Січень 2022 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Січень 2022 р.

За матеріалами: University World News, The Pie News, All Africa

АФРИКА

  1. Підготовка випускників університетів до економіки майбутнього

University World News

Під час Глобального форуму вищої освіти та наукових досліджень на тему «Майбутнє в дії», який відбувся в грудні 2021 р. в новій адміністративній столиці Єгипту, учасники розглянули виклики 5-ї Промислової революції (5IR) та її вплив на майбутній ринок праці, а також надали дорожню карту для підготовки студентів до майбутньої економіки.

Скотт Ширеман, директор з трансформації навичок Coursera у Сполучених Штатах, сказав, що африканські системи та програми вищої освіти повинні будуть адаптуватися та змінюватися, щоб найкраще служити учням. «Я вважаю, що найкращий спосіб зробити це – через співпрацю між університетами, галузями та урядами, щоб гарантувати, що вони відповідають потребам промисловості та суспільства в цілому».

Під час конференції чотири національні некомерційні єгипетські університети, а саме Al Alamein International, Galala, New Mansoura та King Salman International, погодилися створити Єгипетську мережу розумних університетів (eSUN).

Окрім полегшення переміщення студентів та науковців у мережі та сприяння співпраці між академічними установами та промисловістю, eSUN також проводитиме спільні дослідницькі проекти в області робототехніки, аналізу даних, штучного інтелекту, кібербезпеки та віртуальної реальності, а також покращуватиме академічні програми, а також забезпечення підготовки студентів до підвищення кваліфікації та організація діяльності у сфері цифрової трансформації, включаючи наукові клуби, форуми, конференції, семінари та конкурси.

Всім університетам знадобляться тісніші партнерські відносини з промисловістю, щоб зрозуміти, які необхідні робочі місця та навички будуть, а також з урядами, щоб гарантувати, що жодна частина суспільства не залишиться позаду.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211221061059135

  1. Програма має на меті навести мости між науковцями Африки і США

University World News

Нова партнерська програма за участю вчених і адміністраторів з Африки, а також науковців африканської діаспори в Сполучених Штатах спрямована на розвиток дослідницької, викладацької та інформаційно-пропагандистської співпраці, приносячи академічні результати, які підтримають виховання всесвітньо компетентних викладачів і студентів.

Програма називається Diverse Black Africa (DBA), вона була запущена 25 січня, і буде спрямована на побудову транснаціональних партнерств у таких галузях, як сільське господарство та харчова промисловість, водопостачання, енергетика, молодь, освіта, культура та охорона здоров’я.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220126211550728

  1. Арабські країни розробляють заходи по підвищенню ролі вищої освіти і науки

University World News

22 держави, включаючи 10 африканських країн, схвалили кілька нових ініціатив, спрямованих на сприяння дослідженням у технологічній, культурній, соціальній та економічній сферах, а також підвищення якості та конкурентоспроможності освіти.

Ці ініціативи мають підтримувати досягнення цілей сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй.

Це країни: Алжир, Коморські острови, Джібуті, Єгипет, Лівія, Мавританія, Марокко, Судан, Сомалі та Туніс в Африці. Інші країни – Бахрейн, Ірак, Йорданія, Кувейт, Ліван, Оман, Палестина, Катар, Саудівська Аравія, Сирія, Об’єднані Арабські Емірати та Ємен.

Нові ініціативи були схвалені на 18-й конференції міністрів вищої освіти та наукових досліджень арабського світу, організованій Організацією з питань освіти, культури та науки Ліги арабських держав (ALECSO), яка відбулася в Алжирі наприкінці 2021 року.

Тема: «Вища освіта та наукові дослідження в арабському світі до 2030 року: бачення та напрямки».

Нові ініціативи включають ініціативу ALECSO щодо створення блокчейн-системи для захисту сертифікатів вищих навчальних закладів від підробки та виконавчий план для загальних рамок арабських наукових досліджень у культурній, соціальній та економічній сферах, а також «розробку регіональних показників ефективності». для використання штучного інтелекту».

Аналіз арабських дослідницьких можливостей був представлений у звіті під назвою «Наукові дослідження в арабських країнах: реальність, проблеми та перспективи».

Відповідно до плану країни обмінюватимуться досвідом для посилення своєї вищої освіти та наукових досліджень на арабському рівні, включаючи оновлення своїх навчальних планів та дослідницьких програм.

План також передбачає підтримку інновацій та творчості серед молоді разом із заохоченням етики наукових досліджень, сприяння налагодженню та співпраці між державними та приватними науково-дослідницькими установами та центрами та підвищення ролі наукових досліджень у місцевій та національній економіці.

