Березень / Март 2019

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Березень 2019 р.

Анотації статей:

За матеріалами University World News, EIN Newsdesk, Premium Times, CNB Africa, Daily Post, Mmegi Online, Daily Trust, ZNBC

  1. Країни Південної Африки підтримують значення STEM для індустріалізації

(University World News)

В Зімбабве відбулась перша регіональної конференція Південноафриканського співтовариства з розвитку (SADC), в якій взяли участь проректори,  декани технічних факультетів, політики, міністри освіти, всього 150 делегатів.

Міністр вищої та професійної освіти Зімбабве Амон Мурвіра, сказав, що сучасні системи освіти та університети повинні робити свій внесок до поліпшення якості життя. Тому необхідно змінити структуру системи освіти, щоб зробити STEM ефективною для індустріалізації. “STEM, що практикується і діє в потрібному середовищі, завжди викликає індустріалізацію”, – сказав він.

Щоб задовольнити четверту індустріальну революцію в SADC, людський ресурс майбутнього повинен бути ознайомлений з новими технологіями в ряді таких галузей, як робототехніка, штучний інтелект, нанотехнології, квантові обчислення, великі дані, біотехнологія, бездротова технологія п’ятого покоління, 3D друк .

Конференція також закликала до інтернаціоналізації вищої освіти в регіоні шляхом заохочення мобільності студентів і співробітників і співпраці університетів. Внутрішньо- та міжвузівське співробітництво розглядається як один з ключових результатів для досягнення регіонального порядку денного через розвиток навичок високого рівня.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20190301090038750

 

  1. Ангола і Румунія будуть співпрацювати

(EIN Newsdesk)

Віце-прем’єр-міністр Румунії Ана Бірчал висловила в Луанді намір своєї країни відновити співпрацю з ангольською владою, зокрема у сфері освіти і торгівлі.

Під час зустрічі Ани Бірчал з главою ангольської держави Жоао Лоренсо сторони проаналізували підтримку Анголи Румунією щодо включення до складу постійних членів Ради безпеки ООН.

https://education.einnews.com/pr_news/478901251/angola-romania-to-re-launch-cooperation

  1. Ангола / Фінляндія: співпраця у сфері вищої освіти

(EIN Newsdesk)

Міністр освіти Анголи Марія до Росаріо Самбо виступала у Луанді на зустрічі з міністром закордонних справ Фінляндії Тімо Сойні в рамках його візиту до Анголи.

Сторони домовилися про те, що Міністерство вищої освіти, науки, технологій та інновацій (MESCTI) буде співпрацювати з Посольством Фінляндії в Анголі щодо створення  угоди про співробітництво у сфері вищої освіти.

Міністр підтвердила зацікавленість у тому, щоб дозволити деяким випускникам навчатися в фінських університетах згідно щорічної програми направлення 300 випускників для навчання в кращих університетах світу.

На зустрічі також обговорювалася підтримка Фінляндії щодо вдосконалення інноваційної системи країни з інтеграцією вищих навчальних закладів і компаній, а також створення умов для співпраці між ангольськими дослідницькими установами та розробниками з Фінляндії для реалізації спільних науково-дослідних програм.

http://education.einnews.com/article/479093114?lcf=eG8zt30RHq4WcGF5PkFdHg%3D%3D&pg=8 

 

  1. Університети повинні сприяти розвитку Африки

(University World News)

Саміт з питань вищої освіти в Африці, що проходив в Дакарі, Сенегал, 10-12 березня 2019 року, продемонстрував об’єднання зусиль для досягнення загального консенсусу щодо ролі університетів Африки в розвитку континенту.

Саміт узгодив 10 принципів, серед яких сприяння науковим дослідженням та інноваціям світового рівня; доступ, справедливість і підзвітність; інституційна автономія та академічна свобода; посилення зв’язків із суспільством, економікою та роботодавцями.

