Лютий-травень 2022р. – СНД

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг країн СНД
Лютий-травень 2022 р. 

РЕСПУБЛІКА ГРУЗІЯ

  1. В державному університеті Самцхе-Джавахеті відкрився офіс Horizon Europe

З ініціативи Міністерства освіти і науки Грузії по всій країні триває процес створення грантових офісів Horizon Europe. Цього разу новий грантовий офіс відкрився в Ахалціху в державному університеті Самцхе-Джавахеті.

На цьому етапі грантові офіси Horizon Europe вже працюють у різних університетах Грузії. У 2021 році Грузія стала членом нової програми досліджень та інновацій ЄС – Horizon Europe. Ця угода дозволить представникам Грузії користуватися такими самими умовами та правами, як і представникам сфери науки та інновацій країн ЄС.

Місією національного офісу Horizon Europe є забезпечення посередництва та координації між вищими навчальними закладами та науково-дослідними інститутами ЄС та Грузії. Бюджет Horizon Europe складає 95,5 мільярда євро – це безпрецедентна грантова програма, яка дає грузинським ученим та новаторам можливість брати участь у масштабних наукових програмах та реалізовувати різноманітні проекти зі своїми європейськими колегами.

Джерело інформації: https://jnews.ge/?p=92250

  1. Участь глави Міносвіти Грузії у «Всесвітньому освітньому форумі»

Міністр освіти та науки Грузії приймає  участь у «Всесвітньому освітньому форумі», що проходить у Лондоні. В рамках форуму міністр зустрівся з віце-президентом з питань освіти Microsoft Ріком Херманом, генеральним менеджером Microsoft Education у Європі, на Близькому Сході та в Африці Марком Істом та директором Microsoft з цифрової трансформації та розвитку навичок Олексою Джойсом.

У Всесвітньому форумі з освіти у Лондоні приймають участь міністри освіти із 112 різних країн. Учасники форуму обговорюватимуть  виклики у сфері освіти у світі та шляхи їх вирішення.

Джерело інформації:
https://www.apsny.ge/2022/pol/1653303165.php

РЕСПУБЛІКА ВІРМЕНІЯ

  1. Зустріч Артура Мартиросяна з Послом Республіки Франція у Вірменії

Заступник міністра освіти, науки, культури та спорту Вірменії Артур Мартіросян прийняв Надзвичайного та Повноважного Посла Республіки Франція у Вірменії Анн Луйо.

В ході зустрічі сторони торкнулися розширення вірмено-французького співробітництва, спрямованого на розвиток освітньої системи Вірменії, у тому числі покращення навчання французької мови на різних рівнях освіти.

Сторони обговорили питання, що стосуються діяльності французького університету у Вірменії як вузу, який здійснює освітні та дослідницькі інвестиційні програми. Обидві сторони наголосили на важливості розвитку діяльності цього університету в Вірменії, у тому числі через розвиток науково-дослідної складової.

Джерело інформації: https://escs.am/ru/news/11439

  1. Зустріч з міністром науки, досліджень та технологій Ісламської Республіки Іран

Міністр освіти, науки, культури та спорту РВ Ваграм Думанян через відеозв’язок відбулася зустріч  з міністром науки, досліджень та технологій Ісламської Республіки Іран Мухаммедом Алі Золфіголом.

Під час відеозв’язку сторони обговорили питання створення спільних технологічних парків та підготовки відповідних спеціалістів, мобільності студентів двох країн, взаємного визнання дипломів та організації взаємних візитів.

Джерело інформації:  https://escs.am/ru/news/11502

  1. Розвиток вірмено-сирійського співробітництва

Міністр освіти, науки, культури та спорту Вірменії Ваграм Думанян зустрпівся з делегацію, яку очолює керівник групи дружби Сирія-Вірменія Народних зборів Сирійської Арабської Республіки Люсі Ісканян.

Ваграм Думанян наголосив на важливості розвитку дружніх відносин із Сирією, запропонувавши розглянути можливість підписання меморандуму про співпрацю між двома країнами.

На зустрічі сторони також торкнулися важливості обміну студентами та активізації контактів між молоддю. Досягнуто домовленості, що робочі групи розроблять проект меморандуму про співпрацю між двома країнами.

