Вересень-листопад / Сентябрь-ноябрь 2019 (Азія)

Огляд
ринку освітніх послуг Азії
Вересень-листопад 2019 р.

За матеріалами: Times Higher Education, University World News, Xinhua, The Pie News, Asia Today.

  1. Як почуваються іноземні науковці в японських університетах

(Times Higher Education)

В Міжнародному журналі розвитку освіти (Journal of Educational Development) опубліковано дослідження, що базується на результатах опитування 1285 штатних закордонних вчених, запрошених на роботу до Японії.

Більше третини міжнародних науковців, які працюють в Японії, вважають, що академічний ринок країни “закритий” для іноземців, а майже половина вважає, що їх запрошують для роботи лише з метою «покращення кількісних показників інтернаціоналізації».

Джерело інформації:
https://www.timeshighereducation.com/news/japanese-universities-closed-foreigners-say-overseas-staff

 

  1. Південнокорейські університети розширять міжнародну присутність

(University World News)

Південна Корея планує внести зміни до законодавства, щоб вже в наступному році дозволити своїм університетам створювати кампуси за кордоном.

Міністерство освіти описало це як “проривне рішення” в той час, коли кількість студентів у Південній Кореї зменшується, особливо за межами столиці Сеула. Університети побоюються, що низький рівень народжуваності призведе до скорочення кількості навчальних курсів через відсутність достатньої кількості вітчизняних студентів або навіть до закриття університетів.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20190926135137687

 

  1. Економічне зростання, політична стабільність підживлюють дослідження

(University World News)

Регіональний ріст та більша політична стабільність в Азіатському регіоні, що дозволяє збільшити інвестиції в освіту та дослідження, зменшили виснаження мозку дослідників та науковців та призвели до швидкого зростання обсягів наукових досліджень з Південної та Східної Азії.

З 12 000 робіт щорічно кількість наукових досліджень у регіоні зросла в десятки разів з 2000 року, що становить 8% глобальних публікацій, йдеться в Глобальному звіті про дослідження – Південну та Східну Азію Інституту наукової інформації Web of Science (ISI). У звіті зазначається, що в дослідницькій базі регіону все ще є “невикористаний потенціал”.

Регіон має величезні ресурси та величезний потенціал для інновацій та досягнень, але азіатські країни не можуть дозволити собі недостатні інвестиції в науково-технічну освіту та дослідження – їм потрібно присвятити ресурси дослідженням, щоб йти в ногу з іншими країнами, які розширюють свою дослідницьку економіку.

Індія очолила регіональних виробників досліджень з 75 000 робіт на рік. Слідують Сінгапур, Пакистан, Малайзія та Таїланд. В’єтнам розвивається з найшвидшим зростанням наукових публікацій у регіоні. З 2009 року він збільшив обсяг індексованих публікацій більш ніж у п’ять разів.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191018081259845

 

  1. Австралія-Китай: університети звинувачені у шпигунстві

(University World News)

Провідні університети в Австралії звинувачуються у сприянні Комуністичній партії Китаю розвивати військові технології та здійснювати масовий нагляд. У своєму звіті національна телевізійна програма ABC Four Corners також вказала, що деякі австралійські університети зараз співпрацюють з китайськими компаніями, які потрапили в чорний список Америки через їх потенційні ризики для безпеки Сполучених Штатів.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191015153459397

 

  1. Бангладеш: депутат “найняла вісім довірених осіб для складання її університетських іспитів”

(University World News)

Депутата парламенту Бангладеш відрахували з університету після того, як керівництво університету виявило, що вона найняла вісім різних довірених осіб для складання іспитів.

Відмічається, що подібні схеми в останні роки є дуже поширенні в Бангладеші.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191024172853551

 

  1. Гонконг: президент університету знаходиться «під обстрілом» через позицію щодо протестуючих

(University World News)

Політична суперечка виникла з приводу зобов’язань президента університету в письмовій формі підтримати студентів Гонконгу, заарештованих або побитих поліцією, та захистити університетський кампус від вторгнення поліції.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191021153608844

 

  1. Китайська освітня виставка в Узбекистані

(Xinhua)

8 жовтня 2019 р. в Ташкенті відкрилась виставка вищої освіти Китаю. На ній представлено 30 провідних вищих навчальних закладів КНР.