Залишається величезним викликом, як керівники африканських університетів можуть перевести ці принципи в плани, політику та програми та ефективно їх впровадити.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20190311092628883 

  

  1. Інновації при здачі екзаменів (Нігерія)

(Premium Times)

Напередодні уніфікованого іспиту вищого рівня, Рада спільного вступу та зарахування Нігерії оголосила про впровадження у свою діяльність таких інновацій:

  • створено «надійний тематичний банк з одним мільйоном запитань по кожній темі»;
  • розроблені окремі показники оцінювання для людей з фізичними вадами (слуху, зору);
  • об’єднано інформацію від усіх центрів, які реєструють кандидатів;
  • біометрична верифікація буде єдиним способом допуску кандидатів до екзаменаційних центрів.

https://www.premiumtimesng.com/news/more-news/320872-jamb-introduces-innovations-for-2019-utme.html  

 

  1. Амбітний план підготовки 3 млн підприємницьких лідерів (Руанда)

(CNB Africa)

Закінчилось навчання по курсу МВА в Університеті Африканського лідерства (АЛУ). Майже 50 випускників  пройшли ретельну підготовку і, як очікується, до 2035 року виконуватимуть місію АЛУ по підготовці 3 млн етичних та підприємницьких лідерів.

https://www.cnbcafrica.com/videos/2019/03/19/africa-leadership-universitys-ambitious-plan-to-create-3-million-entrepreneurial-leaders-on-track/

 

  1. Уряд закрив три ВНЗ (Нігерія)

(Daily Post)

Після невиправданого знищення державної власності розгніваними представниками громадськості в м. Ілесі, губернатор штату Осун Адегбоега Ойетола наказав закрити три вищі навчальні заклади – Державний коледж освіти Осуна, Державний коледж охорони здоров’я Осуна,  і Державний технологічний коледж Осуна.

http://dailypost.ng/2019/03/19/govt-shut-three-universities-reasons/

 

  1. Міністр закликає до інвестицій в науку, науково-дослідні роботи (Ангола)

(University World News)

Ангольський міністр Фредеріко Кардосо закликав університети інвестувати в наукові дослідження для сталого розвитку та розвитку нових технологій.

Кардосо заявив, що, наукові дослідження та технологічні інновації повинні бути пов’язані з виробничим процесом під керівництвом держави, причому приватний сектор бере участь у фінансуванні своїх власних установ, фінансує науково-дослідну діяльність і встановлює державно-приватне партнерство, сказав Кардосо.

Важливо перетворити університети та інші вищі навчальні заклади на справжні стовпи національної інноваційної системи, якщо вони хочуть домогтися успіху в економічному зростанні, заснованому на міжнародній торгівлі інтенсивними товарами та послугами, заснованими на знаннях.

Ангола має 24 державні та 55 приватних вищих навчальних закладів, а у 2018 році 261 214 студентів пройшли вищі навчальні заклади, повідомляє ANGOP.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20190305091939900 

 

  1. Роль африканських університетів як партнерів розвитку

(University World News)

У 21-му столітті африканські університети повинні перейти на нову роль партнерів з розвитку, щоб узаконити своє існування, підвищити значимість, посилити зв’язки з суспільством і економікою та використовувати африканський розвиток. Іншими словами, африканські університети повинні перейти від статусу символів до інструментів національного розвитку.

Роль партнерства буде, головним чином, консультативна, включаючи дослідження та розповсюдження інформації для уряду та суспільства, а також для випускників з відповідними навичками, знаннями та правильною схильністю внести значний внесок у африканське суспільство та економіку.

Африканські університети повинні вміти оцінювати та визначати політичні, економічні та соціальні потреби та прагнення суспільств, в яких вони закладені. Таку інформацію слід використовувати для трьох основних цілей: (1) розробка навчальних курсів і програм; 2) проведення емпіричних досліджень; (3) обмін інформацією з урядом та іншими інституціями розвитку.

