Травень-липень 2023 р. – Азія

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Азії
Травень-липень 2023 р.

За матеріалами: University World News, Vietnam+, The Pie News, Telegraf India, The Star, The News, Assocsated Press of Pakistan, Science/Business, The Korea Economic Daily, iNews, East Cost Daily  

  1. Цілі сталого розвитку ООН: дослідження закликає університети розглядати студентів як ресурс

University World News

Відбулась дев’ята Регіональна конференції з вищої освіти (ARC9) Фонду Азії та Європи (ASEF).Обмеження, пов’язані з браком фінансових ресурсів, можуть перешкодити університетам взяти на себе провідну роль у вирішенні проблем, пов’язаних із Цілями сталого розвитку ООН (ЦСР).

Проте університети також можуть залучати молодь до досягнення ЦСР, вважають длегати конференції.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230317070405581

  1. Іноземним студентам потрібна допомога з працевлаштуванням

University World News

За останні роки кількість іноземних студентів стрімко зросла. Згідно зі звітом ОЕСР , у 2019 році у світі нараховувалось 6,1 млн іноземних студентів.

Хоча COVID-19 уповільнив рух міжнародної студентської мобільності через прикордонні обмеження та карантини, у 2021 році було зафіксовано стабільне зростання. Наприклад, у Великій Британії налічувалось майже 250 000 іноземних студентів, а в Австралії – майже 360 000 іноземних студентів.

Австралія та Велика Британія були основними країнами, у яких іноземні студенти, особливо студенти з Південної Азії, шукають міжнародної освіти, щоб не лише відчути життя в іншій країні, але й матеріалізувати свої довгострокові наміри, такі як успішне працевлаштування та постійне місце проживання, або громадянство після закінчення навчання.

Тому для університетів життєво важливо забезпечити значуще, сприятливе та безпечне навчальне середовище для іноземних студентів, щоб не лише досягти успіху в навчанні, але й покращити свої можливості працевлаштування, що має значний вплив на їх працевлаштування та кар’єрні результати.

Проте студенти з Південної Азії стикаються з бар’єрами, пов’язаними з розвитком і підвищенням їхньої працевлаштування в Австралії та Великобританії, про що йдеться у нещодавньому дослідженні.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230523135802421

  1. Гнучкі шляхи навчання: актуальніше майбутнє для всіх

University World News

Перехід до гнучких шляхів навчання, які розширюють освітні можливості для молоді та дорослих, є ключовим напрямом політики для відновлення систем вищої освіти. Роблячи це, можна досягти потрійних цілей політики покращення доступу, якості та справедливості у наданні вищої освіти.

Шляхи навчання окреслюють послідовне просування навчання по вертикалі на різних рівнях і встановлюють порівнянність різноманітних типів навчання по горизонталі на відповідних рівнях. Ці шляхи чітко проілюстровано в схемах національних систем освіти, якщо не в національних системах кваліфікацій, доступних у багатьох країнах.

Однак традиційні системи освіти зазвичай характеризуються обмеженими можливостями для програм академічного та професійного навчання, а також закритим характером прогресу різних маршрутів навчання, особливо для учнів, які переходять із середньої освіти до вищої.

Нова глобальна дорожня карта вищої освіти «Поза межами: нові шляхи переосмислення вищої освіти», оприлюднена ЮНЕСКО на Всесвітній конференції вищої освіти 2022 (WHEC 2022), підтримує гнучкі шляхи навчання, які поєднують різні рівні та типи навчання, з метою «розширити освіту, можливості для молоді та дорослих і уникнути глухих кутів».

Це бачення також втілюється в життя різноманітними партнерами по всьому світу через нову співпрацю ЮНЕСКО з цифрової трансформації. Шляхи навчання є основоположними для зусиль державного та приватного секторів щодо трансформації освіти та досягнення Цілей сталого розвитку до 2030 року.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230615154439681

  1. ЗВО Великобританії наказано ліквідувати прогалини у навичках у студентів зі Східної Азії

The Pie News

Заклади вищої освіти Великобританії, які приймають студентів з Китаю, Малайзії та країн Східної Азії, повинні допомагати їм підготуватися до прогалин у галузевих навичках удома, йдеться у звіті Британської Ради «Підготовка студентів до роботи майбутнього у Східній Азії».