Чжан Нін, глава китайської делегації та заступник генерального секретаря Китайської ради по стипендіях, заявив, що узбецькі студенти мають можливість більше дізнатися про навчання в Китаї та про можливості отримання стипендій.

Посол Китаю в Узбекистані Цзян Ян заявив, що “ця виставка та візит китайських експертів до Ташкенту, безумовно, допоможуть ознайомити людей Узбекистану зі станом вищої освіти в Китаї, а також сприятимуть обміну між людьми та зміцненню гуманітарних зв’язків між двома країнами”.

Джерело інформації:
http://www.xinhuanet.com/english/2019-10/08/c_138456631_2.htm

 

  1. Іноземні випускники шукають роботу в Японії

(The Pie News)

Кількість міжнародних студентів, які отримали робочі візи в Японії після закінчення навчання, у 2018 році досягла рекордних результатів

За даними Агентства з питань імміграції, минулого року загалом 25 942 студенти отримали статус, який дозволяє працевлаштуватись в Японії, що на 3523 більше порівняно з попереднім роком, та більш ніж удвічі більше порівняно з 2013 роком.

Більшість з них (95,3%) – представники країн Азії: очолили список китайські громадяни – 42%, за ними в’єтнамські – 20,2% та непальські – 11,3%.

За даними Японської організації студентських послуг, на 1 травня 2018 року в Японії нараховувалось 298 980 іноземних студентів, що відображає амбіції уряду здійснювати інтернаціоналізацію ВНЗ країни.

Однак, незважаючи на мету прем’єр-міністра Шінцо Абе – до 2023 року вивести 10 японських університетів до топ-100 у світі, а також проведені реформи освіти, включаючи виділення 7,7 мільярда ієн (982 млн доларів США) для місцевих університетів, лише два японських університети наразі потрапили до Times Higher Education World Rankings 2020. Університет Токіо посів 36-те місце, а Кіотський університет – 65-ее.

Джерело інформації:
https://thepienews.com/news/intl-grads-seeking-jobs-in-japan-hits-record-high/

 

  1. Китай прагне покращити якість та масштабність базової вищої освіти

(University World News)

Після багатьох років боротьби за підвищення позицій китайських університетів у світових рейтингах шляхом підтримки національної науки, Міністерство освіти Китаю визначило новий напрямок покращення якості вищої освіти, а саме – реформування навчальних програм на національному та місцевому рівнях, усунення неефективних курсів та відсторонення вчених, які вільно трактують навчальні програми та які не викладали протягом трьох років.

План “подвійних десяти тисяч” охоплює онлайн-, змішані та очні курси. Найкращі та найновітніші курси отримають спеціальне фінансування, і вони будуть розглядатися як модельні для інших університетів Китаю.

“Студенти повинні добре попрацювати, щоб досягти своїх цілей”, – сказали в міністерстві. “План призведе до ускладнення навчальних програм… покращить якість курсів, зробить викладачів сильнішими, студентів більш зайнятими, буде суворіший нагляд, результати більш конкретними, і це призведе до створення системи бакалаврської освіти світового рівня з китайськими особливостями”.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191106155601102

 

  1. В Китаї зростає кількість високоцитованих дослідників

(University World News)

Опубліковано щорічний Список найбільш цитованих вчених – Highly Cited Researchers від Web of Science Group. Згідно нього у материковому Китаї спостерігається величезний приріст чисельності найбільш цитованих дослідників, а в Австралії за шість років їх кількість збільшилася втричі. Напроти, кількість таких вчених з Великобританії, Німеччини та Нідерландів зменшилась.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191119150941802

 

  1. У світових інноваціях домінують п’ять країн

(University World News)

Всесвітня організація інтелектуальної власності (World Intellectual Property Organization, або WIPO) опублікувала World Intellectual Property Report 2019 – дворічне видання, у якому аналізується географія створення та потоки знань у світі.