Після того, як процес оцінювання буде виконано належним чином, деякі академічні програми та курси повинні бути усунені як нерелевантні, а нові замінені. Відповідно до цієї функції, академічні курси та програми, що імпортуються ззовні, повинні бути ретельно відрегульовані та адаптовані до африканського соціального, політичного та економічного середовища.

Африканські університети часто стверджують, що їх основною метою є виробництво людського капіталу для розвитку Африки. Це пов’язано з великою метою, за яку африканські уряди часто створюють університети – так що вони можуть відігравати першочергову роль у вирішенні проблеми бідності, соціальної дисфункції, низької продуктивності, безробіття, неграмотності, погіршення стану здоров’я та екології.

Розвиток партнерства з урядом передбачає співпрацю між двома інституціями. Це не схоже на стару модель відносин, коли уряд надає фінансування та регулювання для університетів. Швидше, це вулиця з двостороннім рухом, де університети також надають наукові звіти, що містять висновки, аналізи та рекомендації.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20190325145917781

 

  1. Партнерство п’яти університетів

(University World News)

Нове партнерство за участі державного Університету штату Північна Кароліна в США і ще чотирьох з країн Африки спрямоване на залучення студентів до інституцій для «активних досліджень», щоб знайти рішення постійних глобальних проблем, таких як нестача продовольства, проблеми зі здоров’ям та наслідки зміни клімату.

Партнерство, що фінансується Фондом Білла та Мелінди Гейтс з початковим фінансуванням 14 млн USD, об’єднує команди Університету штату Північна Кароліна, Університету Макерере, Університету Гулу та Університет науки і техніки Мбарара в Уганді та Університету Маунт Кенія у Кенії.

Університети мають величезну відповідальність вивести континент з бідності, а партнерство є величезною можливістю для досягнення цього.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=201903271018593

 

  1. Huawei підтримує студентів Ботсвани

(Mmegi Online)

Міністерство транспорту та зв’язку разом з китайським посольством в Ботсвані направили 10 студентів з Ботсвани до Китаю для навчання в компанії Huawei, провідного світового постачальника ІКТ-рішень згідно з програмою Seeds for the Future.

Студенти поїдуть до Китаю на двотижневе навчання з ІКТ у глобальній штаб-квартирі Huawei в Шеньчжені, Китай, де вони отримають практичний досвід щодо сучасних ІКТ-технологій і рішень, включаючи Cloud, Big Data, IoT та Smart Cities.

Huawei співпрацює з Ботсванським відкритим університетом (BOU) і працюватиме з більшою кількістю коледжів і університетів у створенні авторизованої інформаційної та мережевої академії Huawei (HAINA), проводить навчальні курси і видає промислово визнані сертифікати для підвищення конкурентоспроможності студентів на ринку праці.

http://www.mmegi.bw/index.php?aid=80280&dir=2019/march/29

 

  1. NUC переглядає навчальні плани університетів (Нігерія)

(Daily Trust)

Виконавчий секретар Національної комісії університетів (NUC), професор Абубакар Рашид заявив, що в даний час комісія переглядає навчальні плани університетів, щоб поліпшити якість системи та готувати випускників, конкурентоспроможними на світовому рівні.

https://www.dailytrust.com.ng/nuc-reviewing-university-curriculum-ex-sec.html

 

  1. Не можна реєструвати університети, які не мають належного персоналу (Замбія)

(ZNBC)

Міністр вищої освіти Нканду Ло звернулась до Управління вищої освіти з вимогою, щоб всі коледжі та університети мали кваліфікованих викладачів та адекватну інфраструктуру до початку їх реєстрації.

Виступаючи під час запуску стратегічного плану Управління вищої освіти 2018-2021, професор Луо також закликала Управління нагадувати установам, що вони повинні підтримувати високі стандарти професіоналізму, якщо країна прагне досягти соціально-економічного розвитку.

Вона також наголосила на необхідності забезпечення зайнятості викладачів відповідно до їх кваліфікації на різних рівнях освіти.

https://www.znbc.co.zm/dont-register-universities-with-the-right-staff/