Огляд
ринку освітніх послуг Азії
Вересень 2021 р.
За матеріалами: University World News, The Japan Times, Vietnam Net, Sixth Tone.
- У новому семестрі багато іноземних студентів все ще відсторонені від навчання
(University World News)
Оскільки в Японії, Китаї, Тайвані та Південній Кореї у вересні розпочинається новий семестр, місцеві та іноземні студенти стикаються з продовженням онлайн-навчання, а в деяких випадках – з обмеженнями на кордоні для іноземних студентів, враховуючи перебіг кампаній з вакцинації.
Експерти з управління вищою освітою кажуть, що оголосити конкретні плани навчання на тлі постійного розширення національного надзвичайного стану – складно, через що спостерігається невизначеність та неясність в розкладах.
Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210909160130427
- Офшорні навчальні центри забезпечують залучення іноземних студентів
(University World News)
Університети Австралії та Нової Зеландії, де кордони залишаються закритими для іноземних студентів більше 18 місяців, знайшли інноваційні способи залучення тих, хто навчається онлайн, шляхом створення спеціальних навчальних центрів у Китаї.
Студентські “центри” в інших країнах Азії підтримують студентів, які навчаються в різних університетах за кордоном, і які в іншому випадку були б ізольовані вдома з онлайн-навчанням.
Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210924100159154
Китай
- Чи повинні США побоюватися зростання кількості STEM – кандидатів наук у Китаї?
(University World News)
У США зростає певне занепокоєння відносно того, що по кількості докторів наук (PhD) у галузях науки, техніки та математики (STEM) їх стрімко наздоганяє Китай, впливаючи на лідерство США у деяких галузях, пов’язаних із національною безпекою.
Водночас, деякі наукові вважають, що надмірна орієнтація на цифри не обов’язково вказує на дослідницький статус країни на глобальному рівні. У звіті Центру безпеки та нових технологій Джорджтаунського університету опублікованому в серпні цього року, зазначається, що на даний час китайські університети щороку випускають приблизно три STEM-PhD на кожні два доктора в університетах США. До 2025 року передбачається, що Китай буде випускати приблизно вдвічі більше кандидатів наук, ніж США.
Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210910110221730
- Чиновники Ханчжоу попереджають студентів, які пропонують домашнє репетиторство
(Sixth Tone)
Влада освіти у місті Ханчжоу на сході Китаю заявила, що всі студенти університету, які займаються навчанням школярів, повинні отримати вчительський сертифікат. Це викликає стурбованість у студентів та батьків через припинення приватного репетиторства після школи.
Це означає, що студенти університетів, які іноді викладають маленьким дітям у своїх будинках для отримання додаткового доходу, не матимуть права надавати такі послуги. Однак наразі незрозуміло, як і чи порушники будуть покарані, якщо їх спіймають.
Джерело інформації:
https://www.sixthtone.com/news/1008501/hangzhou-warns-university-students-from-offering-home-tutoring
Японія
- Університетська бібліотека носить ім’я письменника Харукі Муракамі
(The Japan Times)
Університет Васеда в Японії планує відкрити новий заклад з іменем всесвітньо відомого письменника Харукі Муракамі наступного місяця з метою перетворення його на дослідницький центр літератури та культури.
Університет відкриє Міжнародний будинок літератури Васеди на прізвисько Бібліотека Харукі Муракамі 1 жовтня у своєму кампусі в Токіо.
Під час прес-конференції, присвяченій відкриттю закладу, Муракамі, випускник одного з найпрестижніших університетів Японії Васеда, висловив надію, що «бібліотека стане новим місцем [для студентів] для передачі культури». Студентам важливо вчитися у професорів, сказав він, але він також хоче, щоб вони використовували цей інструмент, “щоб запропонувати свої ідеї та фактично розпочати щось конкретне”.
