Жовтень 2022 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Жовтень 2022 р.

За матеріалами: University World News, KT PRESS, Business Daily Africa, The Star, The Guardian

  1. Мережа підтримає реалізацію Аддіс-Абебської конвенції

University World News

Група африканських країн запустила African Network of National Implementation Structures – Африканську мережу національних імплементаційних структур – орган, який координуватиме та проводитиме кампанії з визнання кваліфікацій вищої освіти, а також сприятиме академічній мобільності та міжуніверситетському співробітництву на всьому континенті.

Створений відповідно до “Переглянутої конвенції про визнання навчальних курсів, дипломів, ступенів та інших кваліфікаційних документів про вищу освіту в державах Африки”, яка набула чинності у 2019 році, новий орган також сприятиме взаємному навчанню та розбудові потенціалу в академічних колах.

Договір, також відомий як Аддіс-Абебська конвенція, був прийнятий у 2014 році в столиці Ефіопії. Це один з п’яти регіональних договорів про визнання академічних кваліфікацій, укладених Організацією Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) з метою справедливого визнання університетських ступенів, дипломів і сертифікатів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220927222351499

  1. Рейтинг африканських університетів зростає

University World News

Африканські університети досягли значного прогресу в рейтингу Times Higher Education (THE) World University Rankings 2023 – до числа кращих університетів світу вперше увійшли 97 університетів, у порівнянні з 71 в минулому році, причому 10 з них увійшли до топ-500.

Очолює африканський рейтинг Кейптаунський університет з Південної Африкиі, який з 183-ї позиції піднявся до 160-ї, і є єдиним університетом на континенті, який входить до числа 200 найкращих університетів світу.

Два інших південноафриканських університети, Стелленбоський університет і Університет Вітватерсранда, увійшли до категорії 251-300, розділивши між собою друге місце, а ганський Університет Кейп-Коста посів четверте місце в категорії 351-400.

Університет охорони здоров’я та суміжних наук Мухімбілі з Танзанії, новачок рейтингу, увірвався до 500 найкращих університетів світу.

Хоча якість вищої освіти в Африці, здавалося б, зростає, але розподіл по континенту є дуже нерівномірним – 70% університетів рейтингу представляють всього чотири країни.

Єгипет представляють 26 університетів, або близько 27%, друге місце посідає Південна Африка з 15 університетами, Алжир – 13 і Нігерія – 12. Марокко і Туніс – по вісім університетів, Гана – 3, а Ефіопія і Танзанія – по 2 університети.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221012131558818

  1. Виникає занепокоєння через «фальшиві університети»

KT PRESS

Східноафриканська законодавча асамблея (EALA) звернулася з проханням про підтримку регіональної ради університетів у встановленні належних освітніх стандартів, інакше регіон буде наповнений випускниками без навичок і безробіттям. Члени EALA висловили занепокоєння 31 жовтня 2022 року під час сесії ухвалити звіт Комітету загальної мети про наглядову діяльність для оцінки прогресу, досягнутого Міжуніверситетською радою Східної Африки (IUCEA) у гармонізації систем освіти в Східній Африці.

https://www.ktpress.rw/2022/10/eala2022-mps-raise-concern-over-fake-universities/

  1. Приватні установи хочуть співпрацювати з африканськими урядами

University World News

Африка є континентом з наймолодшим населенням у світі, і тому потребує розширення ефективної вищої освіти, заявив д-р Джонатан Лу, генеральний директор групи Honoris United Universities (HUU), панафриканської мережі приватних вищих навчальних закладів.

“Державний сектор не може впоратися з попитом, тому приватні навчальні заклади мають відігравати певну роль у забезпеченні доступної, якісної та доступної освіти”, – сказав він. Доступність є ключовим фактором, оскільки студенти потребують якісної освіти за ціною, яка залишається доступною.

Одним з рішень, за словами Лу, є всебічна співпраця між державним і приватним секторами освіти.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221004121112500

  1. Економічна трансформація Африки залежить від навичок високого рівня

University World News

Витрати Світового банку на освіту в країнах Африки на південь від Сахари зросли протягом останнього десятиліття, а в Західній і Центральній Африці зросли втричі з 400 мільйонів доларів США до 1,2 мільярда доларів США з 2018 по 2021 рік у, причому значний внесок було зроблено на сектор вищої освіти.

«Освітній сектор має велике значення в порядку денному Світового банку», — сказав Девід Малпасс, президент банку.

Він виступив у Вашингтоні у жовтні в штаб-квартирі Світового банку у під час зустрічі високого рівня 18 жовтня на тему «Африканські центри вищої освіти: шлях до сталого розвитку».

