Лютий-травень 2022 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Лютий-травень 2022 р.

За матеріалами: University World News, News Agency of Nigeria, The Citizen, Monitor 

АФРИКА

  1. Університети світу приймають африканських студентів, які евакуювались з України

University World News

Єгипетські студенти, які навчалися в українських вишах і зуміли виїхати з охопленої війною країни, зможуть відновити навчання на батьківщині, якщо відповідатимуть вступним вимогам приватних та національних вишів.

Крім того, кілька східноєвропейських країн, зокрема Румунія, Угорщина, Болгарія, Польща та Сербія, дозволять бувшим студентам українських університетів, у тому числі африканським, закінчити навчання у своїх університетах та ЗВО.

За даними Міністерства освіти і науки України, близько 3500 єгипетських студентів, що становить майже 4,6% від загальної кількості іноземних студентів в Україні, які переважно вивчають медицину та інженерію, становлять третю за чисельністю групу африканських студентів в Україні після Марокко та Нігерії.

Наявність доступних місць в університетах будуть оголошені відповідно до можливостей кожного університету.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220315065736746

  1. AU-EU: цифрова трансформація вищої освіти

University World News

Африканський та європейський союзи окреслили заходи щодо сприяння цифровій співпраці АС та ЄС для розвитку кваліфікованих людських ресурсів, а також сприяння цифровим інноваціям та підприємництву з метою створення робочих місць.

Заходи щодо створення партнерства між АС та ЄС для цифрової трансформації були оприлюднені під час першого Форуму багатосторонніх учасників центру Африка-Європа Digital for Development (D4D), який відбувся 18 березня 2022 року під темою «Цифрова трансформація для сталого розвитку. Розвиток в Африці».

Центр AU-EU Digital for Development (D4D) підтримує африканські установи у створенні сприятливого середовища для інклюзивної цифрової трансформації шляхом надання технічної допомоги, орієнтованої на попит, а також заохочення обміну знаннями та сприяння діалогу.

Партнерство з цифрової трансформації є першим кроком у реалізації декларації шостого саміту Європейського Союзу-Африканського Союзу 2022 року.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220330131446885

  1. Університети можуть адаптуватися, але їм потрібна підтримка урядів

University World News

Африканські університети повинні трансформуватися, щоб відповідати особливим африканським потребам і контексту та діяти як потужні рушії соціальної трансформації і розвитку, заявили зацікавлені сторони вищої освіти на Всесвітній конференції вищої освіти ЮНЕСКО (WHEC2022) у Барселоні, Іспанія.

Зацікавлені сторони висвітлили деякі з проблем, з якими стикаються африканські університети, вирішуючи потреби африканського суспільства, а також те, як африканські університети можуть адаптуватися до вирішення основних суспільних, екологічних та технологічних проблем відповідно до теми конференції «Відновлення вищої освіти для сталого майбутнього».

Професор Стівен Кіама, проректор Університету Найробі в Кенії, сказав, що африканські університети мають найвищу концентрацію талантів і критичних мислителів, які мають величезний потенціал для стимулювання соціальної трансформації та розвитку на континенті. «На жаль, африканські університети роблять недостатньо, тому потенціал залишається невикористаним», – сказав Кіама. «Дослідження не були включені в національний чи континентальний порядок денний».

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220519103224821

  1. План дій по озброєнню робочої сили в Африці необхідними навичками

University World News

Африканський банк розвитку (AfDB) оприлюднив свій план дій «Навички для працевлаштування та продуктивності в Африці» (SEPA) на 2022-2025 роки з метою подолання розриву у кваліфікації в Африці, усунення невідповідності і актуальності навичок на фоні Четвертої промислової революції (4IR), програми зміни клімату та цифрової трансформації на ринку праці.

План дій AfDB був викладений під час віртуальних консультацій з міністрами уряду Африки, представниками Африканського Союзу (АС), урядовими чиновниками та науковцями 12-13 квітня 2022 року.

Програма сприятиме досягненню мети створення 25 млн робочих місць та забезпечення 50 млн молоді відповідними навичками для продуктивної зайнятості та самозайнятості.

SEPA узгоджується з Порядком денним АС на період до 2063 року, в якому викладені пріоритетні дії, спрямовані на стимулювання революції в галузі освіти та навичок, а також активне просування науки, технологій, досліджень та інновацій.

SEPA також відповідає Порядку денному ООН на період до 2030 року щодо цілей сталого розвитку (ЦСР), зокрема ЦСР 4 щодо справедливої освіти та розвитку навичок, ЦСР 8 щодо інклюзивного зростання, продуктивної зайнятості та гідної праці для всіх та ЦСР 1 щодо подолання бідності.

 «Африка відчуває критичну нестачу висококваліфікованих працівників в галузі науки, техніки, інженерії та математики (STEM), які є критичними для стимулювання інновацій та продуктивності, стимулювання зростання та створення продуктивних робочих місць», – повідомляє SEPA. Про це свідчить низький потенціал STEM в Африці, який відстає від решти світу.

