Жовтень 2022 р. – Азія

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Азії
Вересень 2022 р.

За матеріалами: University World News, VietNamnet, Hindustan Times, Malaysia Now, The Korea Herald, Korea JoongAng Daily

  1. Тенденції академічної мобільності в Азії

University World News

Хоча традиційно особливість академічної мобільності полягає в тому, що студенти прямують зі Сходу на англомовний Захід, останнім часом спостерігається зростаюча тенденція руху студентів назад до Азійського регіону та всередині нього.

Така зміна структури мобільності може бути результатом розвитку кількох центрів вищої освіти в Азії, таких як Сінгапур, Гонконг, Китай і Японія, які, для залучення іноземних студентів інтернаціоналізували свої навчальні програми, підтримувані щедрим фінансуванням з боку відповідних урядів.

Існує кілька причин або прагнень, що спонукають азіатських студентів-репатріантів здобувати післядипломну освіту в Азії.

По-перше, університети в Азії все частіше пропонують подвійні або спільні магістерські та аспірантські програми у співпраці з міжнародними установами-партнерами. Це приносить користь студентам, які беруть участь у цих програмах, оскільки вони мають доступ до найкращих ресурсів і досвіду обох світів, одночасно перебуваючи в різних академічних середовищах і можливостях для міжнародного спілкування.

Крім того, студенти закінчують навчання і отримують визнання обох закладів, що розширює їхні кар’єрні можливості.

Ще одним важливим фактором при прийнятті рішення про отримання післядипломної освіти в Азії є наявність (конкурсних) стипендій, які полегшують фінансовий тягар студентів, особливо з країн, що розвиваються, які не мають фінансової підтримки від своїх родин.

За допомогою цих стипендій студенти можуть переїхати до іншої країни і мати більше часу для того, щоб зосередитися на навчанні та дослідницькій роботі.

Студенти також можуть бути мотивовані до переїзду в межах Азії або до неї, тому що вони прагнуть співпрацювати з видатним вченими у своїй галузі, які працюють у цьому конкретному навчальному закладі. Сьогодні азійські університети активно залучають видатних науковців, щоб підвищити свій міжнародний авторитет. Ці “суперзіркові вчені” також приваблюють студентів, оскільки вони відомі своїми успішними підходами до нагляду та наставництва.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220927131726189

В’ЄТНАМ

  1. Багато випускників працюють у сферах, не пов’язаних зі спеціальністю

VietNamnet

Згідно з опитуванням, проведеним групою дослідників, понад 21% випускників в’єтнамських університетів працюють у сферах, не пов’язаних зі своєю спеціальністю, а за деякими спеціальностями цей показник перевищує 60%.

Звіт був оприлюднений на нещодавньому семінарі з питань працевлаштування бакалаврів бізнесу та адміністрування в галузях, в яких вони не отримували підготовки, що відбувся в Міжнародній школі при В’єтнамському національному університеті в Ханої. Дослідники з’ясували, що 31,6% випускників політехнічних, технологічних, архітектурних та будівельних спеціальностей мають роботу в інших галузях.

За спеціальностями, пов’язаними з гуманітарними науками та мистецтвом, цей показник становить 63%. Серед випускників природничих, математичних та інформаційних спеціальностей цей показник становить 60,6%. Найвищий показник – 67% – у сфері сільського, лісового, рибного господарства та ветеринарії.

https://vietnamnet.vn/en/many-graduates-work-in-fields-unrelated-to-their-university-major-survey-2064539.html

ІНДІЯ

  1. Інститути вищих навчальних закладів страждають від затримок з обіцяним фінансуванням

University World News

Урядова програма зі створення в Індії престижного класу університетів з позначкою “Інститут вищих навчальних закладів” (Institute of Eminence, IoE) зіткнулася із затримкою фінансування, направленого на поліпшення матеріально-технічної бази та інфраструктури.

Програма IoE, спрямована на створення 20 вищих навчальних закладів світового класу, була започаткована тодішнім Міністерством розвитку людських ресурсів (нині Міністерство освіти) у вересні 2017 року.

Наразі офіційно задекларовано лише 12 IoE, чотири з яких є приватними установами. Вони мають свободу визначати власну структуру плати за навчання, до певної межі наймати  іноземних викладачів та приймати іноземних студентів, а також мають свободу налагоджувати академічну та дослідницьку співпрацю з іноземними установами.

