Червень 2022 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Червень 2022 р.

За матеріалами: University World News, Times Higher Education, Echoroukonline, Msn, News Ghana, GRAPHIC ONLINE, Joy Online, The PIE News, AA, Namibian Economist, Daily Trust , IOL, The Sitizen

АФРИКА

  1. ARUA ставить за мету розвиток наукових досліджень

University World News

Альянс африканських дослідницьких університетів (ARUA) розпочав втілення стратегічного плану на період 2022-2027 років як основу для збільшення внеску африканського континенту в глобальні передові дослідження до 5% протягом 10 років.

Альянс активно займається позиціонуванням дослідницьких університетів на континенті та розглядає ключову роль сектору вищої освіти в інформуванні та виконанні цілей щодо освіти та розвитку Програми Африканського Союзу на період до 2063 року.

Стратегія має чотири основні напрямки: розширені дослідження, розширене та покращене навчання та підтримка випускників, посилення інституційного потенціалу для управління дослідженнями та пропаганди досліджень.

Маючи метою покращення підготовки аспірантів, ARUA хоче, щоб університети мали мінімум 75% замість 45% академічних співробітників в якості академічного персоналу протягом 10-річного періоду, що допоможе у розвитку якісних випускників PhD для інших африканських університетів.

Інші стратегічні цілі включають розвиток міцних зв’язків між дослідницькими університетами-членами, промисловістю та іншими виробничими секторами, та забезпечення достатнього рівня фінансування досліджень в Африці національними урядами та міжнародними агентствами.

Серед проблем згадуються неадекватні чи погані засоби та інфраструктури, неадекватне чи погане обладнання та неадекватні чи погані людські ресурси, що пов’язане зі старінням, а також відтоком мізків, причому зазначається, що існує дуже мало можливостей для нарощування та утримання потенціалу та обмежені можливості для отримання грантів на дослідження.

Одним із важливих напрямків діяльності є мобілізація ресурсів для створення додаткових дослідницьких кластерів або центрів передового досвіду по всій Африці як в університетах ARUA, так і в інших закладах вищої освіти.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220608191209159

  1. Відомий журнал відхиляє статті, які виключають африканських дослідників

University World News

За словами старшого виконавчого редактора д-ра Сабіни Клейнерт, шановний світовий медичний журнал The Lancet продовжуватиме відхиляти статті з даними з Африки, які не визнають африканських співробітників, в інтересах розбудови африканських досліджень і сприяння чесності, справедливості та справедливості в дослідницькій співпраці.

Журнал прийняв рішення після того, як натрапив на рукописи, надіслані дослідниками з-за меж Африки, і з даними, зібраними з континенту, але без згадки чи визнання жодного африканського співробітництва, повідомила вона на 7-й Всесвітній конференції з питань доброчесності досліджень (WCRI 2022), що відбулася у Кейптауніі з 29 травня по 1 червня.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220603115640789

  1. Запущена перша континентальна дослідницька мережа

University World News

Офіційно запущено African Research Integrity Network (ARIN), партнерство для просування етичних дослідницьких практик на всьому континенті, у вівторок після багатьох років роботи як неформальний колектив практиків. Ця робота дуже потрібна в Африці, яка, поряд з деякими іншими регіонами, стикається з величезними проблемами з цілісністю досліджень.

Мережа підтримуватиме і сприятиме впровадженню та дотриманню етики в дослідженнях, а також залучатиме членів як з університетів, так і з невикладацьких установ.

Згідно зі своєю конституцією, вона працюватиме з тимчасовими посадовими особами, багато з яких є членами-засновниками, серед яких є професіонали з питань науки та етики, заявив організатор мережі Френсіс Комбе на 7-й Всесвітній конференції з доброчесності досліджень, організованій Університетом Кейптауна в Південній Африці. з 28 травня по 1 червня.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220601164655365

  1. Трансдисциплінарне співробітництво має вирішальне значення для майбутнього науки

University World News

Заклики до інвестування в трансдисциплінарні дослідження в Африці з метою досягнення прогресу в науці та інноваціях як інструментів для вирішення проблем, що перешкоджають соціальній та економічній трансформації континенту, домінували в роботі Конгресу досліджень та інновацій сталого розвитку (SRI2022).

Змішаний конгрес, який проходив у кампусі Університету Преторії, Південна Африка.

Учасники конференції також почули, що необхідно прискорити співпрацю, як всередині Африки, так і з зовнішніми суб’єктами, відзначивши, що Африці необхідно терміново застосувати науково обґрунтовані заходи для вирішення своїх найнагальніших проблем.