У звіті «Перспективи африканської економіки 2020» зазначено: щоб краще підготуватися до майбутньої роботи, навчальні заклади в Африці повинні приділяти більше уваги предметам STEM у поєднанні з посиленою співпрацею між державним і приватним сектором, щоб забезпечити відповідність розвитку навичок потребам ринку праці.

Таким чином, план дій SEPA представляє структурований підхід для реалізації зобов’язань AfDB до кваліфікації робочої сили Африки через внесок у створення критичної маси інноваційної, продуктивної та кваліфікованої робочої сили для стимулювання економічної трансформації та створення робочих місць.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220503091751318

  1. Благополуччя африканських міст пов’язане з університетами

University World News

Африканський банк розвитку, Економічна комісія Організації Об’єднаних Націй для Африки та Сахельсько-західноафриканський клуб закликали африканські міста тісніше співпрацювати з університетами та іншими вищими дослідницькими установами в межах їхньої юрисдикції не лише тому, що вони сприяють задоаоленні потреб у людських ресурсах, а й тому, що ЗВО все більше стають ключовими рушійними силами місцевого економічного розвитку.

У звіті під назвою «Динаміка урбанізації Африки 2022: економічна потужність африканських міст», стверджується, що університети можуть бути джерелами інновацій, досліджень, бізнес-інкубації та підприємництва, які можуть мати вирішальне значення для економічного розвитку міст.

Доповідь, опублікована напередодні дев’ятого саміту Africities 2022, запланованого на 17-21 травня в кенійському місті Кісуму, звертає увагу на той факт, що африканські міста розвиваються найбільш швидко і сприяють кращим економічним результатам і вищому стандарту життя.

Але, щоб підтримувати цей імпульс, йдеться у звіті, ці міста вимагають, щоб університети забезпечували стратегічне планування, передачу навичок та дослідницькі зв’язки, які є корисними для місцевої економіки.

Для досягнення цієї мети звіт рекомендує африканським містам прийняти модель потрійної спіралі, яка виступає за співпрацю та партнерство між науковими колами, промисловістю та урядом з метою покращення бізнес-інновацій та загального економічного розвитку.

У своєму новаторському дослідженні «Потрійна спіраль-університет-промисловість-урядові відносини: лабораторія економічного розвитку, заснованого на знаннях», вчені передбачили, як взаємодія між урядами, галузями та університетами може відкрити нові шляхи соціального та економічного розвитку.

У зв’язку з цим Африканський банк розвитку та спільні автори звіту закликають африканські міста надавати гранти на спільні дослідження університетів і бізнесу на додаток до встановлення посад підприємницької академії в університетах, присвячених передачі технологій.

Соломон Куейнор, віце-президент Африканського банку розвитку з питань приватного сектору, інфраструктури та індустріалізації, зазначив, що існує нагальна потреба закріпити моделі потрійної спіралі як нову дорожню карту та рушійні сили для нових економічних реалій та соціальних перетворень в африканських містах.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022050912150218

  1. Висока оцінка африканських університетів у THE Impact Rankings 2022

University World News

80 університетів з 10 африканських країн увійшли до рейтингу Impact Rankings 2022, від Times Higher Education World University Rankings. Разом з 1524 установами із 110 країн вони були оцінені на основі їх впливу на 17 цілей сталого розвитку ООН (ЦСР).

В Африці лідирує Асуанський університет в Єгипті, який займає 67 місце в загальному рейтингу, за ним на другому місці йде Університет Йоганнесбургу в Південній Африці, на 69 позиції.

Асуанський університет отримав високу оцінку за значний академічний слід щодо інститутів миру та справедливості, відповідального споживання та сталого виробництва, стійких міст і громад, а також доступної чистої енергії.

Йоганнесбурзькій університет має великий вплив на викорінення бідності, якісну освіту, життя під водою та міцні інститути миру та справедливості.

Загалом у рейтингу є 36 університетів Єгипту, дев’ять у Нігерії, Південній Африці та Марокко по вісім, Гани – шість, Алжиру та Тунісу по п’ять, а в Танзанії, Судані та Замбії – по одному університету.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220428131856619

  1. Наукові ради отримають користь від «науки про науку»

University World News

Африці необхідно створити та розширити свої мережі для вчених, які займаються інноваційними дослідженнями, щоб досліджувати процес досліджень, науки, технологій та інновацій, з метою встановлення того, як він рухається та які перешкоди існують для тих, хто працює в цих дисциплінах.

Це, у свою чергу, забезпечить ефективне використання обмеженого фінансування, яке африканські уряди надають радам з надання наукових грантів (SGC), вважає професор Ребекка Хенлін.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220313200655170

  1. Нові стратегії, структури, необхідні для подолання гендерного розриву в вищій школі

University World News

Причини гендерної нерівності, з якими стикаються жінки в університетах і дослідницьких установах Західної Африки, висвітлені в дослідженні, опублікованому 30 березня 2022 року під назвою «Бар’єри західноафриканських жінок-науковців у їхній дослідницькій та академічній кар’єрі: якісне дослідження».