Згідно звіту, інноваційна діяльність зростає, стає все більше спільною та транснаціональною, але в той же час вона здійснюється у кількох великих кластерах, розташованих у невеликій кількості країн.

Майже половину всіх наукових праць створено у п’яти країнах, звідти ж походить і більшість патентів, виданих протягом трьох років до 2017 року.

Домінуючими країнами є Китай, Німеччина, Японія, Республіка Корея та США.

Зазначається, що колишні економіки із середнім рівнем доходу, такі як Південна Корея та Сінгапур в результаті успішних зусиль зі створення найкращих науково-дослідних університетів стали економіками з високим рівнем доходу.

У звіті також вказується на зростаючу потребу в державно-приватному науково-дослідному співробітництві, а також урядовій політиці, яка підтримує відкритість та міжнародне співробітництво.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191126072449856

 

  1. БДУ і Шанхайський університет Цзяо Тонг домовилися про співпрацю в галузі освіти, науки і технологій (Білорусія-Китай)

(Министерство образования Республики Беларусь)

Меморандум про взаєморозуміння підписаний між Білоруським державним університетом і Шанхайським університетом Цзяо Тонг.

Меморандум регламентує обмін студентами, магістрантами, аспірантами, запрошення викладачів та дослідників для спільної роботи над науково-дослідними та освітніми проектами, а також передбачає обмін інформацією, навчальними матеріалами, спільне проведення різних науково-освітніх заходів та підготовку публікацій.

Джерело інформації:
https://edu.gov.by/news/bgu-i-shankhayskiy-universitet-tszyaotun-dogovorilis-o-sotrudnichestve-v-oblasti-obrazovaniya-nauki-/

 

  1. Потоки китайських студентів сповільнюються

(University World News)

Згідно з новим звітом Rethink China: The end of the affair («Переосмислення Китаю: кінець справі») від консалтингової компанії  Education Rethink, кількість китайських студентів, які навчаються в чотирьох ключових країнах – США, Великобританії, Канаді та Австралії, суттєво зменшується і незабаром для цих країн настане передбачуваний кінець китайського студентського буму. Але якщо Канада та Австралія диверсифікують своїх міжнародних студентів, то США та Великобританія все ще продовжують надто сильно покладатися на Китай.

Основна причина зазначеної тенденції – поява менш дорогих навчальних напрямків в Азії та Європі, які пропонують те, що сприймається як краща цінність і приємніше середовище. Також відзначається все більш вагома роль геополітичних питань у міжнародній вищій освіті.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191129123948299

 

  1. Боротьба з включенням до списку дітей як співавторів досліджень (Південна Корея)

(University World News)

Міністерство освіти Південної Кореї оприлюднило результати розслідування щодо включення дітей як авторів досліджень публікації у 15 провідних університетах, серед яких Сеульський національний університет (SNU), Yonsei University та 13 інших.

Урядова інспекційна група виявила 12 випадків проступків у 15 університетах, в яких діти професорів або інші неповнолітні родичі зазначаються співавторами наукових робіт, незважаючи на те, що вони не мають жодної ролі в дослідженні.

Національний університет Чонбук, який був включений у розслідування, заявив, що поліція звинуватила трьох таких професорів в університеті, вступу, а одного було заарештовано.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191023160207706

 

  1. Індія: уряд відновлює план надання дозволу на закордонні філії

(University World News)

В Індії було відновлено план дозволити закордонним університетам створювати свої кампуси, і уряд наразі готує відповідний законопроект.

Але, оскільки обмеження щодо репатріації прибутку є ключовою точкою для закордонних університетів, урядовий аналітичний центр запропонував ідею “Зони ексклюзивної освіти”.

Новий законопроект має намір створити єдиний регулятор вищої освіти, який замінить діючу Комісію університетських грантів (UGC) та Всеіндійську раду з технічної освіти (AICTE), яка здійснює нагляд за бізнес-школами та іншими професійно-технічними інститутами.