У звіті, зокрема,досліджується, як розвиваються прогалини в галузевих навичках у регіоні та як британські університети можуть допомогти «направити» своїх студентів на предмети, де їхні знання згодом знадобляться їхнім рідним країнам.

Одна з ключових рекомендацій полягає в тому, щоб східноазіатські студенти розвивали навчання протягом усього життя та навички спілкування в надії, що ця адаптивність допоможе їм краще отримати роботу в майбутньому.

Інший рушійний фактор зміни сфери зайнятості походить від неминучості ШІ. У звіті зазначається, що 77% робочих місць у Китаї на даний момент ризикують стати жертвами автоматизації «одного дня». Попит на співробітників з навичками ШІ перевищує пропозицію в співвідношенні 10:1.

https://thepienews.com/news/uk-heis-told-to-prep-east-asian-students-for-skills-gaps/

БАНГЛАДЕШ

  1. За 16 років потроїлась кількість студентів, які навчаються за кордоном

University world news

За останні 16 років кількість бангладешських студентів, які виїжджають за кордон у пошуках дипломів світового рівня, зросла втричі через низьку якість вищої освіти та обмежені можливості працевлаштування, а також політичну невизначеність удома.

Останні дані ЮНЕСКО показують, що 49 151 бангладешець зараз навчаються у вищих навчальних закладах за кордоном порівняно з 33 139 у 2016 році. У 2011 році ця цифра становила 22 725, а в 2007 році – 15 700.

Зараз у Бангладеш навчається 4,4 мільйона студентів у 53 державних і 111 приватних університетах та їхніх афілійованих коледжах. У минулому тисячі студентів їздили до Індії для отримання вищої освіти, але запровадження приватних університетів у Бангладеш певною мірою зупинило потік до Індії. Бангладеш затвердив свій перший приватний університет у 1992 році.

США, Велика Британія, Австралія, Канада, Японія, Німеччина та деякі інші європейські країни були одними з нацбажаніших місць для бангладешських студентів.

Проте за останні роки тисячі людей виїхали до таких країн, як Об’єднані Арабські Емірати та Малайзія, через нижчу вартість навчання та проживання.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230511115449218

В’ЄТНАМ

  1. Дев’ять в’єтнамських університетів включено до рейтингу THE Impact Rankings 2023

Vietnam+

Дев’ять в’єтнамських університетів увійшли до рейтингу THE Impact Rankings 2023, опублікованого Times Higher Education (THE) 1 червня.

Відповідно, В’єтнамський національний університет, Ханой (VNU-Hanoi) покращив свій рейтинг порівняно з минулим роком, увійшовши до групи 401-600 у світі. Зокрема, у рейтингу цілей якості освіти відбувся сильний прорив, посівши 70 місце у світі (5 місце у Південно-Східній Азії та перше місце у В’єтнамі).

Крім ВНУ-Ханой, Університет Дуй Тана також входить до групи 401-600, тоді як Університет Тон Дук Тханг, Ханойський університет науки і технологій (HUST), Національний економічний університет і Університет FPT перебувають у групі 601-800, а також Університет Фенікаа знаходиться в категорії 801-1000.

Двома новими закладами, які приєдналися до цьогорічного списку, є Університет економіки Хошиміна (301-400) і відкритий університет Хошиміна (1001).

https://en.vietnamplus.vn/nine-vietnamese-universities-listed-in-the-impact-rankings-2023/254042.vnp

ІНДІЯ

  1. Кількість постійних викладачів-жінок у ЗВО Індії зросла на 61%.

East Cost Daily

За словами міністра освіти Дхармендри Прадхана, з 2016-17 по 2020-21 роки кількість жінок, які займають постійні посади у ЗВО Індії, зросла на 61,3%.