У звіті стверджується, що жінки, які займаються дослідженнями, повинні пройти програми емансипації та розширення прав і можливостей, щоб зміцнити свою стійкість і здатність приймати критичні рішення, а також для вирішення проблем, з якими вони стикаються в академічних колах. Потрібно мати більше середньо- та довгострокових стратегій, а також допоміжні системи та структури.

Існує складний набір факторів, таких як організаційна культура, не чутлива до ґендеру, інституційна політика, сімейні та екологічні бар’єри. Ці проблеми сприяли тому, що жінкам було важко вирватися з «обмежувальної мережі» нерівності, змушуючи багатьох піддаватися тиску, щоб відповідати гендерним очікуванням, що ставить під загрозу їхній кар’єрний розвиток.

Дослідження проводилося в п’яти країнах Західної Африки – Гані, Сенегалі, Буркіна-Фасо, Нігері та Малі.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220428110645511

  1. Тематичний рейтинг QS: в списку 100 найкращих побільшало африканських ЗВО

University World News

Африканські ЗВО неухильно рухаються вгору академічними сходами. Про це свідчить той факт, що відповідно до 12-го видання QS World University Rankings by Subject 2022 до 100 найкращих у світі місць для вивчення предметів увійшли 23 університетські кафедри з трьох країн Африки.

Поточний рейтинг QS World University Rankings by Subject був заснований на даних про результати діяльності 225 африканських університетських кафедр з 31 університету восьми країн, у 45 з 51 академічних дисциплін, які були оцінені дослідниками QS.

Всього в рейтингу представлені вісім африканських країн, а саме Південна Африка з 10 університетами, Єгипет з 13, Гана та Нігерія по два та Уганда, Кенія, Ефіопія та Зімбабве з по одному університету.

На першому місці на континенті залишилась Південноафриканська система вищої освіти, оскільки її університети становили 55% усіх кафедр, які були оцінені.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220420102928246

  1. Федерація профспілок закликає уряди вжити заходів проти приватизації вищої освіти

University World News

Представники організацій-членів Education International (EI) в Африці закликали уряди континенту боротися зі зростаючою приватизацією та комерціалізацією та наданням освіти, зробити вищу освіту безкоштовною, як це передбачено Ціллю 4 сталого розвитку, і збільшити свої інвестиції в Державний сектор.

Цей заклик був викладений у заяві, схваленій під час онлайн-форуму, організованого африканським регіоном Education International (EI-Africa), включаючи 121 філію в 53 із 54 країн Африки.

Заклик зосереджується на допомозі у створенні сильніших профспілок і заохочує їх до формування єдиного фронту і, зокрема, щоб реагувати на зростаючу комерціалізацію та приватизацію освіти.

Уряди Африки мають «вжити негайних політичних, законодавчих та бюджетних заходів для забезпечення загального доступу до безкоштовного, якісного державного дошкільного дитинства, початкової та середньої освіти, а також зробити вищу освіту поступово безкоштовною відповідно до вимог ООН». Ціль сталого розвитку 4 (ЦУР 4) щодо зобов’язань щодо якості освіти».

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220418122011197

  1. Нове партнерство націлено на якісну освіту

University World News

Африканські експерти вважають, що оскільки пандемія COVID-19 пішла на спад, вища освіта в Африці повинна мати надійні спільні дослідницькі системи та мережі, щоб вирішити проблеми, з якими стикаються викладання та навчання в університетська освіта.

28 березня в Кенії, було підписано меморандум про взаєморозуміння між розташованим у Найробі «Партнерством африканських соціальних досліджень та управління» (PASGR) та організацією «Освіта в країнах Африки на південь від Сахари» (ESSA).

Директор з досліджень ESSA Полін Есса, сказала, що необхідно оновити співпрацю між університетами для спільного навчання та пошуку рішень проблем, які стоять перед ЗВО, шляхом спільних досліджень і спільного використання ресурсів.

Африканські уряди мають створити сприятливі умови для процвітання приватного сектора через партнерство між державно-приватним сектором, оскільки це може допомогти зменшити нерівність у доступі до вищої освіти в Африці.

За словами експертів, відсутність стандартизованої політики для переходу до онлайн-викладання та навчання також є фактором, з яким досі борються багато університетів Африки –  відсутність стандартів і політики перешкодила зусиллям країни з переходу на онлайн-викладання та навчання.

Підтверджена необхідність цифрової трансформації в африканських університетах, оскільки пандемія виявила слабкі місця в підготовленості навчальних закладів до цифрових технологій, що характеризуються відсутністю інфраструктури для підтримки онлайн-викладання та навчання.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220413102848668

  1. Чому африканські студенти не бажають ставати підприємцями?

University World News

У квітні 2022 р. Альянс африканського партнерства (AAP) оприлюднив звіт «Молодіжна підприємницька екосистема для сталого розвитку в країнах Африки на південь від Сахари». Основними висновки звіту є такими :

Університети країн Африки на південь від Сахари закликали інтегрувати у свої навчальні програми підприємницькі екосистеми замість того, щоб залишатися на традиційних академічних програмах, які слабко орієнтовані на  інновації та творчість.