Дослідницьке співтовариство в Африці також потребувало підтримки від політиків, щоб знайти стійкі рішення, які, серед інших проблем, вирішують зміни клімату, соціальні проблеми, продовольчу безпеку, покращення здоров’я та погіршення стану навколишнього середовища.

Оскільки дослідники з усієї Африки робили все можливе, щоб наука та інновації були в центрі процесів розвитку, уряди поступово починали розуміти важливість інновацій, які вирішують безпосередні проблеми, з якими стикаються громади.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220623082110454

  1. Зменшення допомоги африканській вищій освіті викликає занепокоєння

Times Higher Education

У звіті ЮНЕСКО говориться, що велика частка фінансування спрямовується на стипендії у відносно багатих країнах

Зменшення частки допомоги вищій освіті, спрямованої в Африку за останні 20 років, є «великою проблемою», яку терміново потрібно вирішити у світлі зростання молодіжного населення континенту, попереджають.

Коментарі йдуть за звітом ЮНЕСКО, який показав, що частка офіційної допомоги розвитку для вищої освіти (TE ODA), що надходить до Африки, була нижчою за п’яту частину (18 відсотків) у 2019 році, у порівнянні з 31 відсотком. центів у 2002 році.

У той же час у звіті йдеться про те, що країни із середнім рівнем доходу отримали близько 70% такої допомоги у 2019 році, що набагато більше, ніж частка країн із найнижчим рівнем доходу (12%). Китай сам по собі отримав 8% третинної допомоги, хоча сам він також стає значним донором.

https://www.timeshighereducation.com/news/falling-african-share-tertiary-education-aid-great-concern

  1. Можливості роботи після навчання стимулюють мобільність студентів

University World News

За даними ринкової аналітичної фірми ICEF Monitor, багаторічна привабливість іноземних студентів із країн Африки на південь від Сахари до якісних університетів країн-членів Європейського Союзу та їхніх колег у Сполучених Штатах і Канаді включає бажання отримати роботу в приймаючих країнах. набір іноземних студентів.

ICEF Monitor каже, що багато іноземних студентів із країн Африки на південь від Сахари пов’язують своє навчання з недоліками в навичках ринку праці в таких країнах, як Канада, Сполучені Штати, Велика Британія, Франція та Австралія.

Хоча очікувалося, що середовище віртуального навчання, створене через COVID-19, сприятиме віртуальній академічній мобільності без виїзду з країни походження, більшість іноземних студентів у країнах Африки на південь від Сахари вважають за краще навчатися в кампусах за кордоном.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022052311142459

  1. Вища освіта має «терміново» підготувати експертів зі зміни клімату

University World News

Африканські університети мають відігравати певну роль у підготовці випускників, які володіють необхідними навичками з адаптації до клімату та пом’якшення його наслідків, щоб допомогти підприємцям і політикам зрозуміти, що вони пов’язані зі зміною клімату.

За словами Гарета Філіпса, керівника відділу зі зміни клімату та зеленого зростання Африканського банку розвитку (АБР), це допоможе у прийнятті рішень та сприятиме участі в новій зеленій економіці.

Континент відстає щодо зеленої економіки, оскільки у нього мало експертів, сказав Філліпс в інтерв’ю на полях щорічних зустрічей AfDB 2022, що відбулися у травні в Аккрі, Гана.

Філліпс сказав, що існує величезний попит на дослідження, пов’язані з Африкою. Забезпечення коштів для створення курсів, які призведуть до даних для цих звітів, має займати перше місце в порядку денному африканських урядів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220529170126107

  1. Програма ARISE: дослідники отримають гранти до 500 тис. € кожен

University World News

Програма Африканської дослідницької ініціативи для досягнення вдосконалення науки (ARISE) на суму 25 мільйонів євро, яка збирає близько 1000 заявок на 40 грантів, була запущена із закликом до грантоотримувачів проводити дослідження світового класу, які допоможуть: не тільки вирішують проблеми розвитку континенту, але й впливають на світ.

Пілотна програма є результатом партнерства між Африканським Союзом (АС) та Європейським Союзом (АС) з Африканською академією наук (ААН) як виконавчим органом, і в загальній складності буде 44 (на чотири більше, ніж передбачено). 40 грантів), стипендіати отримують гранти на суму до 500 тис. кожен протягом найближчих п’яти років.