Щоб сприяти більшій участі жінок у вищій освіті, були впроваджені різноманітні програми, стипендії та проактивні заходи для підтримки студенток і науковців.

Ініціативи уряду не лише призвели до різкого збільшення представництва жінок-викладачів, але й сприяли збільшенню кількості кваліфікованих кандидатів, доступних на академічні посади у ЗВО. Заохочуючи жінок-науковців і надаючи підтримку їхнім науковим заняттям, уряд прагне посилити присутність жінок у вищій освіті та сприяти гендерній різноманітності в академічному секторі.

https://www.eastcoastdaily.in/2023/08/01/govt-reports-over-61-rise-in-permanent-female-faculty-in-higher-education-institutions.html

  1. Критика Австралії щодо «повної» заборони залучення індійських студентів

University World News

Освітні агенти в Індії, які набирають студентів від імені австралійських університетів, стверджують, що тимчасові регіональні заборони австралійськими університетами для абітурієнтів з певних індійських штатів як засіб вирішення випадків очевидного шахрайства з візами є дискримінаційними та, ймовірно, стримають справжніх абітурієнтів.

У той час як австралійські політики закликають до суворішого нагляду з боку освітніх агентів, які беруть участь у процесі подачі заявок на візу, самі агенти стверджують, що сектор повинен покращити перевірку та прозорість процесу подачі заявок у рамках спільних зусиль.

За даними університетів та австралійського уряду, деякі люди з деяких регіонів Індії використовують освіту як можливість для імміграції чи роботи в Австралії.

Повідомляється, що Австралія набирає найбільшу кількість індійських студентів за всю історію, перевищивши попередній максимум у 75 000 у 2019 році.

Бум заявок із Південної Азії почався після того, як попередній уряд Австралії під керівництвом прем’єр-міністра Скотта Моррісона в січні 2022 року скасував 20-годинний тижневий ліміт годин роботи, яку студенти можуть виконувати під час перебування в країні за студентською візою.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230601194809223

  1. Перший закордонний кампус IIT в Занзібарі з жінкою-директором

University World News

Індійський технологічний інститут Мадрас (IITM) став першим IIT в країні, який створив кампус за межами Індії, відкривши його в Занзібарі, Танзанія. Це є частиною плану провідних інститутів Індії створити мережу філій в інших країнах.

Іншою віхою для IIT стане особа доктора Пріті Агалаям, яка стане першою жінкою-директором IIT Madras у Занзібарі та першою жінкою, яка буде директором IIT.

Індія та Об’єднані Арабські Емірати (ОАЕ) обмінялися меморандумом про взаєморозуміння щодо створення філії IIT Delhi в Абу-Дабі, першого в історії IIT на Близькому Сході та в регіоні Північної Африки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230712150651470

  1. Індійсько-африканський кампус буде відкрито в Намібії

The Pie News

Уряд Індії має намір офіційно розпочати роботу давно запланованого Центру передового досвіду в галузі інформаційних технологій у Намібії

Центр почне пропонувати програми з ІКТ з 31 липня, відкривши 125 студентів, що є більш широкою частиною стратегії Індії щодо транснаціональної освіти. Центр прийме   Технологічний університет Намібії у Віндгуку.

https://thepienews.com/news/third-indian-african-campus-set-to-open-in-namibia/

  1. UGC видає рекомендації щодо перекладу навчальних матеріалів за допомогою штучного інтелекту

Telegraf India

Університети можуть перекладати навчальні матеріали з різних предметів індійськими мовами за допомогою ШІ відповідно до вказівок, виданих Комісією з грантів університетів (UGC). Це перший випадок, коли UGC виступив із вказівками, яких повинні дотримуватися ЗВО, щоб вони могли пропонувати курси індійськими мовами, як це передбачено Національною освітньою політикою.