Екосистеми підприємництва включають акторів та експертів із соціальних мереж, культурних цінностей, підприємницької освіти на рівні коледжу, досліджень і розробок, комерційних та професійних підприємств, фінансування бізнесу та внутрішньої та зовнішньої маркетингової динаміки. Процеси системи дають студентам знання та навички для запуску бізнес-підприємств.

Висвітлюючи тематичні дослідження, проведені в дев’яти країнах, а саме в Ботсвані, Кенії, Малаві, Малі, Нігерії, Сенегалі, Південній Африці, Танзанії та Уганді, у звіті зазначається, що в Африці на південь від Сахари багато молодих людей, включаючи випускників ЗВО, стали лише глядачами у світі роботи та процесів прийняття рішень.

Більшість викладачів зазвичай концентруються на теорії, не враховуючи аспекти застосування та практичну практику.

Але у звіті зазначається, що, тоді як підприємницька освіта сама по собі надає знання про те, як вести бізнес, університетам потрібно співпрацювати з різними зацікавленими сторонами, такими як державні органи, підприємці, постачальники послуг, фінансові установи, інкубатори стартапів та бізнес-акселератори, щоб побудувати успішні підприємницькі екосистеми для студентів.

З цією метою у звіті наголошується на необхідності навчання студентів тому, як розвивати бізнес-ідеї, які могли б перерости в комерційні підприємства, змінити мислення та створити робочі місця.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220411150258161

  1. Нова ініціатива спрямована на просування відкритої науки

University World News

Асоціація африканських університетів (AAU), Публічна наукова бібліотека (PLOS) і Навчальний центр з комунікації (TCC Africa) об’єднають зусилля, щоб покращити знання про відкриту науку, підвищити рівень впровадження та заохочувати кращі практики видавництва в установах-членах.

Керівники африканських ЗВО взяли участь у віртуальному запуску ініціативи 26 квітня.

Метою є інформування ЗВО про відкриту науку та її переваги для наукових досліджень та дослідницького співтовариства, визначення проблем, що перешкоджають впровадженню відкритої науки у вищих навчальних закладах, та пропозицію рішень, які дозволять установам запровадити відкриту наукову практику.

Ініціатива також надаватиме підтримку лідерам у розробці політики, яка передбачає відкриту наукову практику в їхніх установах, а також надає можливість вченим або дослідникам у їхніх установах розуміти та практикувати відкриту науку.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220414001205689

  1. Африка має отримати вигоду від штучного інтелекту

University World News

Хоча штучний інтелект (ШІ) рекламували як важливий інструмент для досягнення цілей сталого розвитку (ЦСР), він також був визначений як головний чинник нерівності в усьому світі.

Research ICT Africa, некомерційний аналітичний центр, який проводить дослідження цифрової економіки, заснував Африканську обсерваторію щодо відповідального штучного інтелекту, яку фінансували Міжнародний дослідницький центр розвитку (IDRC) та Шведське агентство з міжнародного співробітництва в галузі розвитку (SIDA) у рамках Програма AI4D.

Семінар, який був частиною чотириденного заходу за підтримки GIZ FAIR Forward, зібрав провідних політиків та африканських дослідників для спільного створення пріоритетів досліджень та політики щодо відповідального ШІ.

За словами д-ра Рейчел Адамс, головного дослідника Research ICT Africa і керівника проекту Африканської обсерваторії з відповідального штучного інтелекту, обсерваторія має на меті сприяти поширенню голосів і досвіду африканців за допомогою співпраці, наукового спілкування та впровадження досліджень у політику.

Крім того, це підтримає африканські спільноти, мережі та підвищить рівень досконалості в африканських дослідженнях штучного інтелекту.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220412075232969

  1. Єгипет другий рік поспіль очолює область досліджень в Африці

University World News

Згідно даних 2021 року від SCImago Journal & Country Rank – онлайн-платформи з одним з найповніших у світі цитування SJR – другий рік поспіль дослідники та науковці Єгипту публікують більше рецензованих журнальних статей, ніж їхні колеги в інших країнах Африки.

Єгипет посів 26-е місце з 232 країн – найвище місце, яке коли-небудь досяагла африканська країна в списках SCImago за останні 25 років.

Однак найвищий в Африці h-індекс – показник, який вимірює продуктивність і вплив публікацій на цитування – має Південно-Африканська Республіка (567 цитувань з h-індексом проти h-індексу Єгипту 349).

Єгипет випередив Південну Африку, випустивши 38 651 наукових статей у порівнянні з 33 019 у Південній Африці. Південна Африка була на 32-му місці в усьому світі, тоді як Нігерія була на третій позиції в Африці та на 50-й позиції в цілому, опублікувавши 16 745 статей.