Ініціативи також закликають до активізації програм обміну студентами та студентської мобільності.

Крім того, планується створити систему рейтингу арабських університетів, яка враховуватиме особливості арабських закладів, але все одно відповідатиме світовим стандартам, що відзначаються посиленням конкуренції та тиском на ринку праці.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220118140319754

  1. Африканські вчені стурбовані упередженістю в оцінці наукових досліджень

University World News

Постійні занепокоєння щодо географічних упереджень в оцінці наукових досліджень, які можуть зашкодити африканським науковцям, залишаються і вказують на необхідність постійних і цілеспрямованих зусиль для подолання нерівності у виробництві та публікації знань.

У звіті «Метадослідження: слабкі докази упередженості статусу, пов’язаного з країною та установою, у експертній оцінці рефератів» наведені  докази того, що географічне розташування та інституційна приналежність авторів впливають на оцінку наукових рефератів їхніми колегами.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220126085931412

  1. Приватні та державні університети Африки повинні співпрацювати

Приватні університети стали в Африці популярними і їх кількість у 1990-х роках значно збільшилась.

За останні кілька років стало зрозумілим, що державні університети в Африці не можуть повністю задовольнити потреби у вищій освіті на континенті; тому приватні університети відіграють додаткову роль у вищій освіті, створюючи доступ для багатьох кваліфікованих абітурієнтів і відкриваючи нові можливості в дослідженнях та інноваціях.

Менш ніж за 30 років роботи багато приватних університетів показали себе не гіршими, а іноді і кращими багатьох державних університетів по всьому континенту.

Насправді державна освіта в Африці потребує реструктуризації та реформ, щоб позиціонувати африканські державні університети як гідних конкурентів з іншими університетами по всьому світу.

На цьому тлі до календаря вищої освіти на 2022 рік було включено дві великі конференції з метою створення орієнтованого на розвиток альянсу між приватними та державними університетами Африки.

У центрі уваги — основи державної університетської освіти в Африці, моделі управління приватними університетами в Африці, а також те, як державні та приватні університети можуть створити синергію для надання якісної університетської освіти.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220125141855523

  1. Незадовільне планування онлайн-навчання створило диспропорції

University World News

Спричинений пандемією COVID-19 перехід до екстреного дистанційного викликав суперечки в регіоні Південноафриканського митного союзу (SACU), оскільки значна кількість студентів із неблагополучних регіонів у країнах була позбавлена справедливої та рівної можливість завершити навчальний рік.

Стаття під назвою «Чуйність проти доступності: перехід до дистанційного навчання та онлайн-навчання через пандемію» вказує на відсутність добре скоординованих зусиль на рівні країни та на регіональному рівні для того, щоб університети переходили до викладання з реагування на надзвичайні ситуації (ERT) та мультимодальні системи дистанційного навчання без належного рівня технічної та цифрової педагогічної підтримки призвели до диспропорцій у навчанні.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220125094726824

ЗІМБАБВЕ

  1. Фонд людських ресурсів фінансує розвиток Зімбабве

University World News

Уряд Зімбабве звернувся до Фонду розвитку робочої сили Зімбабве (ZIMDEF) за допомогою у фінансуванні зусилля країни в напрямку індустріалізації та модернізації. Ключову роль у виконанні цих планів відіграють вищі навчальні заклади.

Фонд розвитку робочої сили був створений у 1984 році з метою розвивати критично необхідну та висококваліфіковану робочу силу за рахунок 1% збору на навчання, який сплачують компанії.

Завдяки зміненій структурі, доктрині «Освіта 5.0», яка спрямовує університети та заклади вищої та вищої освіти надавати товари та послуги, уряд Зімбабве створив критичну масу закладів, переважно під його прямим контролем або всередині університетів, щоб стимулювати індустріалізацію країни.

Серед установ і проектів – Центр високопродуктивних обчислень Зімбабве, екосистема з чотирьох пов’язаних установ, спрямованих на покращення використання ресурсів, у якій розміщується Національне геопросторове та космічне агентство Зімбабве, організація, яка керує використанням космічної науки в економіці; інноваційні хаби та індустріальні парки в шести державних університетах; Національне управління біотехнологій (NBTA) та інші.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220124111023788

КАМЕРУН

  1. Президент підписав указ про створення трьох нових університетів

University World News

Президент Камеруну Пол Бія підписав указ про створення трьох нових університетів у містах Бертуа, Гаруа та Еболова.

Їх відкриття в столицях східного, північного та південного регіонів Камеруну  збільшить кількість державних університетів до 11.