Джерело інформації: https://escs.am/ru/news/12347

  1. Зустріч у Міністерстві освіти, науки, культури та спорту Вірменії з делегацією Литовської Республіки

На зустрічі заступник міністра Артур Мартіросян наголосив на важливості реалізації міжурядових програм, активізації міжвузівської співпраці, а також запропонував обговорити підписання угоди про співпрацю у сфері освіти.

Також було запропоновано поглибити співпрацю між вищими навчальними закладами двох країн, провести спільні інформаційні засідання, розглянути можливість надання цифрових дипломів (e-passport).

Радник президента Литовської Республіки з питань освіти, науки, культури Пауліус Балтокас запропонував активізувати програми обміну студентами та викладачами, можливість надання подвійних дипломів та організації перепідготовки кадрів.

Під час зустрічі були  обговорені і питання щодо взаємної мобільності студентів, короткострокових практик, створення вірменознавчого центру на базі Литовського університету, програм обміну студентами тощо.

Джерело інформації: https://escs.am/ru/news/12619

  1. Вірмено-естонська взаємодія має тенденцію до розширення

Заступник міністра освіти, науки, культури та спорту РВ Жанна Андреасян прийняла надзвичайного та повноважного посла Естонської Республіки у Вірменії Ріну Калюранд.

Заступник міністра подякувала послу за візит та сприяння у тривалій співпраці. Жанна Адреасян наголосила, що освіта є одним із пріоритетів уряду РВ, тому у цій сфері успішно здійснюється низка реформ та додала, що вірменська сторона готова розвивати міжвузівський діалог, який включатиме можливість реалізації спільних освітніх та дослідницьких програм, а також програм обміну студентами та викладачами.

У зв’язку з цим заступник міністра Вірменії запропонувала Послу Естонії розглянути можливість підписання програми співробітництва чи меморандуму.

Джерело інформації: https://escs.am/ru/news/12601

  1. Обговорено питання вірмено-британської співпраці

Міністр освіти, науки, культури та спорту Республіки Вірменія Ваграм Думанян прийняв Надзвичайного та Повноважного Посла Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії у Вірменії Джона Галлагера.

Ваграм Думанян наголосив на важливості тісної співпраці з Посольством та Британською Радою у плані реалізації спільних програм у галузях, що перебувають у віданні міністерства.

Під час  зустрічі обговорювались питання можливої ​​співпраці, спрямованої, зокрема, на підвищення якості викладання у вузах Вірменії медичних спеціальностей іноземною мовою, та перепідготовку викладачів англійської мови.

Джерело інформації: https://escs.am/ru/news/11898

РЕСПУБЛІКА ТЕРКМЕНІСТАН 

  1. Енергетичний інститут Туркменістану став членом Міжнародної асоціації університетів

Державний енергетичний інститут Туркменістану, розташований у Марі, включений до членів Міжнародної асоціації університетів (МАУ).

МАУ створена за підтримки ЮНЕСКО у 1950 році та ґрунтується на фундаментальному праві кожного на здобуття якісної вищої професійної освіти. Місія Асоціації полягає у регулярному проведенні тематичних конференцій та симпозіумів з питань освіти у співпраці з відповідними міжнародними структурами.

Джерело інформації: https://turkmenportal.com/blog/44101/energeticheskii-institut-turkmenistana-stal-chlenom-mezhdunarodnoi-associacii-universitetov

  1. Туркменський мовний вуз та уряд Японії підписали контракт щодо реалізації гранту

Туркменський національний інститут світових мов імені Довлетмамеда Азаді та Уряд Японії  підписали контракт щодо реалізації гранту «Проект з оснащення обладнанням для навчання японській мові в Туркменському національному інституті світових мов імені Довлетмамеда Азаді».

Новий проект передбачає переобладнання трьох аудиторій Інституту під лінгафонний кабінет, кабінет для синхронного перекладу та кабінет для викладачів японської мови.

Реалізація проекту присвячена 30-річчю з дня встановлення дипломатичних відносин між Японією та Туркменістаном.

Джерело інформації: https://turkmenportal.com/blog/43952/turkmenskii-yazykovoi-vuz-i-pravitelstvo-yaponii-podpisali-kontrakt-po-realizacii-granta

  1. У Туркменістані відбувся перший випуск магістерського курсу «Конституційне право»

Перші 9 випускників магістерського курсу «Конституційне право» Академії державної служби при Президенті Туркменістану в урочистій обстановці отримали свої дипломи.