Дослідження буде зосереджено на чотирьох пріоритетних сферах, попередньо узгоджених між партнерами на високорівневому політичному діалозі між АС та ЄС щодо науково-технічних та інноваційних форумів – громадське здоров’я, зелений перехід, інновації та технології та розбудова наукового потенціалу.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220616075005297

  1. У новій книзі досліджується докторська підготовка по всьому континенту

University World News

Африканські університети розширюють і удосконалюють навчання в докторантурі, щоб стимулювати розвиток та інновації; створити обґрунтовану базу знань, обладнану для вирішення місцевих проблем і чітко відповідати потребам Африки, а також контексту.

Це одне з головних повідомлень, яке випливає з нової книги «Докторська підготовка та вища освіта в Африці», яка була опублікована в травні.

Книгу відредагували Крістін Шерер, академічний координатор ранньої кар’єри та рівних можливостей у кластері передового досвіду «Africa Multiple» в Університеті Байройта, Німеччина, та Радхамані Сорьямурті, професор соціології в Університеті Квазулу-Натал, Південна Африка та науковий співробітник Департаменту науки та інновацій-Національний дослідницький фонд (DSI-NRF), Центр передового досвіду в наукометрії та науково-технічній та інноваційній політиці, або SciSTIP, Університет Стелленбоша, Південна Африка.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022062121482772

  1. Дії для захисту науковців на тлі загроз академічній свободі

University World News

Організації, які беруть участь у демократичному розвитку Африки, повинні підтримувати захист академічної свободи та ризикованих науковців, що дуже важливо, враховуючи зв’язок між академічною свободою, академічною еміграцією та демократією.

Ця рекомендація виходить на тлі, коли напади на академічну свободу в університетах Африки вищі, ніж у будь-якому іншому регіоні, а під час карантину COVID-19 ситуація була ще гіршою.

Про це йдеться у звіті від 25 травня під назвою «Напади на науковців – загроза демократії в Африці: зв’язок між зниженням академічної свободи та стагнацією демократії», опублікованому Інститутом Північної Африки (NAI).

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220529203229956

  1. Заходи, що пропонуються для боротьби з безробіттям серед молоді

University World News

Представники молоді з 18 арабських держав Близького Сходу та Північної Африки, які страждають від високого рівня безробіття серед молоді, визначили заходи для зміцнення зв’язків між навчанням і ринком праці. Ці заходи тягнуть за собою подолання вузьких місць, які заважають молодим людям, особливо найуразливішим, набути ринкових навичок для роботи та життя.

Ці заходи були прийняті на регіональній нараді високого рівня з питань навчання молоді, підвищення кваліфікації, соціальної інтеграції та переходу до гідної роботи, яка відбулася в Аммані, Йорданія, 23-24 травня 2022 року.

Зустріч була спільно організована чотирма агенціями ООН, Міжнародною організацією праці (МОП), Програмою розвитку ООН або ПРООН, Фондом ООН у сфері народонаселення (ЮНФПА) та Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) при Арабській Проблемна коаліція штатів у справах підлітків та молоді.

Участь взяли Алжир, Джібуті, Єгипет, Лівія, Марокко, Туніс, Сомалі, Судан, Ірак, Йорданія, Кувейт, Ліван, Оман, Палестина, Катар, Саудівська Аравія, Сирія та Ємен.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220607145335660

  1. Африканські центри передового досвіду хочуть забезпечити собі довголіття

University World News

Центри передового досвіду Східної та Південної Африки (ACEII), що базуються в університетах восьми  країн – Ефіопії, Кенії, Малаві, Мозамбіку, Руанди, Танзанії, Уганди та Замбії – з моменту початку проекту в 2016 році проводять різні заходи для збору коштів та виживання.

Щоб гарантувати свою стійкість, 24 центри,  фінансовані Світовим банком, зібрали загалом 21 мільйон доларів США для фінансування різних ініціатив, щоб забезпечити їх роботу після грудня 2023 року, коли фінансування Світового банку офіційно закінчиться.

Але кошти, які були отримані на даний момент, в основному надходять від зовнішніх фінансувальників, незважаючи на зобов’язання африканських урядів витрачати щонайменше 1% свого ВВП на дослідження та інновації.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022060813434745

АЛЖИР

  1. Алжир прагне стати «столицею африканських інновацій»

Echoroukonline

Алжир стимулює використання технологічних засобів, які надали йому нові можливості для досягнення економічного та соціального розвитку, що відбувається шляхом зміцнення сфери цифрової інтеграції та заохочення створення відповідного цифрового середовища для компаній, що розвиваються в цілому. Про це заявив у Комісар з питань освіти, науки, технологій та інновацій Африканського Союзу професор Мохамед Белхосін у своїй промові при відкритті Африканського саміту з питань цифровізації та нових підприємств в Алжирі.