Марокко з 11 021 публікацією посіло четверту позицію на континенті та 54 місце в усьому світі. Дві інші північноафриканські країни, Алжир із 9785 публікаціями та Туніс із 9400 публікаціями, були відповідно п’ятими та шостими в Африці, на 54 та 55 місцях у світі.

Інші країни в десятці найбільших країн Африки входять Ефіопія (8 876), Гана (5 467), Кенія (5 249) та Уганда (3 041). Серед африканських країн до топ-100 у світі входять Камерун, Танзанія, Судан і Зімбабве.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220515185506702

АЛЖИР

  1. Науковим дослідженням нарешті приділяється більше уваги

University World News

Ситуація в університетському секторі Алжиру починає покращуватися, принаймні, що стосується відновлення ефективної програми наукових досліджень та її зв’язків з економічним сектором.

Міністерство вищої освіти та наукових досліджень Алжиру, яке минулого року підписало декілька контрактів з іншими міністерствами та економічними секторами, розпочало конкретні дії.

За словами міністра вищої освіти та наукових досліджень Абдельбакі Бенціане, були відібрані для фінансування 124 проекти, які пропонують рішення, пов’язані з проблемами розвитку. Вони повинні вирішували три завдання: продовольча безпека, енергетична безпека та охорона здоров’я.

Відбір проектів ґрунтувався на поєднанні рівня їх наукової зрілості та найкращого методу їх фінансування з урахуванням міжнародних критеріїв.

В процесі враховувався якісний компонент навчання, спрямований на підготовку дослідників, здатних адаптуватися до досягнень науки та їх різного застосування.

На думку міністра, дослідницькі проекти мають бути тісно пов’язані з економічним життям країни через асоціації, що діють в інших сферах діяльності.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220316182549652

ГАНА

  1. Пріоритетом уряду є модель стабільного фінансування вищої освіти

University World News

В Африці спостерігається жахлива ситуація, коли з одного боку попит на вищу освіту зріс більш ніж утричі, а кількість ЗВО значно зросла, а з іншого – економіка континенту перебуває в стагнації і податкові надходження вкрай низькі.

Таким чином, пошук стійкого, але стратегічного методу фінансування вищої освіти в Африці має бути пріоритетом для політиків, дослідників та донорських установ, якщо ЗВО хочуть пропонувати доступну та доступну вищу освіту.

Міністр фінансів Гани запропонував «фіксовані блокові гранти» для університетів, які фінансуються державою, як частину середньострокових заходів для вирішення фіскальних проблем, з якими стикається національна економіка Гани.

З «фіксованими блоковими грантами» уряд очікує, що він відлучить державні університети від свого фонду заробітної плати та покладе на них відповідальність за власну заробітну плату та інші регулярні витрати.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220516142341829  

  1. ,Програма уряду спрямована на підвищення інтересу до інженерії

University World News

Міністерство освіти Гани має на меті підвищити рівень освіти в галузі науки, технологій, техніки та математики (STEM) в країні за допомогою однорічної програми попереднього навчання для 300 старшокласників.

Доктор Ерік Нканса, директор з вищої освіти міністерства, сказав, що програма відповідає стратегічному плану уряду в галузі освіти на 2018-2030 роки, який спрямований на збільшення кількості студентів, прийнятих до університетів, пов’язаних із STEM.

Головна ідея пілотної програми полягає в тому, щоб до 2030 року 60% студентів було зараховано на навчання у галузі STEM .

Нканса сказав, що пілотна програма розгортається паралельно з будівництвом шкіл, спеціально побудованих для викладання предметів, пов’язаних із STEM, у старших класах середньої школи. Десять таких шкіл вже введено в експлуатацію.

«Уряд також планує побудувати п’ять нових університетів у новостворених п’яти регіонах в рамках розширення програми вищої освіти, і вони будуть більше зосереджені на освіті STEM», — сказав Нканса.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220504012927310

ДЕМОКРАТИЧНА РЕСПУБЛІКА КОНГО

  1. Уряд планує серйозні реформи системи вищої освіти

University World News

Міністерство вищої та університетської освіти Демократичної Республіки Конго (ДРК) наполегливо працює над реформою структури ступенів, згідно з якою університети пропонуватимуть програми за французькою системою.

За останнє десятиліття багато франкомовних країн запровадили систему у французькому стилі, відому як ліцензія-магістр-докторат (LMD). Серед цілей – гармонізувати африканську вищу освіту на міжнародному та континентальному рівні, а також скоротити інколи тривалі терміни отримання дипломів.

Реформа почнеться на пілотній фазі цього року і будуть поширені у разі позитивного результату. Серед іншого, це дозволить студентам продовжити навчання в тому ж університеті, поки вони не здобудуть докторську дисертацію за значно менший термін, ніж зараз.

Міністр вищої та університетської освіти Мухіндо Нзангі Бутондо сказав, що цей крок стандартизує вищу освіту та наблизить її до міжнародного рівня. Чиновники підкреслили, що система LMD принесе користь студентам і призведе до інтернаціоналізації вищої освіти в ДРК.

