Січень 2023 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Січень 2023 р.

За матеріалами: University World News, The Conversation, echoroukonline, Ghana Business News, ahram online, MENAFN, This Day, The Cityzen, IOL, msn

АФРИКА

  1. Заклики до урядів збільшити фінансування вищої освіти стають все гучнішими

University World News

Африканська молодь має бути в центрі вимог регіону до економічних перетворень. Протягом 2022 року це було гучним закликом багатьох політичних та освітніх платформ, останньою з яких були щорічні загальні збори Регіонального університетського форуму з розбудови потенціалу в сільському господарстві або RUFORUM, однієї з провідних наукових установ континенту.

Доктор Патрік Окорі, майбутній виконавчий секретар RUFORUM, зробив ще один потужний заклик на загальних зборах щодо збільшення державних інвестицій у вищу освіту, науку та технології заради надання можливостей і засобів до існування для молоді континенту та економічної стійкості континенту.

Його заклик прозвучав у контексті, коли політичні лідери переклали провину за низький рівень державного фінансування досліджень і розробок на університети, заявивши, що вони не реагують на потреби своїх громад і товариств.

Але послання загальних зборів було чітким. Урядам слід збільшити свої інвестиції в дослідження, розробки та освіту, щоб отримати знання, необхідні для економічної революції в Африці, створюючи таким чином можливості для величезної кількості молоді на континенті.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022121510110364

  1. Безкоштовні онлайн-курси можуть стати шляхом до вищої освіти в африканських країнах

The Conversation

Африка на південь від Сахари – один з найбільших регіонів світу, який має найнижчі показники участі у вищій освіті у світі. Світовий банк повідомив у 2020 році, що лише 9,4% людей у віковій групі регіону здобувають вищу освіту. Середній світовий показник становить 38%.

Освіта є ключовим каталізатором економічної емансипації. Для цієї мети була спеціально розроблена відкрита та дистанційна освіта: зробити вищу освіту доступною для всіх і всюди. Оскільки вона не обмежується одним кампусом чи фізичним простором, такий підхід дає можливість студентам брати на себе повну відповідальність за своє навчання, вчитися будь-де і будь-коли. Важливо, що це відбувається за підтримки та керівництва вищого навчального закладу.

Однією з програм, які зазвичай пропонують такі університети в інших частинах світу, є масові відкриті онлайн-курси (MOOC). Це безкоштовні, легкодоступні та повністю онлайн курси без жодних вступних вимог. У деяких країнах, що розвиваються за межами Африки, таких як Філіппіни, Таїланд та Індія, МВОК вже зараховуються на національному рівні для вступу до формальної університетської освіти. Це розширює доступ до вищої освіти.

МООС є відносно новим явищем в Африці; вони стали більш поширеними за останні п’ять чи десять років. На папері вони ідеально підходять для багатьох африканських контекстів і можуть ефективно полегшити доступ до освіти в африканських країнах.

Дослідження показують, що поки що небагато африканських країн сприймають МООС як інструмент для розширення доступу до вищої освіти. Там, де ці курси пропонуються, вони зазвичай є додатковими або розроблені лише для того, щоб надати студентам додаткову підтримку в оплаті за навчання.

В африканських університетах МООС здебільшого використовуються як елемент самонавчання для підтримки формальних кваліфікацій. У деяких випадках МООС передбачають очне навчання та підтримку студентів університетів. Однак ця практика дозволяє лише обмеженій кількості студентів отримати доступ до вищої освіти. Здебільшого вона орієнтована лише на тих, хто вже навчається в системі.

Огляд літератури також показує, що більшість людей з африканських країн, які відвідують ці курси, вже мають певний рівень вищої освіти. Отже, знову ж таки, існуючий розрив у доступі до освіти не вирішується.

Література свідчить про те, що кілька країн Африки – серед них Нігерія, Єгипет і Південна Африка – принаймні визнали роль, яку МООС можуть відігравати в розширенні доступу до вищої освіти. Але це ще не втілилося в національну політику.

Заклади вищої освіти африканських країн повинні розпочати діалог з урядами та акредитаційними органами про те, як можна інноваційно використовувати МООС для розширення доступу до вищої освіти.