Магістерська програма забезпечує вивчення теорії конституційного та муніципального права, практики організації державної та місцевої влади в Туркменістані, включаючи основи конституційного ладу, суспільно-політичного устрою, інститутів місцевої влади та органів місцевого самоврядування, парламентаризм, законодавчий процес, адміністративне та фінансове право, а також освоєння зарубіжний досвід.

У ході навчання студенти магістерського курсу «Конституційне право» пройшли комплексний цикл теоретичних та практичних занять, який включає розробку та реалізацію правових норм, забезпечення законності та правопорядку, проведення наукових досліджень, освіту та виховання.

Джерело інформації: https://turkmenportal.com/blog/43865/v-turkmenistane-sostoyalsya-pervyi-vypusk-magisterskogo-kursa-konstitucionnoe-pravo

  1. В Ашхабаді проведено науково-методичний семінар з викладання іноземних мов у ВНЗ

У заході взяли участь викладачі Державного енергетичного інституту та Інституту телекомунікацій та інформатики Туркменістану.

У програму семінару був включений обмін найкращим досвідом у методиках та технічних прийомах викладання іноземних мов.

Особливу увагу було приділено завданням вивчення іноземних мов за спеціальностями.

Обговорювалося і питання активного використання у викладацькій практиці інтерактивних мультимедійних та інших сучасних цифрових технологій навчання.

Джерело інформації: https://education.gov.tm/ru/detail/89

РЕСУБЛІКА АЗЕРБАЙДЖАН

  1. Зустріч Міністра освіти Азербайджану з Надзвичайним та Повноважним Послом Японії

Під час зустрічі обговорили поточний стан та перспективи співпраці між Міністерством освіти Азербайджану та Японією у сфері освіти у рамках «Року японо-азербайджанської дружби».

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/17730-1

  1. Міністерство освіти та Міністерства цифрового розвитку та транспорту підписали меморандум про взаєморозуміння з питань співпраці

В лютому в Азербайджанській Республіці було підписано Меморандум про взаєморозуміння між Міністерством освіти та Міністерством цифрового розвитку та транспорту.

Основною метою підписання меморандуму є реалізація співпраці з цифровізації, інновацій та питань, що сприятимуть розвитку освіти для загальноосвітніх установ.

Міністр освіти Азербайджану, який виступив на церемонії, високо оцінив підписання протоколу про наміри та наголосив на важливості цієї ініціативи, ініційованої Міністерством цифрового розвитку та транспорту, з точки зору виявлення та розвитку навичок талановитої молоді, реалізації інноваційних освітніх проектів.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/17751-1

  1. Міністр освіти Азербайджану зустрівся з виконавчим директором Азіатського банку розвитку

У ході зустрічі сторони обмінялися думками щодо співпраці у розвитку професійної освіти в Азербапйджані в рамках «Галузевої програми модернізації професійної освіти та навчання з метою диверсифікації економіки».

Також на зустрічі було обговорено і поточний стан відносин між Міністерством освіти та Азіатським банком розвитку у сфері освіти та перспективи подальшої співпраці.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/18308-1

  1. Відбулася церемонія відкриття Міжнародного форуму «Забезпечення якості у вищій освіті»

В травні відбулася церемонія відкриття Міжнародного форуму «Забезпечення якості у вищій освіті», організованого Агентством забезпечення якості в освіті (АЗЯО).

Мета форуму – обговорення питань внутрішнього та зовнішнього забезпечення якості вищої освіти, розвитку науково-дослідного потенціалу, а також зв’язку вищих навчальних закладів із ринком праці.

У форумі взяли участь Йоланта Сілка, голова Латвійського агентства із забезпечення якості у вищій освіті (ACA/AIKA), директор Агентства із забезпечення якості у вищій освіті Великобританії (QAA) Вікі Стотт, директор Акредитаційної організації Нідерландів та Фландрії (NVAO) Луут Крус та віце -президент Мережі агентств із забезпечення якості у вищій освіті Центральної та Східної Європи (CEENQA) Ольгун Чічек та обговорили такі теми як Організація системи внутрішнього та зовнішнього забезпечення якості у вищій освіті відповідно до стандартів та рекомендацій щодо забезпечення якості (ESG) у Європейському просторі вищого освіти, роль зовнішнього забезпечення якості у покращенні позицій вищих навчальних закладів у міжнародних рейтингах, а також низку інших питань.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/18146-1 

  1. Заступник міністра освіти Азербайджану зустрівся з делегацією на чолі із заступником міністра освіти, науки та спорту Литви

Під час зустрічі було обговорено поточний стан відносин між Азербайджаном та Литвою у сфері освіти та перспективи подальшої співпраці.