Як один із напрямків своєї діяльності Міністерство розвитку людських ресурсів (HRD) також включило глобалізацію.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191031135747704

 

  1. Екзаменаційна «приманка» у порожні університети (Індія)

(University World News)

Уряд провінції в підпорядкованому Індією Кашмірі придумав план використання екзаменів як інструменту для повернення студентів до коледжів та університетів.

Університети та коледжі були відкриті нещодавно, але більшість студентів все ще утримуються від відвідування занять.

Уряд оголосив, що екзамени будуть проводитись зі шкільного на післядипломний рівень з метою залучення кожної школи, коледжу та університету. Їх план полягає в тому, що студентам буде складно пропустити річні та семестрові іспити.

Існує також сподівання, що це зведе до мінімуму шанси на студентські протести, оскільки вони будуть зайняті підготовкою до іспитів

Аналогічний план спрацював у 2016 році, коли Кашмір зазнав хвилі протестів після вбивства популярного командира бойовиків Бурхана Вані. Кашмір був закритий майже півроку. Були оголошені шкільні та університетські іспити, що змусило студентів відвідувати заняття.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191024134553439

 

  1. Міністр юстиції подає у відставку через скандал щодо вступу (Південна Корея)

(University World News)

Міністр юстиції Південної Кореї Чо Кук подав у відставку на тлі розголосу сумнівної інформації стосовно його дочки та інших членів родини.

Міністра та його дружину – професорку університету –  звинуватили у тому, що вони нібито підробляли документи, щоб вплинути на вступ їхньої дочки до медичного училища.

Сага про Чо Кук, яка також пов’язана з більш широкими звинуваченнями у корупції з боку членів його родини, відбувається на тлі протестів у кампусі та величезних вуличних протестів конкурентів. Сотні тисяч корейців протестували в Сеулі, за деякими оцінками, 3 жовтня були натовпи до трьох мільйонів.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191015164056725

 

  1. Індія обмежує співробітництво університетів з Китаєм

(University World News)

Індійські коледжі та університети не зможуть співпрацювати з китайськими установами без попереднього схвалення Міністерства внутрішніх справ та Міністерства зовнішніх справ, повідомляє Комісія з університетських грантів.

Обмеження щодо академічної та наукової співпраці застосовуються також до діючих угод, про які уряд заявив, що вони можуть набути чинності лише після затвердження міністерств внутрішніх справ та закордонних справ, і їх потрібно буде призупинити до їх затвердження.

Це викликало занепокоєння з приводу можливих порушень поточних обмінів. Особливо цей крок вразить програми обміну студентами та викладачами.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2019101013182324

  1. Патріотичний курс Шанхайського кампусу Нью-Йоркського Університету

(University World News)

Нью-Йоркський університет в Шанхаї додав обов’язковий курс “патріотичного виховання” до свого ступеня бакалавра, пропонуючи його як “спосіб залишитися в Китаї”, вважають експерти.

Причиною нововведення є те, що NYU Shanghai, яка є окремою установою, що працює як спільне підприємство між NYU та Педагогічним університетом Східного Китаю, не провела курс громадянської освіти, який є обов’язковим для всіх китайських студентів у китайських університетах, для своїх перших п’яти випускників.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191122131031812

 

  1. Нова система іспитів для підвищення справедливості вступу до коледжів (Південна Корея)

(Asia Today)

Шістнадцять великих університетів в Сеулі, Південна Корея, виберуть щонайменше 40% своїх першокурсників за результатами вступного іспиту з державного коледжу, починаючи з 2023 року. Шкільні записи та есе з особистого вступу будуть усунені поетапно.

Віце-прем’єр-міністр та міністр освіти Йо Юн Хе оголосив про план, для підвищення справедливості прийому до коледжів урядового комплексу в Сеулі.

План має на меті блокувати вплив зовнішніх факторів, таких як потужні батьки, та підвищити справедливість вступу до коледжів, збільшивши показник “Jeongsi” – традиційного треку прийому – на основі загальнодержавного вступного іспиту в коледж, знижуючи при цьому показник “Сузі” – нестандартизований трек для вступу – заснований на інших факторах, таких як шкільні класи та позакласні заходи.

Джерело інформації:
http://en.asiatoday.co.kr/view.php?key=20191128002044542