Уряди, які прагнуть розширити доступ до вищої освіти за допомогою МООС, повинні підвищити обізнаність усіх зацікавлених сторін, включаючи шкільні спільноти, викладачів вищої освіти, політиків та урядовців. Це ще один спосіб забезпечити африканських студентів якісною та актуальною освітою.

https://theconversation.com/free-online-courses-could-be-a-path-to-higher-education-in-african-countries-but-awareness-is-low-195826

  1. “Простір” приватної освіти спрямований на розвиток академічного пулу

University World News

Дев’ять приватних університетів та закладів вищої освіти з восьми африканських країн об’єднали зусилля для створення Мережі наукової мобільності студентів Південь-Південь (RAMSESS).

Це Марокко, Алжир, Туніс,Камерун, Берег Слонової Кості, Габон, Гвінея і Сенегал.

Метою є розвиток “простору” вищої освіти та наукових досліджень шляхом гармонізації систем вищої освіти, інституціоналізації співпраці та сприяння мобільності студентів і співробітників.

Ініціатива RAMSESS була оголошена на першій зустрічі представників приватних університетів та закладів вищої освіти, що відбулася на тему “Панафриканське наукове співробітництво на службі розвитку континенту” в Приватному університеті Феса (PUF) в Марокко в січні 2023 року.

Крім зосередження уваги на розширенні обміну різноманітним освітнім і науковим досвідом, обміну управлінськими практиками та сприянні міжафриканським обмінам викладачами вищої освіти та науково-дослідними кадрами, RAMSESS також зміцнюватиме зв’язки та сприятиме взаємному визнанню між Північною Африкою та країнами Африки на південь від Сахари в контексті вищої освіти та наукових досліджень в Африці.

RAMSESS також може допомогти у створенні африканського центру наукових досліджень щодо Цілей сталого розвитку (ЦСР). За його словами, цього можна досягти, організувавши навчальні програми для студентів в університетах-партнерах, які включають в себе розвиток навичок, обмін знаннями, інноваційні рішення, а також навчання в галузі наукових досліджень, зокрема, у сфері сталого розвитку.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2023012310372781

  1. Публікація з відкритим доступом для країн із низьким і середнім рівнем доходу

University World News

Уомпанія Springer Nature оголосила про надання фінансової підтримки авторів із 70 країн, класифікованих Світовим банком як країни з низьким або нижче середнього доходу, щоб допомогти їм опублікувати свої дослідження у відкритому доступі в журналах під брендом Nature.

Вчені з 70 країн із низьким і середнім рівнем доходу, включно з країнами Африки, Азії та Близького Сходу, зможуть опублікувати свої первинні дослідження Gold Open Access by Nature – безкоштовно – таким чином дозволяючи своїй науковій роботі бути постійною і доступною у вільному доступі в Інтернеті для будь-кого.

Було показано, що дослідження, опубліковані у відкритому доступі, отримують у чотири рази більше завантажень, у 1,6 рази більше цитувань і збільшують вплив порівняно з публікаціями, опублікованими через маршрут підписки, а Gold Open Access надає миттєвий доступ до остаточних опублікованих досліджень, які понад 80% дослідників вважають надійний міст.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230118190925833

  1. Необхідно розвивати потенціал відкритої науки в країнах MENA

University World News

Університети та вищі навчальні заклади на Близькому Сході та в Північній Африці (MENA) починають приєднуватися до руху відкритої науки, визнаючи його потенціал для підвищення доступності, інклюзивності та сталості систем вищої освіти та дослідницьких спільнот. Але є багато викликів.

Заклади вищої освіти Близького Сходу та Північної Африки (MENA) починають приєднуватися до руху відкритої науки, визнаючи його потенціал для підвищення доступності, інклюзивності та сталості систем вищої освіти та дослідницьких спільнот. Але існує багато викликів.

Свідченням такого інтересу стала реєстрація понад 1000 делегатів – особисто та віртуально – на перший в історії Форум відкритих досліджень у MENA (FORM).

Теми відкритої науки знову обговорюватимуться на другому форумі FORM, який відбудеться в Об’єднаних Арабських Еміратах у жовтні 2023 року, а також на Міжнародній конференції з електронної науки та відкритої науки в Дубаї 20-21 грудня 2023 року.