Джерело інформації:
https://www.japantimes.co.jp/news/2021/09/22/national/murakami-library-waseda/
Південна Корея
- Суворіші стандарти щодо іноземних вчителів несправедливі
(The Korea Herald)
Від наглядових органів з прав людини у Південній Кореї надійшла заява стосовно нещодавно прийнятого закону, який вимагає лише іноземців мати кваліфікацію вищої освіти для викладання в місцевих школах, і який через це є названо дискримінаційним.
Національна комісія з прав людини Кореї заявила, що дискримінаційною для приватних викладацьких інститутів є вимога до іноземних громадян, які прагнуть стати викладачами в місцевих школах, мати диплом про повну вищу освіту і вище в той час, як від місцевих колег вимагається мати лише диплом про неповну вищу або повну вищу освіту.
Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210911153001125
Індія
- Хвиля невдоволення через курс по боротьбі з тероризмом
(University World News)
Престижний інститут післядипломної освіти Індії, Університет Джавахарлала Неру у Нью-Делі, піддався критиці з боку частини студентів та викладачів, які вивчали курс протидії тероризму, що є частиною нової програми реформ.
Курс викликав суперечки за те, що він нібито описував “тероризм джихадів” як єдину форму “фундаменталістсько-релігійного тероризму”.
Поширені твердження, що курс є упередженим та ідеологічно мотивованим і не повинен був бути схвалений керівництвом університету.
Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210909130124964
- Індійські установи просуваються вперед у рейтингу
(University World News)
Нещодавно опублікований рейтинг вищих навчальних закладів Times Higher Education (THE) World University Rankings дає певний поштовх для роздумів щодо майбутнього вищої освіти.
Японія, як і раніше, є абсолютним лідером в Азії, маючи 118 закладів рейтингу, проти 116 у минулому році. Південна Корея переїхала з 35 до 36 установ, Малайзія з 15 до 18, Індонезія з дев’яти до 14 і В’єтнам з трьох до п’яти.
У Китаї 97 закладів чи близько 6% світових рейтингів, порівняно з 91 установою минулого року з подібною часткою. Китай вперше має два інститути у топ -20 та є спільним п’ятим у світі за кількістю установ у топ -200 (10 установ) порівняно із спільним сьомим у минулому році.
В той же час Індія посідає третє місце в Азії за рейтинговими інституціями, поступаючись Китаю та Японії.
Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2021090710384918
Сінгапур
- Контроль парламенту дає кілька підказок щодо закриття Yale-NUS
(University World News)
Кінець співпраці між Єльським університетом у США та Національним університетом Сінгапуру (NUS) опинився під пильною увагою парламенту через причини закриття коледжу гуманітарних мистецтв Єльського університету та те, як було розглянуто оголошення про закриття у серпні.
Пояснюючи, чому коледж Єльського університету закривається після десятиліття роботи, міністр освіти Чан Чун Сінг заявив парламенту Сінгапуру, що коледж не досяг своєї мети зі збору коштів «не з власної вини».
Раптове оголошення після всього 10 років роботи Yale-NUS College (YNC) приголомшило співробітників та студентів і поставило ширші питання щодо стійкості моделі філіалу в університетському містечку, яка в значній мірі залежить від державних субсидій приймаючої сторони та змін у політиці, які можуть не відповідати цілі початкового партнерства.
Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2021091508565733
В’єтнам
10. Скарги на високі критерії вступу до університету
(Vietnam Net)
Контрольні показники для вступу до університетів надто високі, скаржаться батьки та студенти. Навіть відмінників, які отримали оцінку 9 з 10 за кожен предмет іспиту, можуть не прийняти до деяких університетів.
Буй Дук Тріє з Національного економічного університету сказав, що однією з причин високого еталону цього року були прості екзаменаційні питання, і що в майбутньому університетам доведеться розглянути інші методи зарахування, щоб полегшити залежність від результатів випускних іспитів середньої школи.
Джерело інформації:
https://vietnamnet.vn/en/society/benchmarks-for-entry-to-universities-are-too-high-parents-and-students-complain-776483.html