Бутондо зазначив, що урядові та   установи працювали разом, щоб забезпечити виконання всіх вимог для запуску системи.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220426120357805

ЗІМБАБВЕ

  1. Для студентів SADC відкриється новий університет ІКТ

University World News

У наступному році Зімбабве планує відкрити новий державний спеціалізований університет кібербезпеки в галузі інформаційно-комунікаційних технологій з метою зробити його провідним вищим навчальним закладом у цьому секторі в регіоні Співтовариства розвитку Південної Африки (SADC).

Уряд працює над перетворенням Tel-One Center for Learning (TCFL), провідного навчального інституту з телекомунікацій у країні, яким керує державна телекомунікаційна компанія TelOne, у цей центр досліджень кібербезпеки, який пропонує програми для отримання дипломів та сертифікатів в галузі ІКТ.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=202203221637342

  1. Про необхідність гендерної рівності у вищій освіті Зімбабве

University World News

У 1995 році в Зімбабве було запроваджено комплекс політик і процедур, спрямованих на ліквідацію дискримінації щодо маргіналізованих груп, включаючи етнічні меншини та жінок. Його головна мета – усунути наслідки минулої дискримінації.

На січень 2022 року, з точки зору зарахування до університетів і педагогічних коледжів Зімбабве виявилось, що за останні два-три роки студенток стало більше, ніж студентів.

Незважаючи на те, що протягом останніх кількох років виникали питання щодо продовження політики, статистика освіти та випуски в Університеті Зімбабве та Відкритому університеті Зімбабве нещодавно спонукали критиків сказати, що позитивні дії в Зімбабве ведуть до зворотної дискримінації. Багато хто запитує: чи потрібно продовжувати позитивні дії і на якому етапі політику потрібно скасувати?

Більшість студентів-чоловіків, опитаних під час дослідження, були проти позитивних дій, які приносять користь студенткам, і стверджували, що існує необхідність відмовитися від такої політики.

Хоча це було кілька років тому, активісти поки не впевнені, що позитивні дії мають бути припинені.

Екенія Чіфамба, директор-засновник місцевої неурядової організації Шамварі Ємванасікана (Ексклюзивний друг дівчинки), сказала, що зменшення гендерного розриву, створеного за історичний період, не можна об’єктивно оцінити за допомогою однієї змінної: збільшення кількості жінок, які закінчують навчання. університети, не встановлюючи параметри в конкретні порівняльні часові рамки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220511204258767

КАМЕРУН

  1. Нове партнерство для розвитку підприємництва, створення робочих місць

University World News

Університетська спільнота Камеруну привітала сміливий крок парадержавних компаній, які пішли за прикладом приватного сектору щодо партнерських відносин з університетами країни з професійної підготовки задля прискорення розвитку підприємництва та створення робочих місць.

Недержавні компанії, такі як National Refining Company, National Port Authority і National Hydrocarbons Corporation of Cameroon, нещодавно підписали угоди про партнерство з National Advanced School of Mining and Petroleum Industries (ENSMIP) і National Advanced School of Engineering Університету Мару для підвищення кваліфікації промислових працівників.

За словами професора Ако Едварда Обена, партнерство полягає у створенні інкубатора для прискорення підприємництва та працевлаштування студентів після закінчення навчання. Очікується, що завдяки цьому партнерству студенти, дослідники та польові інженери створять сприятливе середовище для навчання один у одного, розвитку інноваційних ідей та набуття нових навичок.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220419080315908

МАЛАВІ

  1. Регулятор блокує акредитацію «нестандартних» програм

University World News

Національна рада з вищої освіти Малаві (NCHE) призупинила низку програм в декількох університетах після того, як її звинуватили у тому, що вона дозволила викладання на низькому рівні в секторі вищої освіти країни. Рада також наказала протягом 21 дня подати план удосконалення та підготуватися до повторної оцінки відповідних програм протягом 90 днів.

Крім того, університети повинні підготуватися до поновлення акредитації для всіх своїх програм з моменту їх останньої оцінки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220419094116599

МАРОККО

  1. Необхідне швидке вирішення численних проблем наукової сфери

University World News

У звіті від 15 квітня 2022 року «Наукові та технологічні дослідження в Марокко: оціночний аналіз», опублікованому Національним органом оцінки (NEA) Вищої ради Марокко з питань освіти, підготовки та наукових досліджень викладені проблеми наукової сфери країни – недостатній рівень фінансування, низька продуктивність наукової праці, слабка інноваційна спроможність, недостатня кількості науковців, відсутність системи оцінювання, а також високий рівень бюрократії.

У звіті зазначено, що на наукові дослідження Марокко виділяє лише 0,75% свого ВВП, незважаючи на рекомендацію стратегії реформування сектору на 2015-2030 роки щодо збільшення витрат до 1% у короткостроковій перспективі, щоб досягти 1,5% у 2025 році та 2% у 2030 році. Разом з тим університети мають достатній потенціал для мобілізації власних фінансових ресурсів за умови, що фінансові обмеження будуть усунені.