З 22 арабських держав лише 12 країн мають видавці з відкритим доступом, включаючи Ірак (85), Єгипет (70), Алжир (28), Марокко (28), Саудівську Аравію (18), Катар (12), Сирію (11). Арабські Емірати (9), Оман (7), Ємен (6), Туніс (5) і Лівія (5), згідно з Каталогом журналів відкритого доступу.

Експерти вважають, що впровадження власної відкритої дослідницької інфраструктури, включаючи постійні ідентифікатори для людей, місць і речей, ORCID, DOI та ідентифікатори організацій, гарантує, що внесок арабомовних дослідників буде видимим і ЧЕСНИМ у різних дисциплінах, кордонах і в часі.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230111140335759

  1. Надкваліфікація: ознака невідповідності кваліфікації та роботи

University World News

За даними Міжнародного інституту освітнього планування (МІОП) ЮНЕСКО, країни Африки на південь від Сахари сильно страждають від невідповідності кваліфікацій і навичок, що ускладнює роботодавцям пошук відповідних кандидатів на роботу або розвиток здатності прогнозувати потенційний дисбаланс навичок.

МІЕП-ЮНЕСКО опублікував дослідження «Оцінка невідповідності кваліфікації в Африці на південь від Сахари: концепції, показники та джерела даних». У ньому зазначається, що в регіоні більшість працівників не мають необхідного рівня освіти для виконання завдань у обраній професії, оскільки в більшості випадків випускники володіють не всіма навичками, передбаченими для певної професії.

Більшість країн також страждають від горизонтальних невідповідностей, через які професії працівників не пов’язані з їхніми галузями навчання.

За оцінками Світового банку, поточний валовий коефіцієнт охоплення вищою освітою в країнах Африки на південь від Сахари становить лише 9,4%, що значно нижче середньосвітового показника в 38%.

Невідповідність кваліфікацій у більшості країн Африки на південь від Сахари зазвичай спричинена поганим інституційним середовищем, відсутністю попиту на робочу силу для поглинання збільшеної пропозиції та, перш за все, низькою якістю вищої освіти, через яку більшість передбачених навичок не є належним чином охоплені навчальними програмами, викладені або перевірені під час кваліфікаційних іспитів.

Крім того, аналіз виявив, що надмірна кваліфікація або надлишкова освіта, ситуація, яка виникає, коли рівень освіти та навичок працевлаштованої особи вищий, ніж той, який вимагається для виконання конкретної роботи, широко поширена в неформальному секторі Африки на південь від Сахари.

Звітуючи про ситуацію з безробіттям серед випускників, дослідження зазначає, що люди з вищою освітою найбільше постраждали внаслідок відсутності якісної роботи. Але, що ще більш серйозно, довгостроковий пошук роботи (ймовірно, рік або більше) є асоційованим у більшості африканських країн застаріли знання та навички, і чим довше триває безробіття, тим більше навичок і знань застарівають і тим важче молодим випускникам університетів знайти відповідну роботу.

Дослідження також підкреслило проблему недостатнього використання робочої сили серед випускників університетів та інших кадрів з поглибленим навчанням, що занадто часто призводить до неповної зайнятості, пов’язаної з часом. Наприклад, в Уганді Роблес виявив, що 12,2% людей з поглибленою освітою менш задоволені своїм поточним робочим часом і більше прагнуть працювати додаткові години.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2023011720560165

АЛЖИР

  1. 2022-2023 навчальний рік: Алжирські університети розпочинають конкурси на здобуття ступеня доктора філософії

echoroukonline

Понад 185 000 кандидатів претендують на 6010 педагогічних місць у різних галузях та відкритих спеціальностях.

Цьогорічний докторський конкурс відрізняється від попереднього, оскільки він відбувається після нових реформ щодо підготовки кадрів на третьому етапі, оскільки докторські проекти були кваліфіковані відповідно до нової концепції, що базується на підході адаптації університету, економічного середовища та досліджень національного пріоритету.