Наголосивши на важливості прямих контактів між вищими навчальними закладами двох країн, сторони обмінялися думками щодо співпраці у реалізації програм подвійних дипломів.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/18341-1

  1. Міністр освіти зустрівся із президентом Страсбурзького університету

На зустрічі було підкреслено роль проекту Азербайджансько-французького університету (UFAZ) у розвитку освітніх відносин між двома країнами та його позитивний внесок у розвиток цих відносин.

Водночас були розглянуті питання, пов’язані з діяльністю UFAZ, розширенням академічної співпраці між Азербайджанським державним університетом нафти та промисловості та Страсбурзьким університетом, підтримкою розвитку досліджень у UFAZ та можливістю створення докторської програми.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/18061-1

  1. Вручення дипломів випускникам Code Academy Азербайджанського технічного університету

В квітні відбулася церемонія вручення дипломів студентам Азербайджанського технічного університету (АзТУ), першим випускникам Code Academy.

У церемонії взяли участь міністр освіти Емін Амруллаєв, ректор АзТУ Вілаят Велієв, ректор Бакинського державного університету Ельчин Бабаєв, студенти та викладачі «Code Academy» Азербайджанського технічного університету, а також низка інших гостей.

У рамках проекту студенти 3 та 4 курсів, що навчаються в галузі інформаційних технологій та програмування, протягом 4 місяців навчалися програмуванню, системного та мережевого адміністрування в аудиторіях, створених в АзТУ на базі програми Code Academy та обладнаних сучасними комп’ютерами.

Ректор зазначив, що навчання за програмою Code Academy позитивно вплинуло на підвищення ІТ-навичок у студентів. Понад 80 студентів успішно завершили цю програму. У поточній програмі беруть участь 228 студентів із усіх факультетів АзТУ.

Міністр освіти Емін Амруллаєв, який був присутній на заході, розповів про необхідність налагодження співпраці з Code Academy. Міністр зазначив, що цей метод навчання є новою моделлю для вищих навчальних закладів. Ця модель враховує всі нюанси навчання студентів та можливості майбутнього працевлаштування.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/18047-1

  1. В Баку закладено фундамент Італійсько-азербайджанського університету

В квітні у кампусі університету АДА у Баку відбулася церемонія закладання фундаменту Італійсько-азербайджанського університету.

Було зазначено, що засновані тут академічні програми охоплюватимуть стратегічні сектори економіки та випускатимуть висококваліфікованих спеціалістів.

Університет, в якому будуть застосовуватися ноу-хау, технології та інновації, стане осередком науки та знань за такими напрямами, як сільське господарство, харчова промисловість, інженерія, в тому числі електрика та електроніка, транспорт та інфраструктурна інженерія, архітектура, зокрема, містобудування та ландшафтна архітектура, дизайн, дизайн інтер’єру, продукції, послуг, комунікацій, соціальні науки, управління бізнесом, італієзнавство, інновації та підприємництво.

Зазначимо, що університет створюється з ініціативи Президента Азербайджанської Республіки Ільхама Алієва. Угоду про створення Італійсько-азербайджанського університету було досягнуто під час державного візиту Президента Ільхама Алієва до Італійської Республіки у 2020 році. Італійсько-азербайджанський університет функціонуватиме на базі університету АДА.

Джерело інформації: https://edu.gov.az/ru/news-and-updates/17957-1 

РЕСПУБЛІКА КАЗАХСТАН

  1. МОН Республіки Казахстан провів переговори з Університетом Аризони про реалізацію спільного проекту

На переговорах обговорювалися питання стратегічного партнерства та відкриття філії Університету Аризони на базі СКУ ім. М. Козибаєва.

Під час зустрічі сторони обговорили деталі подальшої спільної роботи. Спікер Палати представників штату Аризони заявив про готовність всебічно підтримати проект і наголосив на важливості стратегічного партнерства у справі підвищення якості освіти.

