Вересень 2022 р. – Країни СНД

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг країн СНД
Вересень 2022 р. 
 

РЕСПУБЛІКА КАЗАХСТАН

  1. Зміни у системі вищої освіти Казахстану

З нового навчального року буде збільшено розмір стипендії на рівні бакалаврату на 20%. і на 15% збільшаться стипендії у магістратурі та докторантурі. Передбачається розширення академічної свободи вишів.

Зокрема, вишам надано можливість самостійно визначати зміст циклу загальноосвітніх дисциплін з урахуванням специфіки напрямів підготовки кадрів. Виключено строгу регламентацію кількості кредитів блоків базових та профілюючих дисциплін. ВНЗ можуть залучати фахівців-практиків та топ менеджерів до керівництва дипломними та дослідницькими роботами студентів та магістрантів.

Актуалізують зміст освітніх програм. 63% освітніх програм оновлено з урахуванням профстандартів та Атласу нових професій.

На базі восьми вузів запускається прикладний бакалавр.

Також на базі чотирьох вузів у пілотному режимі планується впровадження нової моделі оцінювання, що враховує соціальну та дослідницьку активність студентів.

Джерело інформації: https://www.inform.kz/ru/kakie-izmeneniya-proizoydut-v-sisteme-vysshego-obrazovaniya-v-novom-uchebnom-godu_a3968266

  1. Обговорення казахстансько-туркменського співробітництва в галузі освіти і науки

Голова Правління – Ректор Казахського національного університету імені Аль-Фарабі Жансеїт Туймебаєв провів зустріч з Надзвичайним і Повноважним Послом Туркменістану в Республіці Казахстан Батиром Реджеповим. Сторони обговорили питання казахстансько-туркменського співробітництва в галузі освіти і науки, а також окреслили подальші плани щодо їх зміцнення.

Крім того, Надзвичайний і Повноважний посол запропонував підписати угоду про співпрацю з метою спільної підготовки висококваліфікованих спеціалістів в IT сфері.

Джерело інформації: https://www.kaznu.kz/ru/3/news/one/28823/

  1. У Казахстані хочуть надати офіційний статус сертифікатам онлайн-курсів

Якщо відповідне рішення ухвалять, то сертифікати про отримання неформальної освіти фактично стануть еквівалентними дипломам вузів або коледжів. У яких саме сферах може застосовуватися таке нововведення, доки не уточняється. Крім того, неясно, чи передбачається ввести якийсь фільтр, який виявлятиме тих, хто пройшов дійсно якісне навчання, від тих, хто просто отримав скоринку сертифікату.

Поштовхом до такої ідеї став рекордний рівень безробіття серед дипломованих спеціалістів. Ймовірно, ідея у тому, що люди, яким не вдається працевлаштуватися за фахом, замість довгого (і часом дорожчого) перенавчання у вузі чи коледжі зможуть освоїти більш перспективну професію на курсах, а роботодавці стануть їх розглядати як повноцінних кандидатів на свої вакансії.

Джерело інформації:  https://skillbox.ru/media/education/v-kazakhstane-khotyat-pridat-ofitsialnyy-status-sertifikatamonlaynkursov/

  1. На базі КазНУ буде відкрито центр “ірано-казахстанське фарабієзнавство”

Генеральний консул Ісламської Республіки Іран у м. Алмати Мохсен Фагані відвідав Казахський національний університет імені Аль-Фарабі. Під час ознайомчого візиту делегації Ірану і керівництво КазНУ обговорили перспективи співробітництва в галузі науки і освіти.

КазНУ на сьогодні уклав 9 угод з університетами, інститутами, центрами, фондами Ірану: Університетом Тегерана, Університетом Шахіда Бехешті, Культурним представництвом Посольства Ісламської Республіки Іран у РК, Інститутом гуманітарних і культурних досліджень, Дослідницьким інститутом Шахез Пажу, Університетом Гуйліан, Фондом Сааді і низкою інших.