Вперше буде застосована уніфікована додаткова підготовка, підсилена підрозділами за новою орієнтацією університету, а також буде створено національний комітет рішенням міністерства для підготовки тренерів та встановлення єдиних рамок для навчання в університетах, яке буде проходити як очно, так і за допомогою відеоконференцій, оскільки лекції будуть проводитися онлайн, а семінари відбуватимуться на університетському рівні та перемежовуватимуться з навчальними курсами.

https://www.echoroukonline.com/2022-2023-academic-year-algerian-universities-launch-phd-contests

ГАНА

  1. Інвестиції в освіту – ключ до досягнення ЦСР-4 ООН

Ghana Business News

Пан Абдурахаман Діалло, представник ЮНЕСКО в Гані, закликав уряди інвестувати в освіту для досягнення четвертої Цілі сталого розвитку – забезпечення інклюзивної та справедливої якісної освіти для всіх.

Він доручив лідерам створити такі освітні системи, які могли б підтримувати рівноправні суспільства, динамічну економіку та безмежні мрії кожного учня у світі про соціально-економічний розвиток.

Цьогорічна глобальна тема “Інвестувати в людей, надавати пріоритет освіті” підкреслює центральну роль освіти у побудові стійких і життєздатних суспільств та досягненні ЦСР-4.

Діалло зазначив, що тема є своєчасною, оскільки відповідає “Порядку денному трансформації освіти” Генерального секретаря ООН Антоніу Гутерріша, який об’єднує державних і недержавних суб’єктів, щоб переосмислити освіту, яка б відповідала поставленим цілям.

https://www.ghanabusinessnews.com/2023/01/26/investment-in-education-key-to-achieving-sgd-4-unesco/

ЄГИПЕТ

  1. Єгипет розробляє законопроект, який регулюватиме ліцензування викладанняahram

ahram online

«Міністерство освіти зараз розробляє проект закону, який, якщо буде прийнято, вимагатиме від вчителів отримати ліцензію, щоб мати можливість викладати», — сказав міністр освіти Ред Хегазі, додавши, що «ті, хто займатиметься викладацькою діяльністю без попередньої ліцензії, будуть притягнені до кримінальної відповідальності та будуть покарані. .”

 https://english.ahram.org.eg/News/484812.aspx

  1. Інтернаціоналізація: Єгипет розширює іноземні філії

University World News

Єгипет засновує нові кампуси-філії для міжнародних університетів у рамках свого бачення сталого розвитку до 2030 року та має стати транснаціональним центром вищої освіти.

Останнім кроком Єгипту щодо розвитку закордонних кампусів є підписання угоди 11 січня 2023 року між Cira Education і канадським коледжем прикладного мистецтва та технологій Seneca (SCAAT), що створює дві філії SCAAT.

Окрім сприяння пропонуванню високоякісних освітніх послуг єгипетським студентам у різних технологічних дисциплінах, які характеризують Університет Сенеки, таких як штучний інтелект, сучасна інженерія та управління бізнесом, дві філії Університету Сенека в Єгипті також сприятимуть залученню студенти з арабських та іноземних країн.

Це зробить Єгипет регіональним і міжнародним центром надання послуг у сфері вищої освіти, наукових досліджень, технологій і навчання, йдеться в заяві, розміщеній на сторінці Міністерства вищої освіти і наукових досліджень у Facebook.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230117204547784

ЗІМБАБВЕ

  1. Програма “Працюй в рахунок оплати” є хорошою, але неефективною

University World News

Програма “Працюй в рахунок оплати”, запроваджена урядом Зімбабве, допомогла деяким студентам, які не можуть дозволити собі платити за навчання, але стейкхолдери вищої освіти зазначають, що програма не може охопити всіх студентів, які потребують фінансової допомоги, і не може бути ефективною заміною схеми студентських кредитів.

Програма “Працюй в рахунок оплати”, запроваджена у 2022 році, з’явилася на тлі низького попиту на останню урядову схему студентських кредитів, яка набула чинності у 2018 році.

Під час її запровадження студенти зазначали, що схема кредитування мала кілька недоліків, зокрема, фінансові установи вимагали довідки про заробітну плату батьків заявників у країні, де, за даними Конгресу профспілок Зімбабве, до 90% населення є безробітними.

Крім того, економічна невизначеність означає, що студенти та їхні батьки неохоче беруть на себе зобов’язання щодо погашення кредитів, а інфляція також знижує вартість грошей, доступних для позик.