Основний акцент буде зроблено на розвитку дводипломних програм та проведенні спільних наукових досліджень. Будуть залучені закордонні професори та представники бізнес-спільноти.

 Відкриття кампусів закордонних вишів дозволить скоротити відтік студентів за кордон, запровадити світові стандарти та нові підходи в системі казахстанської вищої освіти та посилити конкуренцію між вітчизняними вишами.

Джерело інформації: https://www.gov.kz/memleket/entities/edu/press/news/details/320427?lang=ru

  1. Казахстанські вузи та науково-дослідні інститути підписали угоди про співпрацю 

Казахстанські вузи та науково-дослідні інститути підписали угоди про співпрацю. Це дозволить посилити застосування результатів наукових досліджень в освітньому середовищі, сприятиме розвитку дослідницького потенціалу, а також підвищить конкурентоспроможність фахівців.

У рамках сьогоднішніх рішень ВНЗ та НДІ спільно розроблять понад 500 освітніх програм для підготовки кадрів. Це дозволить забезпечити застосування результатів наукових досліджень у освітніх програмах.

З метою передачі передових наукових знань студентам буде залучено понад 300 учених НДІ для читання лекцій та ведення занять, рецензування та керівництва їх науковими проектами (роботами) та дисертаціями у вузах. До цього більшість учених НДІ були задіяні у викладацькій роботі у вузах.

Також для спільної підготовки кадрів буде забезпечено доступ магістрантів та докторантів до лабораторій науково-дослідних інститутів, а також співробітників НДІ до лабораторій вишів.

Вони зможуть працювати та стажуватися в унікальних наукових лабораторіях Національного ядерного центру, Інституту ядерної фізики, Національного центру біотехнологій, Інституту біологічної безпеки та ін.

Джерело інформації: https://www.gov.kz/memleket/entities/edu/press/news/details/320575?lang=ru

  1. Три казахстанських вузи-аутсайдера закриті за рішенням суду

Три казахстанські виші-аутсайдери закриті за рішенням суду. Йдеться про Центрально-Азіатський університет, Актауський гуманітарно-технічний університет та Університет «Астана».

Останні роки ці вузи займали стабільно низькі позиції у рейтингу освітніх програм, що проводиться НВП «Атамекен» на замовлення МОН. Більшість освітніх програм цих ВНЗ не відповідали вимогам роботодавців і не мали попиту серед учнів.

Аналогічна ситуація і в університеті “Астана”, і в Актауському гуманітарно-технічному університеті. 70-75% освітніх програм цих ВНЗ не відповідають вимогам якості та запитам роботодавців.

Джерело інформації: https://www.gov.kz/memleket/entities/edu/press/news/details/329199?lang=ru

  1. Казахстан виділить квоту для студентів із країн Центральній Азії у стипендіальній програмі

У Казахському національному університеті імені аль-Фарабі відбувся перший міжнародний форум ректорів країн Центральної Азії.

За підсумками форуму прийнято Меморандум про створення Альянсу вишів Центральної Азії; підписано двосторонні угоди між вузами Казахстану, Киргизстану, Узбекистану та Таджикистану; обговорено можливості відкриття філій казахстанських вишів у країнах Центральної Азії; розроблено план розвитку спільних наукових та освітніх проектів з пріоритетних напрямів для кожної країни; буде налагоджено обмін викладачами та учнями між вузами.

Джерело інформації: https://www.inform.kz/ru/kazahstan-vydelit-kvotu-dlya-studentov-iz-stran-ca-v-stipendial-noy-programme_a3933001

  1. Відкрили першу міжнародну IT-школу

Нову освітню установу відкрили за підтримки Міністерства цифрового розвитку та акімату Костанайської області на базі університету КіНЕУ у Костанаї.

IT-школа є унікальною програмою офлайн- та онлайн-навчання, створеною міжнародним IT-проектом Lerna.

 «IT-напрямок – один з найбільш динамічних у світі. При цьому у країні сформувався високий дефіцит кадрів у ІТ-сфері. Тому у своєму Посланні Президент доручив підготувати 100 тисяч висококваліфікованих ІТ-фахівців до 2025 року. У нашому регіоні стоїть завдання підготувати 135 фахівців цього року, до 2025 року – 540», – сказав керівник управління інформатизації, надання держпослуг та архівів Костанайської області Азамат Кашієв.

