Європейська Комісія 18 листопада ухвалила звіт про прогрес у створенні Європейського освітнього простору (ЄОП) до 2025 року – простору, в якому зникнуть бар’єри для навчання і кожен матиме кращий доступ до якісної освіти. У доповіді розглядається поточна робота та прогрес у досягненні цілей на рівні ЄС.
У звіті розглядаються такі заходи:
- стратегічні політичні ініціативи в усіх секторах освіти
- проекти, що фінансуються ЄС, такі як Педагогічні академії, Коаліція “Освіта для клімату” або Центри професійної майстерності
- експертні групи з таких питань, як дезінформація або інвестиції в якість
- дії, спрямовані на те, щоб зробити програму Еразмус+ та Європейський корпус солідарності більш інклюзивними.
Ці заходи посилюють ініціативи, що вживаються державами-членами, завдяки спільній прихильності до Європейського освітнього простору.
У звіті також визнається вплив кризи Covid-19, а також прийом європейськими країнами учнів і вчителів-біженців з Україні внаслідок російської агресії. Він показує, як спільні національні зобов’язання та зобов’язання ЄС допомогли швидко та ефективно реагувати на ці виклики.
Звіт складається з 4 частин:
- Комунікація Європейського освітнього простору 24 мовами
- Робочий документ персоналу щодо ЄОП
- Дорожня карта дій щодо ЄОП
- Спільне створення ЄОП з державами-членами та зацікавленими сторонами
Комісія публікує цей звіт, щоб зробити внесок у процес аналізу проміжного стану у 2023 році, в тому числі шляхом проведення заходу з Європейським Парламентом, щоб підбити підсумки, обговорити та надати новий імпульс досягненню ЄОП разом з іншими інституціями ЄС, державами-членами, регіональними та місцевими органами влади, соціальними партнерами, громадянським суспільством та іншими зацікавленими сторонами. До 2025 року державам-членам за підтримки Комісії необхідно буде зосередитися на реалізації, особливо шляхом забезпечення ефективного використання ресурсів ЄС та національних ресурсів для реформ та інвестицій, а також моніторингу прогресу.