Близько 600 мільйонів доларів США від інвестицій Світового банку було спрямовано на програму Африканських центрів передового досвіду (ACE), ініціативу банку, засновану в 2014 році, спрямовану на розвиток науки, технологій, інженерії та математики (STEM) на післядипломних рівнях, зокрема для збільшення кількість магістрів і докторів наук у галузях.

За словами Малпасса, центри сприяють зусиллям континенту створити «критичну масу висококваліфікованих людських ресурсів і результатів досліджень», необхідних для вирішення проблем місцевого та регіонального розвитку в різних пріоритетних секторах.

«Економічна трансформація Африки залежить від навичок її робочої сили та її здатності прискорювати темпи створення ефективної інноваційної екосистеми», – зазначив він.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221025135916256

  1. Необхідно боротися з дезінформацією науки

 University World News

Африканське наукове співтовариство має бути частиною глобальних зусиль у боротьбі з дезінформацією науки, яка загрожує майбутньому прогресу, якого світ може досягти завдяки проривам у наукових дослідженнях.

«Дезінформаційна війна» проти науки нещодавно набрала обертів у всьому світі, поставивши під загрозу соціально-економічний розвиток, який дуже потрібен Африці, щоб наздогнати решту світу в плані розвитку.

Незважаючи на демонстрацію того, що сила науки має вирішальне значення для протистояння глобальним викликам, як це продемонстрував нещодавній спалах COVID-19, війна проти неї вирувала в багатьох частинах світу, що вимагало активних зусиль для подолання негативу, сказав Відар Хельгесен. , виконавчий директор Нобелівського фонду, на першому заході серії Нобелівських симпозіумів в Африці, організованому

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221027000332805

  1. Відкрита наука: рамки політики, необхідні національні рекомендації

University World News

Університети та вищі навчальні заклади в Африці починають приєднуватися до руху відкритої науки, але вони все ще стикаються з проблемами та мають вчитися на глобальній політиці відкритої науки, щоб розвивати практики, орієнтовані на Африку.

«Оскільки відкрита наука (OS – Open Science) пропагується як найкращий шлях для обміну та стимулювання наукових відкриттів за набагато нижчb[ витрат та прозорими s надійними способами, вкрай важливо, щоб африканські уряди та установи скористалися цим імпульсом і створили дослідницькі інфраструктури, які реагуючи на цей рух», – йдеться в дослідженні «Відкрита наука в Африці: що слід враховувати політикам», опублікованому в Frontiers in Research Metrics and Analyticss.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221018095358202

АЛЖИР

  1. П’ятизірковий план підтримки студентів щодо комерціалізації досліджень

University World News

Алжирський університет проводить низку заходів, спрямованих на реалізацію рішення зменшити рівень безробіття випускників, започаткувавши програму підтримки створення підприємств.

Так, по закінченню навчання студенти матимуть право пройти навчальний курс, що дозволить їм розпочати власну справу, але, перш за все, реалізувати свої дослідницькі проекти.

Йдеться про надання можливості студентам, які досягли відмінних результатів під час навчання та під час написання дипломної роботи, по закінченню навчання претендувати на право створення стартапу або отримання патенту на винахід.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221004124225652

ЄГИПЕТ

  1. Ключова роль університетів у першій стратегії Єгипту у сфері інтелектуальної власності

University World News

Єгипет запустив свою першу стратегію інтелектуальної власності (ІВ), яка буде реалізовуватися, зокрема, сектором вищої освіти та науково-дослідними установами. Метою є створення дослідницького середовища та розвиток системи вищої освіти, яка може підготувати покоління, здатне до творчості та інновацій, які, в свою чергу, можуть бути перетворені в інтелектуальну власність.

В рамках стратегії буде створено відомство з ІВ, яке координуватиме зусилля департаментів і відомств з ІВ по всьому Єгипту, в т.ч. в університетах і науково-дослідних установах.

Крім того, стратегія передбачає моніторинг, реалізацію та оцінку всіх заходів, ініціатив і проектів з метою розвитку інноваційного суспільства та економіки, заснованої на знаннях.

Орган ІВ також розробить ключові показники ефективності для вимірювання результативності та ефективності виконання поставлених завдань.

П’ятирічна стратегія у сфері ІВ (2022-27 рр.) була представлена прем’єр-міністром Єгипту Мостафою Мадбулі 21 вересня.

Вона узгоджується з Порядком денним розвитку Всесвітньої організації інтелектуальної власності (ВОІВ), Цілями сталого розвитку ООН (ЦСР) та Стратегією розвитку Єгипту до 2030 року.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220927091508314

КЕНІЯ

  1. Державні університети починають боротися за підвищення плати за навчання

Business Daily Africa

Проректори ЗВО Кенії подали петицію про підвищення плати за навчання в державних університетах в рамках останніх зусиль, спрямованих на те, щоб утримати установи на плаву.

