В Німеччині зростає дефіцит працівників з навичками з STEM-сектору. Водночас кількість студентів-першокурсників на відповідних спеціальностях у закладах вищої освіти також зменшується. При цьому імміграція як фахівців, так і залучення іноземних студентів на спеціальності STEM не може закрити цю прогалину. Німецькі економісти звинувачують насамперед школи.
Німецькі роботодавці, політики та економісти продовжують рекламувати переваги цих професій, зокрема заробітки вище середнього, хороші кар’єрні можливості і, що не менш важливо, шанс зробити світ кращим.
У 2021 навчальному році близько 307 000 студентів обрали у першому семестрі STEM-предмет, що на 6,5% менше, ніж у попередньому році, і приблизно на 44 000 менше, ніж у 2017 р.
Федеральний міністр досліджень Беттіна Штарк-Ватцінгер (від партії FDP) відзначила, що від STEM-фахівців залежить забезпечення інноваційної спроможності ФРН. Слід відзначити, що лише у 2022 році в Німеччині було працевлаштовано майже 25 000 комп’ютерних науковців та інженерів з Індії і ця тенденція різко зростає.
Економіст з Кельнського інституту німецької економіки Аксель Плунеке звинувачує частково у цій проблемі німецькі школи. Економіст з питань освіти з Мюнхенського Інституту Людґер Вессманн вимагає, щоб школи терміново повернулись до високого рівня освіти, особливо з предметів STEM, з точки зору компетенцій викладання, а також стандартів ефективності.
Водночас, президент Німецької асоціації вчителів Гайнц-Петер Мейдінгер застеріг від панічних настроїв, оскільки за даними ОЕСР, Німеччина все ще далеко попереду за кількістю студентів-першокурсників, які вивчають STEM-галузі.
Джерело інформації:
https://www.welt.de/wirtschaft/karriere/bildung/plus243606711/Fachkraefte-Peak-MINT-Deutschland-verliert-seine-wichtigsten-Studenten.html