«Аналіз багатьох показників показав, що Алжир зосередився на трьох взаємопов’язаних питаннях, а саме покращенні управління сектором інформаційно-комунікаційних технологій при прискоренні технологічного розвитку, подібно до інтенсифікації використання та популяризації оцифровки в деяких державних секторах для початку, особливо в період пандемії коронавірусу, яка суттєво вплинула на економічні та медичні установи через закриття та заходи соціального дистанціювання.

https://www.echoroukonline.com/algerias-aspirations-to-become-capital-of-african-innovation

  1. Щоб зупинити «відтік мізків» студентів необхідні інвестиції у вищу освіту

Msn

Дослідження, проведене бізнес-групою Majid Al Futtaim і McKinsey, показало, що 8% студентів університетів у світі є вихідцями з Близького Сходу, Північної Африки та Пакистану, але там знаходяться лише 1,5% найкращих університетів.

Нестача якісних університетів на Близькому Сході та в Північній Африці разом із занепокоєнням щодо майбутніх перспектив працевлаштування спричиняє «відтік мізків» талантів із регіону, попереджається у звіті.

Відповідно до звіту, відносна нестача вищих закладів для задоволення потреб найяскравіших регіонів призвела до того, що багато людей «виїхали навчатися за кордон, а в багатьох випадках не поверталися додому».

Доктор Фредерік Шнайдер, економіст і викладач Університету Бірмінгема в Дубаї, який досліджує проблеми, пов’язані з освітою та населенням у регіоні, сказав, що деякі країни рухаються до зміцнення своїх освітніх систем, щоб утримати працівників майбутнього. Але Алжир, Туніс, Марокко все ще не мають коштів і можливостей, щоб забезпечити освіту всіх цих людей у ​​своїх країнах.

https://www.msn.com/en-ae/news/middleeast/higher-education-investment-needed-to-halt-middle-easts-student-brain-drain/ar-AAYczmT

ГАНА

  1. Гана підвищить кількість студентів вишів

News Ghana

Віце-президент д-р Махамуду Бавуміа зауважив, що політичні реформи Гани, спрямовані на усунення бар’єрів на шляху до освіти, особливо на вищому рівні, мають досягти швидкого соціально-економічного зростання.

За його словами, переконання уряду ґрунтувалося на уроках шляхів розвитку регіонів і країн у всьому світі, які вказували на наявність зв’язку між вищою освітою та економічним зростанням.

«Політика полягає в тому, щоб розвивати прогрес, досягнутий на даний момент, і розширювати можливості для молоді отримати доступ до вищої освіти», – заявив він під час запуску «Політики позик для студентів без гарантів» у Кумасі.

Політика зобов’язує ганських студентів вищих навчальних закладів отримати доступ до цільового фонду студентських позик без будь-якого поручителя, і тепер вони можуть подати заявку на отримання позики за допомогою картки Ghana Card, отримавши вступ для навчання в акредитованому вищому навчальному закладі.

https://newsghana.com.gh/ghana-to-raise-tertiary-education-enrolment-veep/

  1. Національна система рейтингу закладів вищої освіти

GRAPHIC ONLINE

Комісія вищої освіти Гани (GTEC) розпочала процес створення національної системи рейтингу для вищих навчальних закладів.

Очікується, що система рейтингу, яка має слугувати інструментом для досягнення досконалості, запрацює наступного року після залучення зацікавлених сторін і схвалення.

Генеральний директор GTEC, професор Мохаммед Саліфу, який оголосив про це під час інформування ЗМІ щодо нового Закону про освітні органи 2020 року (Закон 1023) в Аккре, пояснив, що «закон передбачає, що ми розробимо індивідуальний недорогий система рейтингу, яка ранжуватиме наші установи на основі передумов продуктивності, які ми їм надаємо».

https://www.graphic.com.gh/news/education/national-ranking-system-for-tertiary-institutions-in-the-offing.html

  1. MTN Foundation запускає стипендію Bright Scholarship Reloaded для підтримки студентів вищих навчальних закладів

Joy Online

Фонд MTN Ghana запустив другу акцію Bright Scholarship Award під назвою «Bright Scholarship Reloaded» для підтримки потребуючих та успішних студентів у державних вищих навчальних закладах та професійно-технічних школах.

MTN Bright Scholarship Reloaded – це доповнення до стипендії MTN Bright, яка була запущена в 2018 році. Метою програми є допомога студентам у виконанні їхніх фінансових зобов’язань.