Хоча як державні, так і приватні університети мають право на отримання статусу IoE, лише державні установи мають право на отримання фінансування, у розмірі 123 млн. доларів США кожного п’ятирічного періоду.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220930130425671

  1. Уряд Індії знімає основні перепону створенню іноземних кампусів

University World News

Іноземні університети, які створюють свої міжнародні кампуси в Gujarat International Finance Tec-City (GIFT City), отримали значну поступку – усувається основна перешкода приходу іноземних університетів до Індії – тепер вони можуть можуть робити це, не дотримуючись національних правил, і можуть репатріювати прибуток без будь-яких обмежень.

Іноземні університети можуть отримати цю свободу лише в GIFT City, спеціальній економічній зоні в західному штаті Гуджарат, де діють правила та контроль національного регулятора вищої освіти, Комісії університетських грантів (UGC), щодо плати, вступу, призначень викладачів, але існуюча заборона на репатріацію прибутку не застосовуватиметься.

Проте експерти кажуть, що події в Гуджараті є ознакою того, що Індія прагне залучити іноземні університети, і якщо цей крок приведе до успішного залучення хороших університетів з-за кордону, концесії можуть бути поширені на інші штати в майбутньому.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221020105251861

  1. Проблеми з австралійськими візами непокоять індійських студентів

University World News

Цього року індійські студенти стануть найбільшою групою іноземних студентів в Австралії, оскільки прийом з Китаю скорочується через погіршення зв’язків між двома країнами. Але індійські студенти скаржаться на серйозні проблеми, оскільки австралійська влада не забезпечує вчасний розгляд заявок на отримання віз.

Велика кількість індійських студентів лобіювала індійську владу, заявляючи, що вони зіткнулися з труднощами через повільну обробку їхніх віз австралійською владою, що також вплинуло на їхні майбутні перспективи.

Минулого тижня міністр закордонних справ Індії Субрахманьям Джайшанкар перебував в Австралії та звернувся до австралійського уряду з проханням усунути відставання у видачі віз, особливо для студентів.

Джайшанкар сказав, що він отримав запевнення від австралійського уряду, що відставання у видачі віз буде вирішено до кінця року. Новий навчальний рік в Австралії починається в січні.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221022074217770

  1. Студенти не можуть одночасно здобувати два ступені PhD

Hindustan Times

Індійським студентам, які навчаються в аспірантурі, не буде дозволено здобувати два академічні ступені одночасно згідно з новими правилами Комісії з університетських грантів (UGC), заявив голова регулятора вищої освіти Індії М. Джагадеш Кумар.

Комісія звернулася до всіх ЗВО з проханням розробити через свої статутні органи механізми, які дозволять студентам навчатися за двома освітніми програмами одночасно. Однак вона уточнила, що “рекомендації стосуються лише студентів, які навчаються за іншими академічними програмами, окрім програм підготовки докторів філософії”. “Ці програми подвійних дипломів не застосовуються до аспірантів, оскільки вони повинні зосередитися на своїй дослідницькій роботі, щоб створити унікальні знання в обраній ними дисципліні”, – сказав Кумар.

https://www.hindustantimes.com/india-news/phdstudents-can-t-pursue-two-degrees-at-same-time-ugc-101664733586968.html

ІНДОНЕЗІЯ

  1. Посилена увага до ЦСР посилює співпрацю між університетами

University World News

Високі показники індонезійських університетів у рейтингу Times Higher Education Impact Rankings свідчать про те, що університети країн, що розвиваються, можуть гідно конкурувати зі своїми колегами з розвинених країн.

Включення до рейтингу впливу, який оцінює роботу університетів у досягненні Цілей сталого розвитку ООН (ЦСР), також “заохочує так звані дослідження заради впливу, результатом яких є інновації, що приносять безпосередню користь суспільству”, – говорить Аріф Сатрія, ректор Університету IPB.

У цьогорічному рейтингу, оприлюдненому у квітні, Університет Індонезії (UI) посів дев’яте місце у світовій десятці найкращих університетів за дослідження та діяльність, спрямовану на ЦСР 1 (Подолання бідності), і увійшов до топ-10.