Створення університетів є частиною національного плану оновлення Бії та є виконанням його зобов’язання встановити в країні паритет щодо державної та приватної вищої освіти.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220112073127939

КЕНІЯ

  1. Кенії слід розглянути розміри та диференціацію сектору ВО

University World News

Кенії слід враховувати як розмір, так і потенціал диференціації під час формулювання політики щодо створення нових закладів, кампусів або академічних програм, вважає експерт з вищої освіти професор Джеральд Оума.

Восени 2021 р. Податкове управління Кенії заморозило всі банківські рахунки Університету Кеніатти через податкову заборгованість, яку університет не перерахував. Університет Моі, у свою чергу, був змушений закрити свої двері та відправити студентів додому після страйку викладачів через затримку виплати зарплати.

Ці приклади підтверджують, що дохід багатьох вищих навчальних закладів у країнах Африки на південь від Сахари знаходиться під тиском. Дослідження, опубліковане минулого року в Міжнародному журналі вищої освіти, показало, що «загальні витрати на вищу освіту значно вищі за наявні джерела фінансування, особливо державні доходи, які є основним джерелом фінансування вищої освіти».

Ума закликав університети Кенії переглянути свої інвестиції та розробити стратегії для повернення або знищення постійних збитків, забезпечити контроль за наслідками для корумпованих університетських чиновників та переглянути існуючі закони та політику, щоб обмежити втручання держави у справи університетів через міністра освіти, науки і технологій Кенії.

Міністр закликав державні університети посилити свої можливості зі збору коштів, особливо для наукових досліджень та студентських стипендій. Це можна зробити шляхом стратегічної співпраці та партнерства з промисловістю, державними відомствами та іншими університетами.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211214110027910

МАВРИТАНІЯ

  1. Мавританія оприлюднила стратегію досліджень та інновацій

University World News

Західноафриканська держава Мавританія оприлюднила свою першу п’ятирічну стратегію (2022-2026 рр.) щодо використання досліджень та інновацій як важеля для сприяння національному розвитку відповідно до цілей сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй.

Стратегія була підготовлена ​​Організацією африканських, карибських і тихоокеанських держав і фінансується Європейським Союзом. Він був представлений та запущений в онлайн 16 грудня 2021 року.

Стратегія спрямована на те, щоб дослідження та інновації стали важелем соціально-економічної трансформації, працевлаштування для випускників університетів та досягнення ЦУР разом із реалізацією цілей Стратегії науки, технологій та інновацій для Африки, 2024 STISA 2024 ( Science, Technology and Innovation Strategy for Africa, 2024 STISA 2024)  та Програми Африканського Союзу (АС). 2063, «Африка, яку ми хочемо» (African Union’s (AU) Agenda 2063, ‘The Africa We Want’.).

Щоб досягти цього, стратегія вимагає посилити участь приватного сектора, заохочувати відкриту науку та відкриті інновації разом із наведенням мостів між науковими дослідженнями, промисловістю, суспільством та вищою освітою, а також сприяти мобільності дослідників у дослідницькій та інноваційній екосистемі та зменшувати гендерний розрив, особливо в науці, техніці, техніці та математиці або предметах STEM.

Стратегія також включає зміцнення системи управління дослідженнями та інноваціями, підтримку інкубації та появи стартапів, сприяння створенню альянсів між університетами та промисловістю та сприяння міжнародному співробітництву для підтримки реформування національної системи досліджень та інновацій.

Крім того, стратегія передбачає збільшення бюджету, що виділяється на дослідження та інновації, до 0,3-0,6% валового внутрішнього продукту (ВВП) до 2026 року в порівнянні з приблизно 0,1% зараз. Ціль АС – 1% ВВП.

Окрім збільшення інвестицій у людський капітал для мобілізації необхідних навичок та знань з точки зору пріоритетів досліджень та інновацій, стратегія також буде зосереджена на створенні «мавританського дослідницького простору», мобілізації діаспори, валорізації професії дослідника та магістрів та навчання в докторантурі, пов’язане з кластерами та галузевими центрами передового досвіду.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220111104128485

МАЛАВІ

  1. Нездатність регулятора забезпечити якість вищої освіти

University World News

Національну раду Малаві з питань вищої освіти (NCHE) звинувачують у тому, що вона дозволила акредитованим університетам працювати та проводити академічні програми, які порушують мінімальні вимоги, які вимагає національне законодавство.

Претензії з’явилися після запуску нового п’ятирічного стратегічного плану NCHE, який акцентує увагу на нагляді за людськими ресурсами та сприяє прозорості, підзвітності, управлінню та системам управління.