Для перекладу дозволяється використовувати ANUVADINI, інструмент перекладу для індійських мов на основі ШІ, розроблений Всеіндійською радою з технічної освіти.

https://www.telegraphindia.com/edugraph/ugc-issues-guidelines-for-translation-of-study-materials-using-artificial-intelligence/cid/1955583

КИТАЙ

  1. Китай прагне повернутися до рівня академічного обміну до COVID-19

University World News

Незважаючи на триваючу геополітичну напруженість, Китай наполягає на відновленні студентських і академічних обмінів із Заходом та іншими регіонами, при цьому під час усіх дипломатичних переговорів і самітів високого рівня в повідомленнях наголошується на поверненні країни до нормального життя після торішнього закритого «нульового» періоду COVID-обмеження.

Форум китайського навчання за кордоном, який відбувся в Пекіні, наголосив на необхідності якнайшвидшого відновлення співпраці в галузі освіти та обмінів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230504134808793

  1. Університетські дисципліни оновлюються у напрямку тісного зв’язку з промисловістю

University World News

Китай оголосив про значну реформу університетських дисциплін і предметів, щоб збільшити частку програм з нових технологій і пріоритетних галузей в системі вищої освіти, при цьому вилучаючи предмети, які не сприяють меті країни стати світовою науково-технологічною державою. Буде додано близько нових 10 000 програм.

Приблизно кожна п’ята дисципліна та програма в «небажаних» сферах може бути змушена закритися внаслідок цієї реструктуризації вищої освіти.

Відповідно до плану, оприлюдненого у травні Міністерством освіти та чотирма іншими департаментами Національного розвитку, частка програм, що спеціалізуються на фундаментальних науках і медицині, буде збільшена, щоб «служити національному розвитку», зосереджуватися на передових технологіях і охороні здоров’я

Протягом наступних двох років до системи вищої освіти будуть додані близько 10 000 програм і 300 «додаткових центрів», зокрема в фундаментальних науках – математиці, фізиці, хімії та біології – і предметах «з міжнародним впливом», щоб змінити китайську слабкість фундаментальної науки порівняно з глобальними конкурентами.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230412152511342

  1. Німецький університет припиняє співпрацю зі стипендіальною програмою Китаю

University World News

Престижний німецький Університет Фрідріха Александра Ерлангена-Нюрнберга (FAU) вирішив призупинити співпрацю зі студентами, яких фінансує Китайська рада стипендій (CSC), «щоб зменшити ризик промислового шпигунства». Це перший університет у Німеччині, який відкрито порушив стипендіальну схему уряду Китаю, хоча інші університети Швеції, Данії, Нідерландів і США вже зробили це цього року на різних підставах.

CSC в основному фінансує іноземних студентів у Китаї, але також щороку надає тисячі стипендій китайським докторантам для навчання у найкращих університетах за кордоном.

FAU, пояснюючи свої причини, зазначив: “дотримання принципу академічної свободи є для нас надзвичайно важливим. Однак останнім часом політичний ландшафт значно змінився, і такі теми, як захист від наукового та промислового шпигунства, безпека даних і захист інтелектуальної власності, також є проблемою для нашого університету”.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230720113914406

МАЛАЙЗІЯ

  1. Жорсткі покарання за порушення нових правил вищої освіти

University World News

Пакистанської Політика післядипломної освіти (GEP-2023), запроваджена регулюючим органом вищої освіти Пакистану Комісією з вищої освіти (HEC), вперше передбачає суворі покарання для університетських факультетів і науковців, які порушують мінімальні стандарти. До таких порушень відноситься плагіат.

Нова політика, яка є обов’язковою для всіх державних і приватних університетів з початку 2023 навчального року, який починається в серпні, але буде застосовуватися до поточних ступенів, розпочатих до публікації політики, приділяє особливу увагу забезпеченню якості та управлінню системою докторантури у ЗВО.

Вона також встановлює мінімальні стандарти та вказівки для запуску нових академічних програм і присудження ступенів.

У ньому сказано, починати випускні програми повинні лише ті університети, які мають «необхідних викладачів та інфраструктурні ресурси для надання освіти на найвищому рівні в цій дисципліні»,.