Нова школа планує навчати молодь сучасним спеціальностям у галузі IT та Digital.

Наприкінці навчання слухачі отримають міжнародний сертифікат (диплом) про успішне закінчення. Тривалість навчання – 18 тижнів. Повноцінно школа розпочне роботу вже на початку травня.

Джерело інформації: https://www.inform.kz/ru/pervuyu-mezhdunarodnuyu-it-shkolu-otkryli-v-kostanae_a3926238

  1. Казахстанські виші впроваджують інноваційні освітні програми 

Інноваційні освітні програми разом із роботодавцями запроваджують у Казахстані. Про це повідомив ректор Казахського національного університету ім. К.І. Сатпаєва Мейрам Бегентаєв.

 «Ми розробляємо інноваційні освітні програми з урахуванням Атласу нових професій спільно з роботодавцями.

Наприклад, бізнес-інжиніринг, технології рідкісних і радіоактивних елементів, mineral processing, біомедична інженерія. У рамках освітньої програми Computer Science реалізується додаткова програма MINOR «Розробка корпоративних Web-додатків», – сказав Мейрам Бегентаєв на засіданні Уряду.

«Впровадження сучасних методів корпоративного управління у систему вищої освіти забезпечує прозорість управління ВНЗ. Реорганізація в некомерційне акціонерне товариство забезпечує нам гнучкість поведінки на ринку освіти, управлінську та академічну свободи. Менше стало бюрократії та звітів. Нам надано високий рівень академічної свободи. Якщо раніше міністерство нам регламентувало дисципліни в освітніх програмах, то тепер ми самостійно розробляємо програми із роботодавцями на основі профстандартів», – наголосив Мейрам Бегентаєв.

Джерело інформації: https://www.inform.kz/ru/innovacionnye-obrazovatel-nye-programmy-vnedryayut-kazahstanskie-vuzy_a3924424 

  1. Близько 60 нових професій з’явилося у РК

У Казахстані призупинено навчання за 50 старими спеціальностями та відкрито близько 60 нових. Про це повідомив міністр освіти та науки Республіки Казахстан Асхат Аймагамбетов на засіданні Уряду.

 «За 50 старими спеціальностями ми майже припинили навчання, і, відповідно, було відкрито близько 60 нових спеціальностей. За підготовленими професійними стандартами в університетах оновлено понад 4 тис. програм. Впроваджено 269 нових програм, таких як штучний інтелект, IT-медицина, цифровий юрист. Вони відкриваються відповідно до Атласу професій нового майбутнього», – сказав Асхат Аймагамбетов.

 Міністр додав, що найголовніше питання щодо підготовки кадрів – відповідність освіти вимогам ринку. Його головна умова – академічна самостійність. «Вимоги ринку швидко змінюються. Тому система застаріла, освітні програми не співпадають. На відкриття нової спеціальності пішло 1-2 роки. Тепер університетам надається академічна самостійність. Вони розробляють освітні програми відповідно до професійних стандартів. Вже не держава, а навчальні заклади разом із роботодавцями отримали можливість регулювати навчальні програми», – пояснив Асхат Аймагамбетов.

Джерело інформації: https://www.inform.kz/ru/okolo-60-novyh-professiy-poyavilos-v-kazahstane_a3924404

  1. Кількість освітніх грантів збільшать

За останні кілька років кількість грантів збільшилася вдвічі. Цього року передбачено понад 73 тисячі грантів. Стипендії студентів також подвоїлися», – повідомив міністр освіти та науки Республіки Казахстан  Асхат Аймагамбетов на засіданні Уряду.

 Міністр також додав, що кількість грантів на навчання у коледжах цього року зросла до 31 тисячі.

 «З них 70 відсотків надається технічним спеціальностям. Для розширення доступу до навчання у коледжах відмінено іспити, малозабезпеченим сім’ям надається спеціальна квота. А гранти давно не виділяються кожному коледжу. Тепер конкретний студент-абітурієнт виграє відповідний грант і лише після цього вибирається коледж. Відповідно, цей захід підвищить їхню конкурентоспроможність», – зазначив Асхат Аймагамбетов.