Тому програма “Працюй в рахунок оплати”” має на меті запропонувати альтернативу фінансово нужденним студентам, які можуть піти на будівельні роботи, прибирання або роботу в їдальнях на території кампусу.

Робота, яку виконують студенти, не заважає їхньому навчанню. Вона виконується у вільний від навчання час – під час канікул, у нічний час або на вихідних. Більшість студентів бояться брати кредити в банках, бо не знають, як їх повертатимуть. Вони бояться брати кредити, тому що знають, що банкам потрібна застава, і якщо ти не можеш заплатити, вони забирають майно твоїх батьків.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2023012421260626

КЕНІЯ

  1. Як Кенія витрачає гроші на вищу освіту

MENAFN

Бюджетні асигнування Кенії на освіту в поточному фінансовому році становлять близько 4,95 млрд доларів США. Це вдвічі більше, ніж сукупні асигнування на оборону, охорону здоров’я та президентство, що становить близько 5,3% ВВП 2018 року.

Із загальної суми освітнього бюджету частку в 20,9% отримують державні університети, які покривають як витрати на персонал, так і прямі витрати на програми.

Університетський підсектор має дві основні програми – університетська освіта та наукові дослідження і розробки (НДДКР). Хоча університетська освіта залишається другою за обсягом видатків у секторі, асигнування на наукові дослідження залишаються низькими.

Тим не менш, похвально, що бюджет на НДДКР з роками збільшується, фінансуючи близько 500 проектів. Це свідчить про прагнення омолодити цю програму.

Університети також намагаються підвищити плату за навчання, щоб задовольнити свої потреби, і якщо це станеться, то постраждає багато студентів з бідних сімей, які мають обмежений доступ до стипендій.

Загалом, новий акцент Кенії на середню освіту та професійно-технічну підготовку через збільшення видатків є правильним кроком. Але необхідна довгострокова стратегія сталого фінансування, щоб забезпечити країні значний прогрес у збільшенні частки населення з вищою освітою, яка зараз становить менше 10%. Для того, щоб стати країною з середнім рівнем доходу, який Кенія прагне досягти до 2030 року, частка населення з вищою освітою повинна становити близько 50%.

На жаль, з поля зору випадає діяльність, пов’язана із забезпеченням якості та стандартів. Це не обіцяє нічого доброго для якості освіти і навчання, хоча можуть існувати інші доступні механізми для підтримки такої діяльності.

https://menafn.com/1105455648/Where-Kenya-Is-Spending-Money-On-Education-And-Whats-Missing

ЛІВІЯ

  1. Проект допомагає розвивати освіту для молодих підприємців

University World News

Лівія вдосконалює навчання підприємництву у ЗВО шляхом розробки акредитованого модуля з підприємництва, створення центрів підприємництва та інновацій, а також розвитку структур “молодшого підприємництва” для подолання розриву між випускниками та ринком праці.

Це стало частиною результатів проєкту EU4PSL, що фінансується Європейським Союзом та реалізується Expertise France.

В рамках проєкту за допомогою Університету Ліон 3 у Франції був розроблений акредитований модуль з підприємництва, який зараз викладається в дев’яти лівійських університетах. Впровадження модуля відбулося після навчання 44 лівійських професорів за підтримки Південно-Середземноморського університету в Тунісі.

В 11 лівійських університетах були також створені центри підприємництва та інновацій, а співробітники цих центрів пройшли тренінги з управління практичними інкубаційними програмами для підтримки студентів старших курсів.

У восьми лівійських університетах, включаючи Університет малого підприємництва в Тріполі та Університет малого підприємництва в Бенгазі, також були створені малі підприємства для розвитку підприємницьких навичок та підготовки підприємців.

Ці малі підприємства – організації, створені та керовані студентами університету, як справжні компанії. Вони встановлюють партнерські відносини з компаніями, що працюють на ринку, і надають їм свої послуги, що сприяє розвитку їхніх підприємницьких навичок, допомагає їм отримати практичний досвід і сформувати мережу, яка підготує їх до ринку праці.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230111092826341

НІГЕРІЯ

  1. Вартість навчання зростає на 200%

University World News

У 2023 році деякі малозабезпечені студенти федеральних державних університетів Нігерії зіткнулися з перебоями у навчанні після того, як багато закладів підвищили плату за навчання на 100% – 200%. У той час як підвищення може змусити деяких малозабезпечених студентів покинути навчання, інші, можливо, будуть змушені відкласти своє навчання щонайменше на рік.