Університети з високим рейтингом зможуть розпочати будь-яку нову програму отримання ступеня, але нова політика обмежує університети з низьким рейтингом в отриманні необхідного «Сертифікат відсутності заперечень» (NOC), якщо вони не виконали всі основні вимоги для будь-якої нової програми, включаючи обґрунтування ступеня, опис навчального плану, критерії прийому, об’єкти та співвідношення студенти-викладачі.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230727091552998

  1. Два малайзійські університети в топ-10 рейтингу THE Impact

The Star

Два малайзійські університети посіли перші місця в останньому випуску рейтингу Times Higher Education (THE) Impact Rankings 2023.

Universiti Sains Malaysia (USM) зберіг свою позицію серед п’яти найкращих університетів у загальному списку 100 найкращих університетів THE Impact Rankings 2023, посівши четверте місце.

USM також є університетом країни з найвищим рейтингом у дев’яти з 17 цілей сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй (ЦСР) і займає перше місце за ЦСР 16 (Мир, справедливість і міцні інституції).

Крім USM, Universiti Teknologi Malaysia (UTM) посідає перше місце за ЦСР 7 (Доступна та чиста енергія).

https://www.thestar.com.my/news/nation/2023/06/01/two-malaysian-universities-in-top-10-of-the-impact-rankings

ПАКИСТАН

  1. Викладачі закликають збільшити бюджет державних університетів

The News

Федерація асоціації викладачів усіх університетів Пакистану (FAPUASA), члени центральної виконавчої ради та члени кабінету міністрів усіх відділень провінцій у спільній заяві вимагають від федерального уряду виділити для сектору вищої освіти 1,7 млрд. USD у поточному бюджеті та 0,7 млрд. USD у бюджеті розвитку, а також рішуче вимагають від урядів провінцій збільшити гранти на допомогу своїм університетам.

Вони висловили жаль, що, незважаючи на високий рівень інфляції в 38% протягом останніх п’яти років, бюджет сектора вищої освіти не змінювався. Освітяни зіткнулися зі скороченням бюджету та затримками виплати зарплат співробітникам університетів.

  1. Талановиті студенти державних вишів отримають 100 тис. ноутбуків

Associated Press of Pakistan

За програмою прем’єр-міністра Пакистану талановитим студентам державних ЗВО по всій країні буде надано 100 000 ноутбуків.

Схема, спрямована на забезпечення молодих та талановитих студентів високоякісними новітніми ноутбуками через онлайнову та прозору систему.

Мета цієї схеми полягала в покращенні якості науково-технічної освіти, включаючи ІКТ.

Проект також підвищить продуктивність і ефективність за рахунок надання передових ІТ-технологій студентам.

Слід зазначити, що в минулому дві подібні схеми були успішно реалізовані в рамках однієї програми, яку виконує HEC, Пакистан.

https://www.app.com.pk/national/100000-laptops-to-be-awarded-among-talented-students-of-public-sector-universities/

ПІВДЕННА КОРЕЯ

  1. Рекордний приплив іноземних студентів у період відновлення після пандемії

University World News

З моменту відновлення очних занять кількість іноземних студентів у Південній Кореї більш ніж відновилася порявняно з рівнем під час пандемії COVID-19, вона навіть досягла рекордних показників.

Згідно з даними Корейської служби освітньої статистики Корейського інституту розвитку освіти (KEDI), станом на 1 квітня 2022 року в південнокорейських університетах і коледжах навчалося 166 869 іноземних студентів  – це майже на 10% більше, ніж у 2021 році.

Це більше, ніж у 2019 році до пандемії, а також є найвищим показником з 1998 року, коли міністерство освіти почало вести дані про іноземних студентів. Ця цифра включає студентів, які навчаються на освітніх програмах, таких як мовні курси та студенти за обміном, і приблизно вдвічі перевищує кількість студентів, які навчалися в Південній Кореї в 2014 році, коли кількість іноземних студентів становила 84 891, і в 10 разів більше, ніж у 2004 році.