Стипендії покриватимуть вартість навчання, проживання, стипендію та ноутбук. Фонд призначатиме 100 стипендій щороку протягом трьох років, які закінчуються в 2024 році.

https://www.myjoyonline.com/mtn-foundation-launches-bright-scholarship-reloaded-to-support-tertiary-students/

  1. Конфлікт між роботою і сім’єю пророкує кар’єрний шлях жінок-академіків

University World News

Традиційні гендерні норми є основною перешкодою для жінок, які роблять академічну кар’єру, оскільки вони впливають на те, що інші люди думають, що жінка може робити або повинна робити, а також тому, що жінки, у багатьох випадках, усвідомили ці гендерні норми та поділилися ними, відповідно до дослідження, опубліковане в журналі Higher Education Research & Development.

У дослідженні «Чому жінки відмовляються від академічної кар’єри у вищих навчальних закладах Гани? Наслідки для політики та практики». висвітлюються ключові наслідки політики вищої освіти (ВО) щодо зайнятості жінок у Гані. Дослідники відзначають, що Гана, одна з найперших процвітаючих демократій Африки, прийняла кілька заходів національної політики для сприяння гендерній рівності та скорочення гендерної нерівності щодо участі робочої сили.

Дослідники вважають, що представництво жінок та показники гендерної рівності мають бути національним та інституційним пріоритетом. Крім того, дослідники виступають за стратегію забезпечення того, щоб проблеми жінок були інтегровані у функціонування академічних установ і щоб жінки отримували однакову користь.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220605202456397

ЕФІОПІЯ

  1. Елітні школи планують забезпечити вищу освіту зірковими учнями

University World News

Уряд Ефіопії планує створити систему до 50 елітних шкіл-інтернатів, які спочатку забезпечуватимуть існуючі університети добре освіченими студентами віком від 18 років, але пізніше можуть запропонувати курси вищої освіти.

Він розробив програму побудови цих шкіл у найближчі п’ять років по всій країні. Метою було б зібрати та виховати талановитих студентів з метою розвитку майбутніх лідерів у різних секторах у наступні десятиліття.

Високопоставлений чиновник міністерства освіти Ефіопії сказав University World News, що його початкова мета — надати якісних кандидатів для сектору вищої освіти Ефіопії, повернувши назад зниження якості студентів, яке спостерігалося в останні роки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220522222451598

КЕНІЯ

  1. Фінансування університетів скорочено на 20%, вся увага – на ТПО

University World News

Кенія здійснила подальше скорочення фінансування державних університетів на фінансовий рік, що починається з липня 2022 року, оскільки кількість студентів продовжує падати.

Національне казначейство у звіті про бюджет на майбутній фінансовий період зазначило, що виділено $793 млн у порівнянні з $1,003 млрд, виділених на поточний фінансовий рік, скорочення склало 20%.

Університети вимагали від уряду $1,8 млрд доларів у своїх бюджетних планах. За останні два роки дефіцит фінансування державних університетів зріс більш ніж удвічі, що свідчить про ще більш важкі дні для закладів, які не мають грошей.

Державні університети в значній мірі покладаються на державні субсидії для здійснення своєї діяльності. Проте державна подушна плата наразі охоплює лише 57% учнів замість 80%. Цей розподіл використовується в основному для виплати заробітної плати персоналу, залишаючи мало або зовсім не фінансуючи для підвищення якості.

Бюджетні скорочення відбулися після того, як дані показали, що кількість вступників до державних вишів скоротилася вперше за три роки, з 452 089 у минулому році до 448 482 у поточному.

Нестача фінансування призведе до того, що більшість закладів не зможуть залишитися на плаву, оскільки суми, виділеної урядом, недостатньо для покриття їхніх витрат у світлі збільшення кількості студентів.

Донедавна університети компенсували нестачу в державних виплатах, збільшуючи дохід від зарахування студентів, які фінансуються самостійно, на раніше прибуткові паралельні програми отримання ступеня. Але за останні три роки відбулося різке зниження кількості студентів, які фінансуються самостійно, оскільки уряд знизив вимоги до вступу для випускників середніх шкіл, щоб вступати до університетів.

Разом з тим, все більше і більше учнів віддають перевагу технічним коледжам, а не університетам, дані Статистичного бюро Кенії показали, що за цей період кількість студентів зросла на 22% і досягла 265 095 з 217 440, що є найбільшим стрибком за останні п’ять років.

У заяві про бюджет Укур Ятані, міністр фінансів Кенії, сказав, що уряд виділив 52 млн USD для студентів ТПО у наступному році, у порівнянні з 48 млн USD в поточному році.

Крім того, на розвиток інфраструктури в цій підгалузі виділено 5,2 млн USD.