Зосередженість на ЦСР призвела до того, що індонезійські університети беруть участь у подальшій міжнародній співпраці.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220930114603875

КИТАЙ

  1. Чи відновиться кількість китайських іноземних студентів у США?

University World News

Видання The Chronicle of Higher Education інформує, що згідно з новими візовими даними восени 2022 року кількість нових китайських студентів у США скоротилася на 45% порівняно з попереднім роком і тепер їх кількість становить лише 47 429.

У 2020 року, на піку глобальної пандемії COVID-19 занепокоєння здоров’ям було одним із найбільших стримуючих факторів для китайських сімей, які прагнули відправити своїх дітей до США, а також із недружньою політикою адміністрації Трампа, жорсткішим візовим контролем, обмеженнями на подорожі та зростанням антиазійських расистських нападів.

Одним із прямих результатів цих занепокоєнь стала величезна кількість китайських сімей, які вилучали своїх дітей з міжнародних навчальних програм у державних і приватних середніх школах і повертали їх до китайських університетів.

Нещодавно проведене опитування показало, що навіть коли китайські сім’ї знову повернуться до ідеї відправити своїх дітей за кордон, вони можуть розглядати США  Штати як один із багатьох варіантів, а не як основний.

Це тому, що протягом останніх кількох років китайських студентів приваблювало багато країн-конкурентів США, які останнім часом стали більш привітними до них, включаючи Великобританію, Канаду та Австралію, а також азійські напрямки, такі як Гонконг, Японія і Сінгапур.

Наявність іноземних філій у Китаї та спільні програми китайських та іноземних університетів також впливають на кількість студентів, які потенційно можуть перебувати в США.

Зростаюча кількість китайських університетів, які займають високі позиції у головних світових рейтингах, і зменшення розміру їхніх американських колег сприяють захопленню рейтингами серед китайських сімей, особливо коли ранг навчального закладу пов’язаний із майбутніми можливостями працевлаштування їхніх дітей та кваліфікацією проживання,

Сполучені Штати знаходяться на порозі серйозних змін щодо набору китайських студентів. У якому напрямку він піде, значною мірою буде залежати від того, наскільки серйозно ставиться до цього питання уряд США та вищі навчальні заклади США.

Хоча загальна тенденція свідчить про те, що в американських навчальних закладах скоро відновиться кількість китайських студентів, можливо, нерозумно найближчим часом очікувати повернення до допандемійного рівня.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221019111638139

  1. Наука та освіта – основні елементи модернізації Китаю

University World News

У своїй доповіді на відкритті 20-го Національного з’їзду Комуністичної партії Китаю 16 жовтня 2022 р. президент Китаю Сі Цзіньпін детально зупинився на  політиці у сфері вищої освіти, науки та технологій.

Пропонується впровадження стратегії відродження Китаю через науку та освіту та посилення підтримки тих, хто бере участь у процесі модернізації.

Вперше доповідь президента мала окремий розділ про освіту, науку та технології. Це важливо, оскільки освіті, науці, технології та розвитку талантів приділяється ще більше уваги. Більше того, у доповіді підкреслюється, що знання та талант слід поважати. Має бути прискорене будівництво глобальних центрів талантів та інновацій, а незалежні інноваційні можливості Китаю мають бути збільшені.

Примітно, що в той час як Китай продовжує залучати таланти високого рівня з-за кордону, в основному китайського походження, схоже, що Китай приділятиме більше уваги розвитку талантів високого рівня в своїх вітчизняних вищих навчальних закладах і дослідницьких інститутах і більше покладатиметься на власну академічну систему.

Крім того, у доповіді наголошується на зусиллях Китаю створити власну національну інноваційну систему, яка може сприяти досягненню модернізації в китайському стилі, а також сформувати відкриту інноваційну екологію, конкурентоспроможну в усьому світі. Немає жодних сумнівів, що, незважаючи на економічну ситуацію, Китай продовжить збільшувати інвестиції в дослідження та розробки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221026140308243

МАЛАЙЗІЯ

  1. Занепокоєння з приводу відсіву з університетів у зв’язку із зростанням вартості життя

Malaysia Now

Висловлюється занепокоєння з приводу відсіву студентів з державних університетів Малайзії через проблеми з доступністю навчання, які ускладняються зростанням вартості життя та економічними труднощами.

