Створення європейського освітнього простору

Європейська Комісія 18 листопада ухвалила звіт про прогрес у створенні Європейського освітнього простору (ЄОП) до 2025 року – простору, в якому зникнуть бар’єри для навчання і кожен матиме кращий доступ до якісної освіти. У доповіді розглядається поточна робота та прогрес у досягненні цілей на рівні ЄС.

У звіті розглядаються такі заходи:

  • стратегічні політичні ініціативи в усіх секторах освіти
  • проекти, що фінансуються ЄС, такі як Педагогічні академії, Коаліція “Освіта для клімату” або Центри професійної майстерності
  • експертні групи з таких питань, як дезінформація або інвестиції в якість
  • дії, спрямовані на те, щоб зробити програму Еразмус+ та Європейський корпус солідарності більш інклюзивними.

Ці заходи посилюють ініціативи, що вживаються державами-членами, завдяки спільній прихильності до Європейського освітнього простору.

У звіті також визнається вплив кризи Covid-19, а також прийом європейськими країнами учнів і вчителів-біженців з Україні внаслідок російської агресії. Він показує, як спільні національні зобов’язання та зобов’язання ЄС допомогли швидко та ефективно реагувати на ці виклики.

Звіт складається з 4 частин:

Комісія публікує цей звіт, щоб зробити внесок у процес аналізу проміжного стану у 2023 році, в тому числі шляхом проведення заходу з Європейським Парламентом, щоб підбити підсумки, обговорити та надати новий імпульс досягненню ЄОП разом з іншими інституціями ЄС, державами-членами, регіональними та місцевими органами влади, соціальними партнерами, громадянським суспільством та іншими зацікавленими сторонами. До 2025 року державам-членам за підтримки Комісії необхідно буде зосередитися на реалізації, особливо шляхом забезпечення ефективного використання ресурсів ЄС та національних ресурсів для реформ та інвестицій, а також моніторингу прогресу.

Джерело інформації