“КазНУ націлений на розвиток активної співпраці у сфері освіти і науки з іранськими партнерами, – підкреслив керівник вишу. – Казахстансько-іранські відносини – це демонстрація нашої прихильності духу добросусідства і взаємовигідного співробітництва”.

Доказ тому – намір відкрити науково-дослідний центр “Ірано-казахстанське фарабієзнавство” в рамках домовленостей між главами наших держав під час офіційного візиту Президента РК Касима-Жомарта Кемелевича Токаєва до Ісламської Республіки Іран 19 червня 2022 року.

Своєю чергою, генеральний консул Ісламської Республіки Іран у м. Алмати Мохсен Фагані, розповівши про розвиток науки та освіти Ірану, запевнив у готовності сприяти реалізації спільного освітнього проєкту, а також розвивати інші напрямки співпраці між Казахстаном та Іраном.

На завершення зустрічі сторони обмінялися думками, обговорили низку питань і окреслили плани щодо зміцнення взаємовигідних відносин.

Джерело інформації: https://www.kaznu.kz/ru/3/news/one/28824/

РЕСПУБЛІКА АЗЕРБАЙДЖАН

  1. Створенням Італійсько-азербайджанського університету

Президент Азербайджанської Республіки взяв участь у церемонії обміну документами, підписаними у зв’язку із створенням Італійсько-азербайджанського університету.

У Римі у зв’язку з визначенням рамок співпраці з Італійсько-азербайджанським університетом, створенням факультетів та програм відбулася церемонія обміну підписаними угодами про академічне співробітництво між Університетом АДА та п’ятьма провідними італійськими вищими навчальними закладами – Університетом Луїс Гвідо Карлі, Римським університетом Болонським університетом та Міланським політехнічним університетом.Академічні програми, які вкладатимуться у цьому вищому навчальному закладі, охоплюватимуть стратегічні сектори економіки та спрямовані на підготовку висококваліфікованих фахівців. У той же час університет стане науково-освітнім центром, де застосовуватимуться досвід, ноу-хау, технології та інновації у таких галузях, як сільське господарство та харчова промисловість, інженерія, у тому числі у сфері електроенергетики та електроніки, транспортна та інфраструктурна інженерія, архітектура, а також містобудування та ландшафтна архітектура, дизайн, соціальні науки, управління бізнесом, італієзнавство та за іншими напрямками.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/18892-1

  1. Міністр науки та освіти зустрівся з послом Польщі в Азербайджані

На зустрічі було обговорено поточний стан двосторонньої співпраці та перспективи подальшого розвитку між Польщею та Азербайджаном у сфері освіти.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/18945-1

  1. Міністр науки та освіти зустрівся з представниками Американо-азербайджанського товариства

У рамках проекту Державного комітету з роботи з діаспорою Азербайджанської Республіки з інформування міжнародної громадськості про Азербайджан гості були проінформовані про реформи, що проводяться у сфері освіти, та роботу, виконану у напрямку відновлення освітньої інфраструктури на територіях, звільнених від окупації.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/18918-1

  1. В Азербайджані розширюється проєкт “CODE FOR FUTURE”

У 2022-2023 навчальному році планується розширення освітнього IT-проєкту “CODE FOR FUTURE”, ініційованого Міністерством освіти Азербайджану спільно з міжнародною школою математики та програмування “Алгоритміка”.

Мета проєкту – навчання студентів ІТ-професіям на рівні “junior” фахівців.

Завдяки успішному завершенню пілотної стадії проєкту, у новому навчальному році “CODE FOR FUTURE” охопить 600 студентів III і IV курсів, які навчаються на бакалавраті технічних спеціальностей Азербайджанського державного університету нафти і промисловості (АДУНП). Навчання відбуватиметься за трьома спеціальностями: “Web-розробник”, “Системний адміністратор”, “QA-інженер”.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates

  1. Міністр науки і освіти зустрівся з послом Арабської Республіки Єгипет у Азербайджані

Під час зустрічі було обговорено відносини співпраці між вищими навчальними закладами двох країн, питання участі в міжнародних заходах, а також можливості проведення спільних досліджень.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/18986-1