Більшість студентів приїжджають з Китаю – 67 439, за ними йдуть В’єтнам (37 940), Узбекистан (8 608), Монголія (7 348), Японія (5 733), США (3 369) і Франція (2 556). Помітним є збільшення кількості в’єтнамських студентів, яка зросла з 19% від загальної кількості іноземних студентів у 2018 році до 22,7% у 2022 році.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230602104910620

  1. Кільки кількість студентів падає, експерти думають про закриття університетів

University World News

Останні дані вказують, що до 2040 року кількість студентів зменшиться на майже 40%, тому зростає терміновість реструктуризації університетського сектору Південної Кореї, а експерти вивчають способи закриття нежиттєздатних закладів, включаючи виплату фондам за закриття їхніх збиткових приватних закладів.

В травні в Сеулі відбувся форум Корейської ради з університетської освіти (KCUE) і Корейської асоціації освітніх досліджень.

За результатами обговорення на форумі KCUE запропонує Міністерству освіти та Національним зборам країни політику реструктуризацію – коли і як закривати університети, особливо приватні, і заохочувати їх до добровільного закриття.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230526142304142

  1. Південна Корея веде офіційні переговори щодо асоціації Horizon Europe

Science/Business

Європейська комісія та Південна Корея погодилися продовжити офіційні переговори щодо приєднання до Horizon Europe, багаторічної програми досліджень та інновацій Європейського Союзу вартістю 95,5 млрд. євро (102 млрд доларів США

У разі успіху переговори можуть дати можливість корейським вченим та інноваторпм подавати заявки на гранти ЄС. Про це було оголошено в 22 травня, у Сеулі на зустрічі президента Південної Кореї Юн Сук Йоля, президента Європейської комісії Урсули фон дер Ляєн і президента Європейської ради Шарля Мішеля. «Ми змусимо наші блискучі уми працювати разом над технологіями завтрашнього дня», — сказала фон дер Ляєн.

https://sciencebusiness.net/news/Horizon-Europe/eu-kicks-formal-talks-south-korea-horizon-europe-association

  1. Космос – новий державний рубіж наукових досліджень високих технологій

University World News

Відображаючи зростаючий інтерес Південної Кореї до космічних технологій, президент Юн Сук Йоль назвав космос новою сферою співпраці зі США під час виступу на спільній сесії Конгресу Сполучених Штатів 27 квітня в рамках його шестиденного офіційного візиту.

Уряд Юна вже оголосив про величезне збільшення фінансування досліджень у цій галузі, включаючи спільні дослідження з південнокорейськими університетами.

Після візиту президента США 24-29 квітня Міністерство освіти Південної Кореї оголосило про нову програму під назвою «Ініціатива освітнього обміну KorUS для молоді в STEM».

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230503144353242

  1. Корейські університети об’єдналися проти змін у рейтингу QS

University World News

Усі провідні дослідницькі університети Південної Кореї зробили безпрецедентний крок, закликавши бойкотувати глобальні рейтинги університетів компанії QS, заявивши, що рейтингова організація з Великої Британії не прислухалася до їхніх заяв про те, що зміни, внесені до рейтингу цього року, не є такими прозорими та містять «математичні недоліки».

Минулого місяця 52 університети Південної Кореї об’єдналися у створенні Форуму рейтингів університетів Кореї (URFK) у рамках узгоджених дій проти методологічних змін у Всесвітньому рейтингу університетів QS, опублікованому наприкінці червня.

Усі корейські університети, окрім одного, зазнали падіння в рейтингу QS цього року, як і ряд відомих японських університетів, таких як Токійський технологічний інститут, університети Гонконгу та деякі університети Тайваню.

Вони вважають, що це сталося через зміни, що стосуються, зокрема, індикатора QS International Research Network (IRN), нещодавно доданого цього року, який, на думку групи, є нерозумним для неангломовних країн. Цього року за цим показником виросли рейтинги австралійсьихі університетів.

Але QS стверджує, що не це є основною причиною зміни позицій корейських університетів, а в вдвічі зменшеній вазі показника співвідношення викладачів і студентів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230704195008557

  1. Hyundai співпрацює з 5 університетами над проблемою вуглецевої нейтральності

The Korea Economic Daily

Hyundai прагне внести свій внесок у досягнення вуглецевої нейтральності до 2045 року шляхом розробки технологій уловлювання вуглецю та перетворення енергії і томку об’єднала зусилля зі відомими вітчизняними університетами.

