нормою. Але наслідки для виживання гуманітарних факультетів в університетах можуть бути жахливими.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220421144951527

  1. 30 університетів об’єднують зусилля для того, щоб приймати українських студентів

(The Japan Times)

Близько 30 державних і приватних університетів по всій Японії співпрацюють, щоб дозволити якомога більшій кількості українських студентів навчатися в Японії на тлі триваючих нападів росії на їхню країну.

Проект базуватиметься на програмі, запущеній у березні Міжнародним християнським університетом (ICU) у Токіо разом з іншими організаціями, включаючи Pathways Japan, токійську групу підтримки біженців. Програма дозволяє українцям навчатися в ICU як студентам-слухачам, проходячи курси без отримання оцінок чи заліків, а також отримувати підтримку на оплату житла та проживання.

Джерело інформації:
https://www.japantimes.co.jp/news/2022/04/27/national/around-30-universities-working-together-bring-ukrainian-students-japan/

 В’єтнам

  1. Університети намагаються запобігти шахрайству на онлайн-іспитах

(VietNamNet)

Через COVID-19 студентам довелося вчитися та складати іспити онлайн та захищати дисертації онлайн. Обман на онлайн-іспитах завдав головного болю університетам В’єтнаму.

Фам Тай Сон з Університету харчової промисловості Хошимін сказав, що викладання онлайн – це важка робота, а організовувати іспити онлайн ще важче. Сон сказав, що шахрайство відбувається під час онлайн-іспитів, але в університетах є багато методів, щоб впоратися з проблемою. Екзаменатори контролюють іспити, а студенти підтверджують свої екзаменаційні роботи, якщо вони присутні протягом іспиту. Якщо вони виявлять шахрайство, вони мають право відсторонити студентів.

Джерело інформації:
https://vietnamnet.vn/en/feature/universities-struggle-to-prevent-cheating-on-online-exams-813102.html

  1. Як розвинути потенціал науковців для міжнародної вищої освіти

(University World News)

Нова Австралійська стратегія міжнародної освіти на 2021-2030 роки зосереджена на покращенні досвіду студентів і стійкості міжнародного сектору освіти.

Вчені знаходяться в центрі інтернаціоналізації досвіду студентів, а також розробки та надання міжнародної освіти. Вони також отримують вигоду від інституційних економічних та академічних здобутків, які є результатом інтернаціоналізації.

Проте вони зіткнулися зі значними проблемами через кризи, широкомасштабний перехід до онлайн та змішаного навчання та зміни в способах інтернаціоналізації за останні два роки.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220415152734265

Сінгапур

  1. Університети запустять нові курси з “зелених” та цифрових предметів

(The Straits Times)

Національний університет Сінгапуру (NUS) та інші місцеві університети цього року запустять нові курси в таких областях, як аналітика даних та сталий розвиток міст.

NUS заявив, що ці курси є частиною його мети допомогти студентам йти в ногу зі зміною робочого місця.

Джерело інформації:
https://www.straitstimes.com/singapore/parenting-education/singapore-universities-to-launch-new-courses-in-green-and-digital-subjects

  1. Більше новоспечених випускників університетів знаходять роботу на повний робочий день

(The Straits Times)

Більше випускників університетів отримали роботу на повний робочий день минулого року, оскільки економіка Сінгапуру росла та відновлювалася після рецесії, спричиненої пандемією COVID-19.

Результати останнього дослідження працевлаштування випускників показали, що 84% нових випускників працювали на постійних посадах на повний робочий день у порівнянні з 69,8% у 2020 році.

Джерело інформації:
https://www.straitstimes.com/singapore/parenting-education/more-fresh-university-graduates-found-full-time-jobs-last-year-with-salaries-inching-up 

  1. Міністр закликає університети перекваліфікувати дорослих учнів

(The Straits Times)

Щоб йти в ногу з часом, університети Сінгапуру повинні робити більше, ніж випускати випускників шкіл для ринку праці. Вони повинні звернути увагу на тих, хто вже закінчив навчання, та перепідготовку близько півмільйона дорослих студентів щороку, сказав міністр освіти Чан Чун Сінг, викладаючи своє бачення ролі університетів у задоволенні потреб майбутнього.

Ці заклади, сказав Чан, повинні зосередитися на постійному навчанні, налагоджувати зв’язки з іншими за межами своєї території та мати впевненість у прокладанні власного шляху. Він додав, що визначення успіху в суспільстві має змінитися, оскільки мова не йде про те, наскільки добре вдається людина в певний момент свого життя, і не в першому завантаженні освіти в молодому віці. Швидше, навчання має відбуватися протягом усього життя людини, а університети повинні бути місцями, куди люди регулярно повертаються, щоб бути оснащеними новими знаннями та навичками.

Джерело інформації:
https://www.straitstimes.com/singapore/parenting-education/universities-must-do-more-to-retrain-half-a-million-adult-singaporean-learners-yearly-chan-chun-sing