Урядові дані показують, що державні університети мають заборгованість перед Податковим управлінням Кенії на загальну суму 190 млн USD.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220526074215923

  1. Депутати відхилили законопроект, спрямований на обмеження автономії університетів

University World News

Парламент Кенії відхилив законодавчу базу, яка надала б секретарю Кабінету міністрів з питань освіти широкі повноваження при призначенні проректорів, заступників проректорів, директорів університетських коледжів і членів університетських рад у державних університетах.

Якби члени парламенту або депутати погодили законопроект про внесення змін до університетів 2021 року, секретар Кабміну отримав би повноваження скасувати призначення, перевести чи звільнити таких посадових осіб і навіть скасувати рішення сенатів і рад університетів.

Для досягнення цієї мети секретар Кабінету міністрів отримав би повноваження призначати та контролювати відбіркові комісії для призначення вищих посадових осіб університету.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220615163658694

МАРОККО

  1. Канада і Марокко прагнуть поглибити зв’язки у сфері вищої освіти

The PIE News

Канадські університети сподіваються поглибити зв’язки з марокканськими колегами, про це говорилось на он-лайн зустрічі, присвяченій 60-річчю встановлення дипломатичних відносин між країнами.

Університети Канади вітали лідерів з 36 марокканських і 25 канадських закладів у спробі «сприяти обміну знаннями та створити середовище співпраці для довгострокового партнерства».

Марокко – це країна, яка є у центрі уваги як для університетів Канади, так і для Міжнародної освітньої стратегії федерального уряду.

https://thepienews.com/news/canada-morocco/

  1. Марокко та Ізраїль підписали угоду про наукові дослідження

AA

Міністр вищої освіти, наукових досліджень та інновацій Марокко Абделлатіф Мірауї та міністр науки і технологій Ізраїлю Оріт Фаркаш-Хакоен чі підписали меморандум про взаєморозуміння в галузі наукових досліджень.

Виступаючи на церемонії підписання в Рабаті, Мірауї сказав, що меморандум про взаєморозуміння сприятиме зближенню та обміну досвідом та досвідом між установами в обох країнах.

Відзначаючи, що ця угода відкриває багатообіцяючі горизонти для двостороннього співробітництва, Фаркаш-Хакоен сказав, що дві країни працюватимуть разом для просування спільних питань у різних сферах шляхом зміцнення співпраці з питань, пов’язаних з відновлюваними джерелами енергії, водними технологіями та наукою, а також охороною здоров’я та клімату. змінити.

https://www.aa.com.tr/en/africa/morocco-israel-sign-agreement-on-scientific-research/259884

НАМІБІЯ

  1. Угода між MTC, NUST та HUAWEI про сприяння дослідженням та технологічним інноваціям

Namibian Economist

MTC, Намібійський університет науки і технологій (NUST) і  HUAWEI уклали тристоронню угоду про співпрацю, щоб сприяти дослідженням, інноваціям, технологічному та підприємницькому досконалості та інтернаціоналізації.

Крім того, співпраця буде зосереджена на професійному розвитку; спільній розробціа навчальної програми; працевлаштування студентів для наукової роботи та підвищення кваліфікації; Студентські екскурсії та польові додатки для сприяння професійному розвитку та зміцненню потенціалу; фінансування; Технологічні дослідження та спільне створення; електронне навчання за допомогою технологій 4IR; Надання та комерціалізація послуг; Кібербезпека, хмарні обчислення та сховища даних.

https://economist.com.na/70930/technology/mtc-nust-and-huawei-ink-agreement-to-promote-research-and-technological-innovation/

НІГЕРІЯ

  1. Нігерійці витрачають величезні суми на навчання за кордоном

University World News

Дев’ять з кожних 10 нігерійських студентів зараз шукають можливості навчатися за кордоном.

Про це йдеться в дослідницькому проекті The Nigeria Market Sentiments and Study Motivations Report 2022, створеному консорціумом, включаючи Університет Сассекса, державний дослідницький університет у Брайтоні, Англія; Culture Intelligence від RED, нігерійського аналітичного центру; і Vive Africa, консалтингова фірма у сфері медіа та комунікацій.

Близько двох третин опитаних студентів цікавилися навчанням у бакалавраті, а решта шукали програми магістратури.

Опитування показує, що інтересу студентів до іноземної освіти сприяють численні фактори.

Сюди входять зростання рівня незахищеності, включаючи бандитизм, тероризм і викрадення людей, нескінченні університетські страйки, високий рівень безробіття серед молоді (42,5%, за даними Національного статистичного бюро Нігерії), жорстокість поліції та постійний рівень недостатнього інвестування у вищу освіту в порівнянні з світові стандарти.