Hyundai Motor Group липня створила спільний дослідницький центр нейтральності вуглецю у співпраці з п’ятьма вітчизняними університетами, включаючи Національний університет Кьонсан, Національний університет Конджу, Корейський національний університет транспорту, Корейський інститут енергетичних технологій та Університет Ханьян.

https://www.kedglobal.com/automobiles/newsView/ked202307270001

ЯПОНІЯ

  1. Науковці вважають, що прагнення Японії залучати іноземних студентів є помилковим

iNews

Експерти попереджають, що іноземні студенти, які сподіваються вчитися в Японії в рамках величезної ініціативи країни із залучення 400 000 іноземних студентів, можуть погодитися на третьосортні сільські кампуси, розташовані далеко від великих міст .

У березні уряд Японії оголосив про свій намір до 2033 року майже подвоїти кількість іноземців, які навчаються в країні. Але науковці попередили, що справжня мета цього плану полягає в тому, щоб врятувати заклади низького рангу від «фінансового краху», оскільки у зв’язку скорочення населення Японії не вдається залучити достатню кількість молодих людей для своїх понад 600 університетів.

https://inews.co.uk/news/world/japan-british-students-worst-universities-2353189?ITO=newsnow

  1. Нові урядові рекомендації щодо використання ШІ в освіті

University World News

Японія оголосила про нові рекомендації щодо використання штучного інтелекту в школах і університетах, зосереджені на тому, щоб допомогти вчителям і студентам зрозуміти характеристики технології, водночас накладаючи деякі обмеження через побоювання порушення авторських прав, витоку особистої інформації та плагіату.

Перш ніж використовувати ШІ, студенти повинні розуміти його характеристики, бо видавання доповідей, есе чи інших робіт, створених штучним інтелектом, за свої власні є неприйнятним.

Очікується, що урядові вказівки, які називаються «тимчасовими», спровокують хвилю діяльності з використання ШІ у вищій освіті, починаючи з підвищення грамотності ШІ серед викладачів. Рекомендації також спрямовані на зменшення робочого навантаження шляхом оптимізації адміністративних завдань і вдосконалення практики викладання.

Міністр освіти Кейко Нагаока під час прес-конференції 4 липня, на якій було оголошено про нові рекомендації, заявила, що уряд має намір використовувати штучний інтелект, включаючи автоматизовані системи письма, такі як ChatGPT, які допомагають вивчати англійську мову та заохочують інтеграцію в групову діяльність, покращуючи різноманітне навчання.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2023071114553690

  1. Квоти для жінок в університетах: один крок до справедливості

University World News

У квітні 2022 року оголошено П’ятий урядовий план щодо гендерної рівності, спрямований на розширення участі жінок у процесі прийняття політичних рішень у всіх сферах, який вимагає, щоб до 2025 року 23% президентів університетів, віце-президентів і професорів були жінками.

У 2019 році жінки становили лише 17% керівників ЗВО. Для порівнянн – цей показник становив понад 38% у Великобританії, 33% у Сполучених Штатах і понад 27% у Франції та Німеччині.

Ряд великих університетів також оголосили про нові цілі. Університет Токіо, найкращий національний університет Японії, поставив перед собою мету до 2027 збільшити частку жінок року до 27%. Наразі жінки складають лише 16% із 5000 викладачів.

Особливу стурбованість викликала низька частка жінок-дослідників у галузі науки, технологій, інженерії та математики (STEM) в Японії (16,6%), що є найнижчим показником серед країн у групі передових країн Організації економічного співробітництва та розвитку.

Крім того, звіт Японської асоціації національних університетів за 2022 рік показав, що у 2021 році лише 25% жінок-викладачів гуманітарних наук отримали статус штатного професора. В інженерній галузі цей показник був ще нижчим – 6,6%.

Кілька великих японських університетів уже оголосили про введення нових квот для жінок-студенток із предметів STEM.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230615151132720