У доповідній записці Міністерства освіти розкривається прагнення вищого університетського керівництва переглянути плату за навчання на наступному наборі на перших курсах у бік підвищення.

https://www.businessdailyafrica.com/bd/corporate/universities-launch-fresh-push-to-triple-tuition-fees-3970632

  1. Проректори закликають створити окреме міністерство для університетів

The Star

Керівники університетів Кенії хочуть, щоб уряд створив окреме Міністерство університетської освіти та досліджень, щоб зробити сектор повністю незалежним.

Пропозиція прозвучала під час першої міжнародної щорічної конференції з управління державними університетами в Момбасі. На ній були присутні кілька проректорів державних університетів.

У комюніке, зачитаному програмним координатором конференції Ндірангу Кіоні, проректори вказали на втручання інших зацікавлених сторін. “Проблема полягає в надмірній зарегульованості університетів. Наше рішення – створення окремого міністерства, яке буде займатися питаннями університетів”, – сказав Кіоні.

https://www.the-star.co.ke/news/2022-09-26-vcs-demand-universities-ministry/

  1. Чи зможе робоча група президента Руто з питань освіти провести дієві реформи?

University World News

Уряд Кенії створив комітет для перегляду системи освіти в країні і вироблення рекомендацій, які сприятимуть соціальній справедливості і кращій підготовці молоді зі знаннями, навичками і досвідом, необхідними для участі в навчальній діяльності, що сприятиме підвищенню якості їхнього життя.

З цією метою Президентській робочій групі з питань реформування освіти було доручено протягом шести місяців провести всебічний огляд навчальної програми, що базується на компетентностях, базової освіти, а також технічної та університетської освіти в країні.

Комітет також надасть рекомендації щодо започаткування діяльності національного відкритого університету, модель якого буде запозичена в Університету Південної Африки, або UNISA, першого у світі університету, який пропонує виключно дистанційну освіту.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221003132248801

НІГЕРІЯ

  1. Уряд Нігерії ліцензує нову профспілку академічного персоналу

University World News

Очевидно, прагнучи ослабити вплив Профспілкиі викладачів університетів (Academic Staff Union of Universities – ASUU), уряд Нігерії офіційно зареєстрував фракційну профспілку викладачів – Конгрес викладачів університетів (Congress of University Academics – CONUA).

Офіційне визнання урядом CONUA відбулося на тлі тривалого страйку ASUU, який призвів до закриття федеральних і державних університетів протягом близько восьми місяців.

Страйк розпочався після того, як федеральний уряд не виконав низку домовленостей, досягнутих між двома організаціями ще у 2009 році, що було охарактеризовано ASUU як невиконання федеральним урядом.

Серед вимог профспілки – збільшення фінансування для відродження державних університетів, університетська автономія, виплата зароблених академічних надбавок та заборгованості по просуванню по службі.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221005210924696

  1. Боротьба з фальшивими професорами

The Guardian

Більшість університетів у всьому світі стикаються з проблемами академічної корупції, тому нещодавня директива Національної комісії університетів (NUC) Нігерії для віце-канцлерів скласти вичерпний список повних професорів у відповідних навчальних закладах на основі повідомлень про фальшивих професорів стає очевидною.

В останній директиві комісія повідомила, що отримала листування від офісу секретаря уряду Федерації про необхідність перевірити фальшивих професорів в нігерійських університетах.

https://guardian.ng/features/nuc-and-battle-against-fake-professors-in-varsities-2/

  1. Нігерійці їдуть до Великобританії, скориставшись перевагами студентської візової політики

University World News

Нова політика Сполученого Королівства щодо робочих віз після навчання стала популярною серед нігерійських студентів, які прагнуть іммігрувати до цієї країни назавжди. Великобританія тепер дозволяє іноземним студентам з візою для навчання залишатися в країні принаймні протягом двох років після закінчення навчання.

Студентська віза Великобританії також дозволяє членам сім’ї подати заявку на імміграцію як утриманцям. Власникам студентської візи, включно з аспірантами денної форми навчання та в деяких інших особливих випадках, дозволяється вказати чоловіка/дружину, партнера або дитину віком до 18 років як утриманців.

З 2012 по 2017 рік кількість іноземних студентів з Нігерії у Великобританії скоротилася на 27%. Але у 2019 році Великобританія запустила нову стратегію міжнародної освіти.

З точки зору цієї стратегії, Нігерія була вказана як одна з п’яти пріоритетних країн, які мали бути зосереджені в зусиллях із залучення персоналу, фінансування та нових шляхів імміграції. Цю стратегію було переглянуто у 2021 році.

У жовтні 2020 року Великобританія запровадила студентську візу з метою відкрити свої кордони для більшої кількості іноземних студентів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221024013216138