У Звіті наголошується необхідність складання дорожньої карти, яка окреслить чіткі стратегічні перспективи розвитку національних наукових досліджень та забезпечить планування їх просування принаймні до 2030 року.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220502170607809

НІГЕРІЯ

  1. 12 нових приватних університетів Нігерії отримали тимчасові ліцензії

News Agency of Nigeria

Національна університетська комісія (NUC) надала тимчасові ліцензії 12 новим приватним університетам.

На заході вручення ліцензій  власникам університетів міністр освіти Малам Адаму Адаму, міністр сказав, що, хоча кількість нових університетів може здатися великою, існує потреба у створенні більшої кількості університетів в країні,

Він сказав, що університети будуть афілійовані з університетами старшого покоління для академічного та адміністративного наставництва, модератором якого буде NUC.

Міністр також закликав власників підтримувати фінансування для покращення інфраструктури, обладнання для викладання та навчання, а також людських ресурсів, щоб отримати акредитацію університетів від NUC.

Національна виконавча рада (NEC) схвалила створення університетів 6 квітня, і зараз в країні налічується 111 приватних університетів.

https://www.nannews.ng/2022/05/13/nuc-presents-provisional-licences-to-12-new-private-universities/

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. Інтернаціоналізація вищої освіти в Південній Африці

University World News

У 2020 році на тлі зменшення кількості іноземних студентів були оприлюднені Основи політики інтернаціоналізації вищої освіти в Південній Африці.

Експерти закликають до тіснішої співпраці по інтеграції інтернаціоналізації в роботу всіх практик вищої освіти як у Південній Африці, так і з сусідами в Африці.

Міжнародна освітня асоціація Південної Африки (IEASA) визнає, що політична стратегія та план інтернаціоналізації в будь-якому університеті мають бути специфічними для його власного контексту.

Тепер для кожного закладу є вимога розробити свою власну політику та план інтернаціоналізації з щорічними цілями і звітністю Департаменту вищої освіти та підготовки Південної Африки (DHET).

Безперечно, на ландшафт вищої освіти країни вплинули наслідки фінансового впливу на університети заклику #FeesMustFall, перехід до екстреного онлайн-викладання та навчання, погіршення екологічного контексту, а також невтішний і складний політичний контекст.

Привабливість Південної Африки для решти континенту була поставлена під сумнів, і в країні постійного зменшується кількість міжнародних студентів, переважно з континенту.

Збої, пов’язані з COVID-19, вплинули на спроможність кількох урядових відомств впоратися з відставанням, а також на поточні вимоги.

Деякі іноземні студенти, які чекали на реєстрацію в 2022 році, не змогли це зробити через затримки у видачі довідок про дозвіл поліції, що, у свою чергу, затримало оформлення нових студентських віз, що призвело до затримок у реєстрації.

Бюрократичні перешкоди для ефективної роботи з африканськими партнерами у сфері вищої освіти включають затримки в перевірці кваліфікацій; акредитації; визнання та еквівалентність ступенів; затримки в оформленні візи;  процеси забезпечення якості інноваційної транскордонної програми.

Південна Африка бореться також з зіпсованою репутацією на решті континенту в результаті спорадичних спалахів нібито ксенофобського насильства в останні роки.

Таким чином, необхідно зробити багато невідкладної роботи, щоб забезпечити ефективну співпрацю у сфері вищої освіти як у Південній Африці, так і з сусідами в Африці.

Керівництво окремих південноафриканських університетів повинно підтримати своїх лідерів у сфері інтернаціоналізації, щоб об’єднати зацікавлені сторони та побудувати нові відносини задля переосмислення та впровадження інтернаціоналізації відповідно до кожного контексту.

Всі відповідні урядові відомства, включаючи Департамент міжнародних відносин і співробітництва та Південноафриканську поліцейську службу, повинні співпрацювати для вирішення систематичних проблем, необхідних для забезпечення ефективного в’їзду та виїзду іноземних студентів і науковців з решти континенту на майбутній рік зарахування.

Необхідно посилити співпрацю, між університетами, між IEASA та USAf та відповідними урядовими відомствами, щоб продовжувати гарантувати, що південноафриканська система вищої освіти залишиться однією з найсильніших та найпривабливіших для іноземних студентів на африканському континенті та продовжить співпрацю з рештою регіону, континенту та світу.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220509145739708

  1. Стратегія Work Integrated Learning спрямована на розвиток навичок 4IR

University World News

«Університети повинні припинити готувати студентів за спеціальностями, яких може більше не існувати, і натомість випускати «адаптивних» випускників, які відповідають цілям і готові до 21-го століття та Четвертої промислової революції (4IR)», – сказав професор Тандва Мтембу, проректор Дурбанського технічного університету (DUT).

Це відбулось під час запуску програми Work Integrated Learning South Africa (WILSA) на 11-й міжнародній конференції Технологічної мережі вищої освіти Південної Африки (THENSA) в Йоганнесбурзі.