 За його словами, загалом у навчальних закладах країни зараз навчається понад 1,1 млн. студентів, у середньому щорічно 300 тис. з них виходять на ринок праці. «Для якісної підготовки кадрів робота ведеться за 6 основними напрямками. Зокрема, йде робота щодо розширення доступу до освіти, розширення академічної свободи, удосконалення менеджменту, оновлення освітніх програм, відкриття нових програм, залучення роботодавців до підготовки кадрів та системи забезпечення якості», – пояснив Асхат Аймагамбетов

Джерело інформації: https://www.inform.kz/ru/kolichestvo-obrazovatel-nyh-grantov-uvelichat-v-kazahstane_a3924389

  1. Казахстан та Єгипет планують співпрацювати в галузі технічної освіти 

Посол Казахстану Кайрат Лама Шаріф провів зустріч із міністром середньої та технічної освіти Єгипту доктором Таріком Ахмедом Шаукі.

Сторони обговорили питання підготовки до чергового засідання Казахстансько-єгипетської міжурядової комісії з торгівельно-економічного, культурно-гуманітарного та науково-технічного співробітництва.

На завершення зустрічі сторони домовилися розробити проект міжвідомчої угоди про співпрацю у галузі технічної освіти.

Джерело інформації: https://www.inform.kz/ru/sotrudnichat-v-oblasti-tehnicheskogo-obrazovaniya-planiruyut-kazahstan-i-egipet_a3923053

  1. Список університетів «Болашак» поповнили 23 провідні технічні вузи

 «Цього року 60% грантів за програмою «Болашак» виділяється на інженерно-технічні спеціальності. У зв’язку з цим список вишів для навчання за програмою «Болашак» доповнено 23 провідними технічними вишами світу. Серед них технічний університет Ейндховена, Гамбурзький університет, Лестерський університет, Пхоханський університет науки і технологій, технічний університет Дрездена та інші.

Хочу зазначити, що щороку ми розширюємо географію вишів. Лише минулого року список поповнився закордонними вишами Австрії, Чехії, Ірландії та Південної Африки», – повідомив голова правління АТ «Центр міжнародних програм» Ануар Жангозін. За його інформацією, всього у переліку 236 університетів із 27 країн, що входять до топ-250 міжнародних академічних рейтингів QS World University Rankings, Academic Rankings of World Universities, та топ-20 національних рейтингів країн БРІКС.

Джерело інформації: https://www.inform.kz/ru/spisok-universitetov-bolashak-popolnili-23-veduschih-tehnicheskih-vuza_a3922919

  1. Казахстан та Італія зміцнюють співпрацю у сфері вищої освіти

У рамках подальшого розвитку двостороннього співробітництва у сфері освіти та науки посол Казахстану Єрболат Сембаєв відвідав університет Кассіно регіону Лаціо.

У ході зустрічі з ректором Марко Дель’Ізола та викладацьким складом університету було обговорено питання налагодження співпраці з провідними ВНЗ Казахстану, а також перспективи запуску дводипломної освіти.

Зокрема, досягнуто домовленості про налагодження взаємодії між юридичними факультетами університету Кассіно та Карагандинського університету імені академіка О.О. Букетова.

Джерело інформації: https://www.inform.kz/ru/kazahstan-i-italiya-ukreplyayut-sotrudnichestvo-v-sfere-vysshego-obrazovaniya_a3922054

  1. В Республіці Казахстан 70% держзамовлення  буде віддано на технічні спеціальності

До 2025 року 70% держзамовлення буде віддано на технічні спеціальності. Про це повідомила директор департаменту технічної та професійної освіти МОН РК.

Цього року за рахунок республіканського бюджету держзамовлення збільшується на 45 тисяч місць та загальний обсяг держзамовлення становитиме 125 тисяч місць.

Здебільшого це спеціальності з галузей: металургія, ІТ, будівництво, інженерія, послуги.

Нині частка технічних спеціальностей становить 45%.

Джерело інформації: https://www.inform.kz/ru/70-goszakaza-budet-otdano-na-tehnicheskie-special-nosti-mon-rk_a3919751

  1. Освітні гранти для технічних та IT-галузей зростуть до 60%

Кількість грантів, які надаються вищим навчальним закладам, буде збільшено до 75 тисяч. У тому числі гранти на технічні та IT-галузі зростуть до 60%, – повідомив заступник Прем’єр-міністра РК Єрали Тугжанов.