Університети обґрунтували підвищення недостатнім державним фінансуванням вищої освіти та зростанням інфляції в країні, яка в листопаді 2022 року зросла до 21,47% – найвищого показника за останні 17 років – за даними Національного бюро статистики (НБС).

Підвищення відбувається на тлі погіршення рівня бідності через галопуючу інфляцію та високий рівень безробіття.

У листопаді 2022 року Національний банк Нігерії (NBS) заявив, що 133 мільйони нігерійців – більше половини приблизно 206-мільйонного населення – живуть в умовах багатовимірної бідності.

Світовий банк у березні 2022 року також зазначив, що четверо з 10 нігерійців живуть за національною межею бідності.

Більшість нігерійців відвідують державні університети, особливо федеральні, переважно через нижчу плату за навчання.

Згідно зі звітом за 2022 рік, з 1 854 288 студентів 1 206 825 (65%) навчаються у федеральних університетах, 544 936 (29%) – в університетах штатів і 102 500 (6%) – в університетах приватного сектору.

Тим часом, Національна асоціація нігерійських студентів (NANS) відкинула підвищення плати за навчання, закликавши президента Мухаммаду Бухарі “терміново втрутитися і зупинити цей план, перш ніж він переросте в кризу в національних вежах зі слонової кістки”.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230123034756514

  1. АфБР інвестує в освіту в Нігерії

This Day

Президент Африканського банку розвитку (АфБР) д-р Акінвунмі Адесіна заявив, що фінансова установа інвестувала понад 171 мільйон доларів в освіту в Нігерії, Забезпечивши щонайменше 50 млн молодих африканців навичками, зокрема, в галузі науки, технологій, інженерії та математики.

Він повідомив, що АфБР незабаром створить в Африці Інвестиційний банк молодіжного підприємництва для вирішення проблеми високого рівня безробіття на континенті.

Адесіна закликав африканські країни покращити доступ до якісної освіти шляхом належного фінансування сектору, щоб зменшити безробіття серед молоді на континенті.

Він попередив, що високий рівень безробіття в Африці, якщо його не контролювати, може погіршити соціальну та політичну нестабільність країн континенту.

https://www.thisdaylive.com/index.php/2023/01/20/afdb-invests-171m-in-education-in-nigeria-equips-50m-africans-with-skills/

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. Дослідження показує расові упередження при працевлаштуванні випускників наук

University World News

Якщо ви білий випускник природничих наук у Південній Африці, є ймовірність, що ви знайдете роботу швидше, ніж ваші чорношкірі та кольорові колеги. І якщо ви закінчите більш визнані або престижні університети, ви, швидше за все, матимете легший доступ до стажування та, зрештою, працевлаштування.

Про це йдеться в дослідженні випускників природничих наук у Південній Африці під назвою «Шляхи до ринку праці та самозайнятості для випускників природничих наук».

Він був створений Дослідницькою радою з наук про людину від імені Південноафриканської ради природничих наукових професій (SACNASP) і опублікований у грудні 2022 року на Всесвітньому науковому форумі в Кейптауні.

Дослідження має на меті сприяти покращенню результатів працевлаштування своїх членів, а також сприяти правильному розумінню профілю та факторів, пов’язаних із зайнятістю, безробіттям, неповною зайнятістю або бездіяльністю природничих науковців.

Аналіз даних опитування випускників природничих наук 2020 року виявив п’ять переходів: повна та неповна зайнятість, самозайнятість, подальше навчання та безробіття.

Дослідження показало, що «більшість випускників природничих наук успішно переходять на ринок праці, причому значна частина починає працювати самостійно. Демографічні, інституційні, організаційні та економічні фактори разом впливають на результати переходу».

Основним роботодавцем природничих науковців є приватний сектор, де знаходиться трохи більше половини природничих науковців. Чверть випускників працевлаштовані державою, 15% працюють у вищих навчальних закладах і наукових радах, а решта 9% працюють у напівдержавних компаніях.