Більше того, доступність варіантів роботи після навчання або навіть постійного проживання додає привабливості для нігерійських студентів, які бажають навчатися за кордоном.

Іншою важливою причиною інтересу молодих нігерійців до іноземної освіти є покращення можливостей працевлаштування в поєднанні з перевагою нігерійських роботодавців до іноземних дипломів.

З 2015 року переважними напрямками для нігерійських студентів є Великобританія, за нею йдуть Сполучені Штати та Малайзія.

Тисячі також навчаються в інших країнах, серед яких Туреччина, Україна, Угорщина, Фінляндія, Кіпр, Італія, Румунія, Франція, Ірландія, Польща, Естонія, Греція, Швеція, Нідерланди та Норвегія.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220530222611861

  1. Нігерія не має успіхів у освіті – ЮНІСЕФ

Msn

Керівник Головного відділу освіти ЮНІСЕФ Саадхна Пандай-Сообраян повідомила, що Нігерія не має успіхів у досягненні Цілі 4 сталого розвитку – якісна освіта.

Про це вона сказала в Абуджі на саміті трансформації освіти, організованому Національною комісією університетів.

Пандемія коронавірусу посилила нестійкість освітніх систем Нігерії, які вже боролися з поганим доступом до якісного навчання та низькою стійкістю до шоку.

Міністр освіти Адаму Адаму зазначив, що навчальна програма, яка розробляється, буде зосереджена на навичках і підприємницькій діяльності, щоб покращити працевлаштування випускників.

Міністр зв’язку та цифрової економіки Іса Пантамі додав: «Суттєвим викликом, який ми маємо в Нігерії, є проблема безробіття, особливо коли йдеться про науку, техніку та технології».

https://www.msn.com/en-xl/africa/other/nigeria-off-track-on-education-unicef/ar-AAYn2eR

  1. Відкрите освітнє сховище містить значні ресурси

Daily Trust

Виконавчий секретар Національної університетської комісії Нігерії (NUC) професор Абубакар Рашид розкрив, що його сховище відкритих освітніх ресурсів (OER), створене в 2017 році, наразі має понад два мільйони OER у формі курсів, конспектів лекцій, підручників, відео, карт, подкастів, презентації конференцій і журнали.

Про це він заявив в Абуджі на дводенному семінарі високого рівня, присвяченому впровадженню OER у вищій освіті Нігерії, організованому комісією у співпраці з Співдружністю навчання.

https://dailytrust.com/153-universities-repository-hosts-over-2-million-open-educational-resources-nuc

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. Стипендії стимулюють освіту в галузі охорони здоров’я, але потребують моніторингу

University World News

Група дослідників виявила, що схеми повернення послуги або стипендії, які провінційні органи охорони здоров’я в Південній Африці використовують, щоб допомогти студентам з неблагополучних сімей здобути освіту в галузі охорони здоров’я, можна покращити, ґрунтуючись на поточних і прогнозованих потребах у сфері охорони здоров’я.

У дослідженні ключових південноафриканських політиків «Чи є стипендії на повернення послуг ефективною інвестицією для створення потенціалу медичних працівників?», опублікованому в PLOS Global Public Health, йдеться: «Хоча більшість бенефіціарів фінансуються на період навчання (у середньому шість років для вивчення медицини в Південній Африці, дев’ять років у Кубі та чотири роки для більшості інших кваліфікацій), деякі бенефіціари можуть отримати фінансування на менші строки, наприклад, на один рік, запропонувавши спонсорство в останній рік навчання».

Зазначаючи, що ці стипендії допомогли подолати нестачу медичних працівників, дослідники, однак, сказали, що вони «часто погано плануються, координуються та контролюються і не підлягають офіційному оцінці».

 «Щоб мати довготривалий ефект, стратегії планування кадрів охорони здоров’я мають бути неспорадичними, довгостроковими та безперервними, з постійним моніторингом та оцінкою, щоб переконатися, що вони сприяють досягненню цих цілей і захищаються від непередбачених наслідків», – сказано в дослідженні.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220531151058354

  1. Південноафриканські університети підвищують репутацію серед роботодавців світу

IOL

За даними глобальних аналітиків вищої освіти QS, Південна Африка має найуспішнішу систему вищої освіти в Африці.

Світовий рейтинг університетів Quacquarelli Symonds за 2023 рік показує, що 90% південноафриканських університетів підвищили свою популярність серед світових роботодавців, піднявшись у рейтингу за цим показником на колосальні в середньому 69 місць. Показник репутації роботодавця QS базується на думці 99 000 глобальних роботодавців і менеджерів з найму.