У соціальних мережах багато студентів університетів висловили занепокоєння з приводу того, як вони будуть справлятися з навчанням у майбутніх семестрах. Одні стурбовані затримками з виплатою стипендій та відсутністю вільних місць у гуртожитках, інших турбують чутки, що зросте вартість електроенергію та комунальних послуги.

https://www.malaysianow.com/news/2022/09/24/lack-of-funds-see-students-dropping-out-of-university

ПІВДЕННА КОРЕЯ

  1. Більшість іноземних студентів, які покинули навчання, залишаються в країні нелегально

The Korea Herald

Дані Міністерства освіти і Міністерства юстиції показують, що 67,2% студентів, які кинули навчання в Кореї, залишалися без дійсної візи.

У 2021 році припинили навчання 10 335 іноземних студентів. Все більше студентів залишаються в Кореї нелегально після приїзду на навчання. Їх кількість зросла з 1419 у 2018 році до 2 883 у 2019 році та 4 692 у 2020 році. Серед студентів 65,2 % були з В’єтнаму, 14,4 % з Узбекистану, 7,02 % з Монголії і 4,2 % з Китаю.

https://www.koreaherald.com/view.php?ud=20220928000691

  1. Університети відмовляються від Google, оскільки він починає стягувати плату

Korea JoongAng Daily

Нещодавнє рішення Корейського університету перейти з Google Workspace на Naver Works було прийнято майже за три місяці до того, як Google почне стягувати з університетів плату за послуги обміну повідомленнями та спільної роботи в Google Workspace для освіти, що включає в себе Gmail, Google Drive і Google Classroom. З 1 січня 2023 року університети зіткнуться з новою політикою зберігання даних, яка обмежує безкоштовний рівень до 100 терабайт на установу, що еквівалентно 1,000 гігабайт. За все, що перевищує цю межу, буде стягуватися плата.

Професор права з Університету Гачон Чхве Кюн Джин розкритикував Google за те, що компанія підключила університети до безкоштовного сервісу і змусила їх платити, заявивши, що компанія повинна була попередити навчальні заклади про те, що послуга може бути платною за певних обставин пізніше.

https://koreajoongangdaily.joins.com/2022/09/26/national/kcampus/korea-google-workspace/20220926020007705.html

САУДІВСЬКА АРАВІЯ

  1. Саудівська Аравія запрошує таланти з усього світу

University World News

Рада міністрів Королівства Саудівська Аравія  нещодавно оголосила про надання довгострокових та короткострокових освітніх віз.

Ці два типи віз призначені для іноземних студентів і науковців, які бажають навчатися або відвідати Саудівську Аравію з освітньою метою.

Довгострокова освітня віза надається студентам, дослідникам та експертам для цілей академічного навчання та дослідницьких візитів, тоді як короткострокова віза надається студентам або запрошеним науковцям з метою навчання або участі в коротких навчальних програмах. Власники обох типів віз звільнені від обов’язку надавати спонсора.

Ініціатива є частиною «Бачення Саудівської Аравії до 2030 року» щодо вдосконалення освітнього сектору та представлення Королівства як привабливого місця для іноземних студентів. Мета полягає в тому, щоб полегшити процедуру зарахування для майбутніх студентів і зв’язати заявки з відповідними закладами.

Ініціатива була оголошена під гаслом «Навчання в Саудівській Аравії» і, як очікується, буде доступна для 160 країн.

«Бачення 2030» — це амбітна схема розвитку королівства та переходу від нафтової економіки до економіки, що базується на знаннях. Частина цієї схеми спрямована на трансформацію освітнього сектору та підвищення ефективності освітніх установ Саудівської Аравії.

Це вимагає значних інвестицій у людський капітал (іноземний чи місцевий) і кращих освітніх результатів. Візова ініціатива має на меті підняти планку та прискорити розвиток саудівських закладів як глобальних освітніх напрямків, подолання розривів між різними культурами заради кращого життя людства.

Візи стосуються низки питань на різних рівнях. З одного боку, вони прагнуть зробити Саудівську Аравію найкращим місцем для залучення талантів, коли справа доходить до здобуття вищої освіти. Крім того, вони мають на меті просувати Саудівську Аравію як визначне місце для вивчення арабської та ісламської сфер, таких як ісламські фінанси.