Згідно з дослідженням, незважаючи на занепад у сільському господарстві та фермерстві в країні, близько 27% природничих науковців працюють у цих секторах.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230116110458302

  1. Випуск 2022: Збільшення попиту на місця, фінансова допомога

University World News

Університети в Південній Африці завершують прийом заявок на перший курс, оскільки 16 орган із забезпечення якості Umalusi схвалив результати випускного іспиту, складеного школярами наприкінці 2022 року.

Незважаючи на випадки шахрайства, оцінка виявила відсутність системних порушень, які б поставили під загрозу достовірність або цілісність результатів експертизи.

Umalusi встановлює та контролює стандарти загальної та подальшої освіти та навчання в Південній Африці відповідно до Закону № 67 про національну кваліфікаційну структуру 2008 року та Закону про забезпечення якості загальної та подальшої освіти та навчання № 58 2001 року.

Заяви про вступ до ЗВО подали  921 879 учнів – 753 964 кандидатів на денну форму навчання та 167 915 кандидатів на неповну форму навчання.

У листопаді 2022 року Національна схема фінансової допомоги студентам (NSFAS), схема фінансової підтримки студентів вищих навчальних закладів у Південній Африці, заявила, що прогнозує збільшення кількості заявок на стипендію у 2023 році на 7%.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230117085419507

  1. У закладах вищої освіти недостатньо місця для всіх нових випускників

The Cityzen

Десятки тисяч абітурієнтів, які старанно готувалися до вступу в університети, цього року не отримають місця в державних університетах, які не в змозі задовольнити попит.

Міністр вищої освіти, науки і технологій Блейд Нзіманде заявив, що кількість студентів на першому курсі в країні прогнозується на рівні 208 99 осіб.

“Прогнозується, що загальна кількість студентів у державному університетському секторі на 2023 навчальний рік становитиме 1,1 мільйона місць, тобто додатково 41 545”, – сказав він. “Це збільшення у порівнянні з 1,07 мільйона у 2022 навчальному році”.

За словами виконавчого директора Університетів Південної Африки доктора Фетіве Матуту, приблизна кількість місць, доступних для абітурієнтів, які вперше вступають до державних університетів, становить 196 324.

Нзіманде закликав студентів також розглянути можливість вступу до коледжів професійної освіти. “Запланована кількість студентів у наших коледжах на 2023 рік становить 497 032 особи на затверджених міністерством програмах”, – сказав він.

“У секторі післяшкільної освіти та навчання у нас також є приватні заклади. Існує безліч варіантів для вибору для цих майбутніх студентів”.

https://www.citizen.co.za/news/south-africa/education/space-at-tertiary-institutions-january-2023/

  1. Університети попереджають студентів про шахрайство при реєстрації

IOL

Університети Південно-Африканської Республіки попередили студентів першого курсу, щоб вони були в курсі шахрайських повідомлень у соціальних мережах від третіх осіб, які видають себе за представників навчальних закладів і вимагають оплати під час реєстрації.

Студенти повідомили, що шахраї пропонували допомогу з отриманням фінансової допомоги, проживанням, реєстрацією та місцями на навчальних програмах.

Для реєстрації батькам і студентам рекомендовано ознайомитися з інформацією, розміщеною на сайті університету.

https://www.iol.co.za/education/universities-warn-students-of-registration-scams-06950d6a-cff8-4126-ab92-065f967eaba6

РУАНДА

  1. Уряд вимагає повернення студентських позик

University World News

Уряд Руанди активізував свої зусилля щодо повернення позик на навчання від колишніх бенефіціарів, які йому терміново потрібні для продовження виплати мільйонів франків у вигляді коштів студентам, які заслуговують на навчання, яким може знадобитися фінансова підтримка для отримання вищої освіти.

Нещодавні зусилля включають введення в дію міністерського наказу, який визначає штрафи та пені для бенефіціарів кредиту на навчання, які не спромоглися погасити свої кредити вчасно, а також для роботодавців, які не відраховують гроші із зарплати працівників як спосіб оплати.