Подібна, але менш глибока тенденція простежується в академічній репутації. Більше половини південноафриканських університетів покращують цей показник, який базується на експертному висновку 151 000 науковців. Університет Кейптауна також є національним лідером серед науковців і входить до 200 найкращих університетів Південної Африки за цим показником.

https://www.iol.co.za/education/south-african-universities-boost-reputation-among-worlds-employers-3e75a6fe-5a17-4d5e-b06d-f56dc63f3df3

РУАНДА-УГАНДА

  1. Вчені розробляють високотехнологічні інструменти для боротьби із забрудненням у приміщеннях

University World News

Вчені з Університету Руанди в Кігалі та Університету Макерере в Кампалі, Уганда, розробляють цифровий інструмент, який може допомогти сім’ям контролювати забруднення повітря в приміщеннях – інновація, яка може покращити здоров’я та добробут постраждалих громад, а також сприяти до використання більш чистої енергії.

Дані, опубліковані Всесвітньою організацією охорони здоров’я (ВООЗ) у квітні 2022 року, показують, що майже все населення планети (99%) дихає повітрям, яке перевищує межі якості повітря ВООЗ, і загрожує їхньому здоров’ю.

У країнах Африки на південь від Сахари люди покладаються на тверде паливо з біомаси, включаючи паливну деревину, рослинні рештки або тваринний гній, як домашнє джерело енергії, що призводить до шкідливих забруднювачів у приміщеннях, таких як окис вуглецю, діоксид сірки та інші токсичні склади повітря в приміщеннях.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022053014072184

СЕНЕГАЛ

  1. Ініціативи з просування STEM для адаптації до майбутнього

University World News

Віртуальний університет Сенегалу (UVS) створив робочу групу з розробки флагманських програм у ключових дослідницьких галузях відповідно до стратегічного плану країни на наступне десятиліття.

Тим часом для підготовки наукової еліти та підготовки її до «професій майбутнього» створено міжнародний науковий ліцей.

UVS відкрив перше засідання робочої групи, в якому взяли участь експерти, щоб обміркувати чотири ключові теми: популяризація науки, техніки, економіки та математики, або предметів STEM, і громадянство, починаючи з дитячого садка; гідрографічна мережа Сенегалу, доступ до води та економічний розвиток; розробка внутрішньо генерованих моделей для розвитку африканських суспільств; а також цифрову конверсію та економічний розвиток.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220525112641450

ТАНЗАНІЯ

  1. Як Танзанія може оновити свою застарілу систему вищої освіти

The Sitizen

Система вищої освіти Танзанії не відповідає нинішній ринковій системі, яка стає все більш конкурентною та динамічною.

Відправною точкою для вивчення нинішньої системи освіти є перехід від середньої школи (звичайний рівень) до середньої школи (поглиблений рівень). Вимагання, щоб студенти мали «комбінацію» з трьох предметів на основі одного іспиту, дуже імовірно, що студенти будуть замкнені в області, яка їх мало цікавить і яка не є ринковою.

Іншими словами, є велика ймовірність, що студентам буде відмовлено у можливості вивчати те, що вони насправді хочуть вивчати.

Нинішня система освіти, зокрема, коли студенти переходять від звичайного рівня до просунутого, замикає студентів у певні галузі занадто рано. Занадто великий акцент приділяється результатам національних іспитів четвертої форми, щоб визначити своє майбутнє. Проте студент, який, наприклад, погано склав іспит з біології у четвертій школі, все одно може наздогнати цей предмет і успішно отримати медичний ступінь, якщо це було його ціль. Більше того, під час вибору комбінацій не враховується, як учень в цілому прогресував із своїх предметів на звичайних іспитах. Система освіти має бути достатньо гнучкою, щоб навіть після вступу до коледжу чи університету студенти могли змінити спеціальність.

Звичайно, гнучка система освіти створить невизначеність для шкіл і коледжів, оскільки пропозиція відповідає попиту, а не просто попит реагує на пропозицію. Але для того, щоб школи та коледжі забезпечували відповідну освіту, вони повинні бути динамічними та готовими реагувати на зміни попиту на курси. Іншими словами, коледжі також повинні бути готові реагувати на ринкові сили. Існуючу систему освіти справді досить легко запровадити, оскільки вона є директивною і, отже, передбачуваною, але її ефективність для ринкової економіки обмежена. Крім того, це ставить випускників Танзанії в невигідне становище в конкуренції за роботу з випускниками з інших країн Східноафриканського співтовариства.

https://www.thecitizen.co.tz/tanzania/oped/how-tanzania-can-revamp-its-outdated-higher-education-system-3837400