З іншого боку, планується підвищити освітні стандарти та глобально покращити рейтинги університетів у таких сферах, як іноземні студенти та міжнародна перспектива.

Крім того, метою віз є підкреслити статус Саудівської Аравії як джерела натхнення для прогресу на Близькому Сході та поширювати цінності поміркованості та модернізації.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221026152442219

ШРІ-ЛАНКА

  1. Вчені відповідають на виклик, приймаючи стійкі рішення

University World News

Глибока післявоєнна економічна криза в Шрі-Ланці завдала серйозного удару прогресу країни в досягненні Цілей сталого розвитку ООН (ЦСР), які вже були підірвані пандемією COVID. Однак ситуація також дає поштовх для роботи науковців, які використовують свої знання для подолання миттєвих наслідків кризи на додаток до довгострокових цілей сталого розвитку.

Основну увагу науковці приділяють питанням продовольчої безпеки, розвитку сільського господарства та зеленим технологіям

Шрі-Ланка має більшість своїх ключових стратегій розвитку та планів на наступні кілька років відповідно до основних глобальних конвенцій щодо біорізноманіття. Поточні економічні труднощі — це можливість зацікавити донорські організації у вступі в партнерство з зеленого фінансування.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221025105255279

ЯПОНІЯ

  1. Чи зможе Японія повернути іноземних студентів?

University World News

Як і в багатьох інших країнах, кількість іноземних студентів в японських кампусах скоротилася через вплив пандемії COVID-19.

Згідно з даними Японської організації студентських послуг, загальна кількість іноземних студентів зменшилася з 279 597 у 2019 році до 242 440 у 2020 році – темпи скорочення склали 13,3%. Крім того, рівень працевлаштування іноземних студентів в Японії також знизився до 39,9% у 2020 році у порівнянні з 47,6% у 2019 році.

З метою зміни ситуації уряд Японії започаткував “Напрямок глобальної політики, що базується на вищій освіті: На шляху до відновлення обміну студентами, який різко скоротився через COVID-19″. Метою є повернення до допандемічного рівня прийому іноземних студентів та відправлення вітчизняних студентів за кордон протягом наступних п’яти років.

Що стосується в’їзду іноземних студентів, то уряд сформулював кілька конкретних стратегій. У співпраці з відповідними міністерствами та відомствами Міністерство освіти, культури, спорту, науки і технологій перегляне пріоритетні напрямки та регіони, з яких будуть прийматися іноземні студенти, у світлі мінливих потреб.

Що стосується дисциплін, то вищий пріоритет буде надано набору іноземних студентів у галузі інженерії, медицини, соціальних наук (зокрема, права) та сільського господарства. У регіональному розрізі будуть докладатися більш цілеспрямовані зусилля для залучення іноземних студентів з країн регіону АСЕАН (Асоціація держав Південно-Східної Азії) та Африки.

Уряд також посилить поширення інформації серед іноземних студентів у співпраці з закордонними центрами навчання за кордоном та агентствами зі зв’язків з громадськістю, а також сприятиме підвищенню привабливості Японії для іноземних студентів, які зацікавлені у навчанні в Японії.

Ще одним напрямком стратегії є посилення підтримки іноземних студентів, які прагнуть працевлаштуватися та започаткувати власний бізнес.

Уряд і надалі сприятиме розвитку освітніх програм, орієнтованих на вивчення ділової японської мови та стажування, які вважаються важливими навичками для іноземних студентів, що прагнуть працевлаштуватися в Японії після закінчення навчання.

Очікується, що іноземні студенти стануть трудовим резервом японського суспільства. Попит на висококваліфіковані міжнародні таланти в Японії зростає в широкому спектрі галузей, і потреба в прийнятті більшої кількості відмінних іноземних студентів з інших країн, ніж будь-коли раніше, стала нагальним питанням в останні роки.

Крім того, оскільки кількість як приватних університетів і коледжів, так і приватних студентів становить приблизно 80% від загальної кількості студентів, а діяльність приватного сектору значною мірою залежить від стягнення плати за навчання і зборів зі студентів, є надія, що прийом іноземних студентів може допомогти цим приватним установам поліпшити їхнє фінансове становище.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221005150040828