Неурядова організація, Коаліція освіти громадянського суспільства (CSEC), яку підтримують студенти та батьки, стверджує, що NCHE має підвищити свою ефективність, заявляючи, що особливо слабкою вона була у забезпеченні стандартів для 21 приватного університету, які працюють у Малаві. У країні також є сім зареєстрованих державних університетів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220109134206325

НІГЕРІЯ

  1. Президент не виконав обіцянок щодо фінансування вищої освіти

University World News

Незважаючи на нескінченні вимоги про збільшення бюджетних асигнувань на вищу освіту в Нігерії, уряд продовжує їх ігнорувати.

Освітяни висловили своє обурення після того, як президент Мухаммаду Бухарі підписав бюджет країни на 2022 рік 31 грудня 2021 року. Уся освітня сфера отримає лише близько 3,2% від усього бюджету.

Система освіти в Нігерії функціонує не на оптимальному рівні, що є загрозою для майбутнього соціального та економічного розвитку країни.

На Глобальному освітньому саміті в Лондоні в 2021 році Бухарі пообіцяв, що збільшить бюджет на освіту на 50% у період з 2022 по 2023 рік. Бухарі також сказав, що видатки на освіту будуть збільшені до 100% до 2025 року і перевищать 20% глобальних контрольний показник.

У спільній заяві з іншими світовими лідерами на саміті Бухарі визнав необхідність значних інвестицій в освіту.

Але, виходячи з бюджету на освіту, а особливо на вищу, здається, президент забув про свою обіцянку.

У своєму коментарі президент профспілковий лідер професор Еммануель Осодеке сказав, що погане фінансування вищої освіти та освітньої галузі в цілому стало основною причиною безперервних страйків. Він додав, що профспілка продовжить співпрацю з урядом для збільшення фінансування.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220111125134784

  1. Рекрутери допомагають студентам порушувати імміграційні правила Великобританії

The Pie News

Перш ніж приїхати до Великобританії, студенти повинні спочатку показати, що вони мають достатньо грошей, щоб оплатити свої курси та утримувати себе під час навчання.

Тепер освітні агенти позичають гроші студентам, щоб вони могли показати імміграційним органам Великобританії, що на їхніх рахунках є необхідні кошти. Коли студент отримує візу, він повертає гроші агенту.

«Це не добре для студентів, це не добре для університетів, це не добре для Великобританії», – вважає Пітер Фуннекоттер, генеральний директор Intake Education,

https://thepienews.com/news/uk-nigerian-agents-help-students-break-immigration-rules/

  1. Інфраструктурний колапс вищої освіти.

University World News

Більшість державних вищих навчальних закладів Нігерії не мають базової інфраструктури, як-от регулярне водопостачання, електрику, розміщення в гуртожитках, адекватні лекційні зали, сучасні лабораторії та добре обладнані бібліотеки.

За словами вчених та студентів, важка ситуація в закладах негативно впливає на якість викладання та навчання.

Відповідно до огляду, опублікованого Оксфордською бізнес-групою, федеральний уряд, намагаючись подолати недоліки та досягти цілей розвитку інфраструктури, виділив 5,8% бюджету на 2021 рік на освіту, що становить приблизно (3,2 мільярда доларів США).

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220126130859675

РУАНДА

  1. Нова програма для підвищення рівня працевлаштування студентів

University World News

Студенти з Університету Руанди незабаром почнуть користуватися новою програмою «Міст», спрямованою на те, щоб надати їм підприємницькі навички та навички працевлаштування, дуже необхідні на ринку праці.

За словами чиновників, ця програма є ініціативою AIESEC, неурядової організації, і призначена для тисяч студентів із шести різних коледжів Університету Руанди.

За словами Малікі Увасе, директора AIESEC в Руанді, ця ініціатива є частиною партнерства з Університетом Руанди.

«Як і програма «Міст» – ми хочемо подолати розриви між ринком праці та аспірантами, забезпечуючи їх практичним навчанням через наставництво. Ми зосередимося на працевлаштуванні та підприємницьких навичках», — сказав Увасе.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220123154411722

УГАНДА

  1. Студенти отримають державну позику на освіту

All Africa

Уряд надав кредити на навчання 920 студентам вищих навчальних закладів на 2021/2022 навчальний рік, в результаті чого загальна кількість успішних бенефеціарів на сьогодні сягає 12 107.

Ця кількість, за словами державного міністра вищої освіти Джона Хризостома Муїнго, зросте із завершенням відбору на початку лютого 2022 року.

https://allafrica.com/stories/202201120044.html