Пріоритет, за його словами, надаватиметься підготовці кадрів, реально необхідних економіці. «Сьогодні через низький досвід та попит на обрану професію можливості працевлаштування молоді обмежені», – пояснив Єрали Тугжанов. Як було зазначено, у Казахстані зникають 129 спеціальностей, трансформуються 95, з’являються 239 нових спеціальностей (з них 37 – у нафтогазовій галузі, 32 – в енергетиці, 11 – у машинобудуванні, 40 – у IT).

 У зв’язку з цим, відповідно до міжнародної практики, як ефективний спосіб працевлаштування на базі 15 коледжів розроблено та пройшло практику Атлас нових професій. В результаті буде розроблено та введено в дію 17 регіональних карт потреби в кадрах (по 9 основних галузях економіки).

Джерело інформації: https://www.inform.kz/ru/obrazovatel-nye-granty-dlya-tehnicheskih-i-it-otrasley-vyrastut-do-60-v-rk_a3919707 

  1. Стартує прийому документів за Міжнародною програмою «Болашак»

Стартує прийом документів за Міжнародною програмою «Болашак» для вступу до провідних закордонних вишів за програмами магістратури, докторантури та резидентури.

Цього року для навчання в магістратурі та резидентурі виділено 385 стипендій, за програмами докторантури – 60 стипендій.

За дорученням Глави держави запущено процес переорієнтування програми «Болашак». Основний акцент робиться на підготовку інженерно-технічних кадрів. У зв’язку з цим кількість грантів на технічні та IT-спеціальності за програмою «Болашак» збільшено до 60%. Це такі спеціальності, як «Інженерні системи та мережі», «Авіаційна та аерокосмічна техніка. Управління повітряним рухом», «Аналітика великих даних», «Технологія нових матеріалів», «Управління базами даних», «Авіаційна техніка та технології», «Машинобудування», «Промислова автоматизація» та інші, – зазначив голова правління Центру міжнародних програм МОН РК.

Загалом цього року Перелік пріоритетних спеціальностей за програмою «Болашак» передбачає 92 спеціальності для академічного навчання та 158 – для проходження стажування. За результатами аналізу трендів ринку праці цього року до Переліку включено 40 нових спеціальностей у сфері інновацій, нових технологій, медицини, індустріальної інженерії та природничих наук. При цьому 17 з них включені до вже існуючих спеціальностей шляхом розширення їхньої назви. Загалом Перелік пріоритетних спеціальностей розширено на 30% спеціальностями технічної спрямованості.

Джерело інформації: https://www.gov.kz/memleket/entities/edu/press/events/details/13159?lang=ru 

  1. Чотирі казахстанських ВНЗ увійшли в світовий рейтинг Times Higher Education

У Казахстані побільшало вузів, які входять до престижних світових рейтингів університетів світу Times Higher Education. Наприклад, до рейтингу World University Rankings – 2022 увійшли 4 казахстанські виші. Першим у списку серед вітчизняних вузів є Казахський національний університет імені аль-Фарабі, потім йдуть Євразійський національний університет імені Л.М. Гумільова, Satbayev University та Казахський національний педагогічний університет імені Абая. Для порівняння: у 2019 році до престижного рейтингу входили лише два казахстанські виші: КазНУ імені аль-Фарабі та ЄНУ імені Л.М. Гумільова. ВНЗ оцінювалися за такими показниками, як навчання, дослідження, трансфер знань та інтернаціоналізація.

Ще 10 казахстанських вишів увійшли до світового рейтингу Times Higher Education Impact Rankings -2022. Результати рейтингу оприлюднило британське видання Times Higher Education.

Серед кращих у світовому рейтингу цього року Казахський національний педагогічний університет імені Абая, Казахський національний університет імені аль-Фарабі, Університет Наргосп, Almaty Management University (Almau), Карагандинський університет Казспоживспілки, Казахстансько-Британський технічний університет (КБТУ), Кокшетауський університет імені Шокана Уаліханова, Євразійський національний університет імені Л.М. Гумільова, Південно-Казахстанський державний університет ім. М. Ауезова, Університет ім. Сулеймана Деміреля.

Рейтинг складався виходячи з таких критеріїв, як якісна освіта, робота за напрямом інклюзії, створення стійкої інфраструктури, гендерна рівність, безпечне та життєздатне середовище та ін.

Джерело інформації: https://www.gov.kz/memleket/entities/edu/press/news/details/377519?lang=ru