Згідно з наказом, одержувач кредиту на навчання має погасити його шляхом утримання роботодавцем із заробітної плати працівника, прямого погашення одержувачем або добровільного погашення здобувачем освіти під час навчання.

Експерти кажуть, що різні фактори сприяли повільному поверненню кредитів на навчання, і вони сподіваються, що міністерський наказ законно забезпечить погашення.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230116141837620

  1. Університети борються за досягнення 30%-ї частки персоналу з докторським ступенем

University World News

Університети Руанди намагаються досягти цільового показника, встановленого Радою вищої освіти (HEC), згідно з яким 30% науково-педагогічних працівників повинні мати ступінь доктора філософії (PhD).

У рамках перехідного етапу всі університети та вищі навчальні заклади повинні збільшити частку викладачів з докторським ступенем до 27,7% до 2023-24 навчального року і повинні прагнути досягти цієї мети протягом наступних кількох років, повідомляє HEC.

За словами генерального директора Ради, доктора Роуз Муканкомедже, вона відстежує прогрес. Вона зазначила, що кількість докторів наук серед академічного персоналу зросла з 16,9% у 2016-17 навчальному році до 22,7% у 2020-21 навчальному році.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230111162314579 

СУДАН

  1. Студенти протестують проти підвищення плати за навчання

University World News

Академічне співтовариство та інші зацікавлені сторони в секторі вищої освіти Судану підтримують студентів, які протестують проти підвищення плати з початку 2023 року та звинувачують «уряд перевороту» у недофінансуванні університетів.

Альянс сил за радикальні зміни (AFRC) закликав своїх членів співпрацювати зі студентськими рухами, оскільки вони виступають проти підвищення плати.

Зазначається, що бойкот платежів мав на меті «паралізувати режим громадянською непокорою».

До складу AFRC входять різні масові організації та профспілки, такі як Суданський союз жінок, до якого входять науковці, а також Суданська асоціація професіоналів (SPA) – група незалежних професійних спілок, включаючи лікарів, інженерів, вчителів та юристів, а також Асоціація суданських професорів університетів, факультетів та вищих навчальних закладів.

Альянс професорів Університету науки і технологій (APUST) також оголосив про свою відмову від підвищення.

Ще одна проблема, з якою зіткнувся сектор вищої освіти в умовах фінансових проблем і погіршення економічного становища, полягає в тому, що академічне викладання стало непривабливим варіантом кар’єри.

Окрім еміграції професорсько-викладацького складу, відсутність стипендій стримує випускників від роботи в університетах.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=202301111817423

ТАНЗАНІЯ

  1. «Обман контракту» в університетах стає все більшою загрозою для освіти

msn

Студенти університету в Танзанії все частіше наймають людей і бюро для написання наукових звітів і дисертацій від їх імені в обмін на гроші. Студенти готують свої дослідницькі пропозиції та укладають контракт з «авторами академічних наук» на виконання решти роботи за погоджену плату.

Розслідування The Citizen виявили зростаючу кількість бюро та осіб, які виживають за рахунок написання дисертацій і наукових звітів для аспірантів і студентів. Ця форма академічної нечесності широко поширена серед аспірантів, більшість із яких працюють як у державному, так і в приватному секторах.

The Citizen показує безпрецедентне зростання бюро, які проводять дослідження та шахрайство з дисертаціями як для студентів, так і для аспірантів в обмін на гроші. Люди, які керують бюро, відкрили офіси в університетських містечках і найняли агентів для націлювання на потенційних клієнтів у коледжах.

https://www.msn.com/en-xl/africa/other/special-report-contract-cheating-in-varsities-a-growing-threat-to-education/ar-AA16JCuW

ТУНІС

  1. Викладачі протестують проти поганих умов праці

University World News

Викладачі туніських університетів взяли участь в акціях протесту, вимагаючи поліпшення умов праці, зокрема підвищення заробітної плати.

Професор Нізар Бен Салах, генеральний секретар Загальної федерації вищої освіти і наукових досліджень (FGESRS), закликав академічну спільноту Тунісу “мобілізуватися” на захист системи державних університетів.

Бен Салах також закликав Монсефа Буктіра, міністра вищої освіти і наукових досліджень, вжити необхідних заходів, щоб зупинити відтік туніських академічних мізків.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230119215254495