WILSA – це стратегія, яка зараз виникла в секторі, щоб розглянути новий спосіб роботи через університети, які впроваджують нові технології у викладанні та навчанні.

 «Нам потрібні адаптивні випускники, які керуються своїм інноваційним та підприємницьким чуттям. Саме ці адаптивні випускники зроблять свій внесок у покращення життя та засобів до існування нашого суспільства», – додав він.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220317055803377

  1. Результати дослідження викликають глибоку стурбованість з приводу шахрайства та якості навчання

University World News

Три організації Південної Африки – Рада з вищої освіти (CHE), Університети Південної Африки (USAf) та Університет вільного штату (UFS) провели спільне дослідження у 24-х університетах під назвою «Досвід персоналу CHE-USAf-UFS та перспективи викладання та навчання та його майбутнє».

Результати демонструють занепокоєння щодо відсутності академічної доброчесності та якості навчання. Плагіат та нечесність під час тестів, іспитів та оцінювання набули поширення в університетах Південної Африки в період впровадження екстреного дистанційного викладання та навчання під час карантину в умовах пандемії COVID-19.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022050206370464 

  1. «Стратегія тристоронньої навчальної програми» усуває розрив між виробництвом та науковими колами

University World News

ЗВО Південної Африки стоять на чолі побудови інноваційного, багатого знаннями та стійкого суспільства. Проте їх часто критикують за випуск випускників, які «не відповідають цілям» через розрив між галузевими вимогами та навчальними планами університетів.

За словами експертів, які поділилися своїми поглядами на першому в історії тренінгу для експертів з реформ у вищій освіті Південної Африки (HERESA), який відбувся в Дурбані з 21 по 24 березня 2022 року, інтегроване навчання (WIL) може допомогти скоротити цей розрив.

Навчальний семінар був проведений для того, щоб підтримати університети-партнери HERESA в різних тематичних сферах, зокрема, як розбудовувати політику та інфраструктуру WIL.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220323192154257

  1. Відтік мізків з Південної Африки

The Citizen

Дослідження, проведене Inclusive Society, показало, що Південна Африка ризикує втратити населення працездатного віку, оскільки велика кількість освічених і високодохідних людей розглядають можливість еміграції.

11,13% південноафриканців з вищою освітою розглядають можливість еміграції в іншу країну в наступні рік-два, а 10,35% найбільш успішних фахівців серйозно розглядають можливість еміграції в наступні рік-два.

Колір шкіри не є рушійною силою мотивації до еміграції: хочуть емігрувати 11,72% білих учасників, за ними йдуть 9,73% чорношкірих учасників. Основними причинами еміграції є кращі можливості працевлаштування і вищий рівень життя за кордоном.

https://www.citizen.co.za/news/3096757/more-than-11-of-south-africans-higher-education-considering-emigration/

РУАНДА

  1. Рада запалила червоне світло онлайн-освіті в шести приватних закладів

University World News

Рада вищої освіти (HEC) в Руанді закликала студентів, які навчаються в університетах інших країн світу, що не мають міжнародної акредитації, припинити своє навчання та знайти інше місце навчання, оскільки вони ризикують не отримати підтвердження еквівалентності своєї кваліфікації після закінчення навчання.

Попередження з’явилося після того, як у січні Рада скасувала визнання докторських ступенів, отриманих у американському Атлантичному міжнародному університеті (AIU), оскільки програми нібито не були акредитовані.

Нещодавнє попередження Ради означає, що ті, хто навчається або закінчили зазначені університети, роблять це на власний ризик і не можуть отримати еквівалент від Ради вищої освіти для пошуку роботи в Руанді чи в іншому місці.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220504134813987

СУДАН

  1. Звільнений неакадемічний персонал починає страйк

University World News

Невикладацький персонал 36 державних університетів Судану почав страйк з 12 травня після того, як їх виключили з нової структури заробітної плати академічного персоналу.

Нова структура заробітної плати для науковців була результатом кількох місяців переговорів і діалогу з відповідними органами влади, але також призвела до акцій протесту та страйків, очолюваних академічними спільнотами державних університетів Судану.

Після оголошення про нові зарплати наукова спільнота державних університетів умовно призупинила страйк, але неакадемічні працівники розкритикували їх виключення та заявили про ескалацію реакції у разі невиконання їхніх вимог.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20220510032956683

УГАНДА

  1. Перший супутник Уганди

Monitor

Цього року в серпні Уганда запустить свій перший супутник PearlAfricaSat-1,  розроблений трьома угандійськими інженерами та їхніми японськими колегами.

Уряд заявив, що супутник покращить точність прогнозів погоди та стихійних лих, таким чином оптимізуючи сільськогосподарське виробництво, покращуючи продовольчу безпеку та зменшуючи смертність, якої можна запобігти.

Розробники супутника передали технологію Японському агентству аерокосмічних досліджень (JAXA) для остаточного тестування та затвердження перед запуском.

https://www.monitor.co.ug/uganda/news/national/faces-behind-uganda-s-first-satellite-technology-3811738